Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W żadnym katalogu nie mogę namierzyć nic podobnego,

chodzi o aluminiowy przewód łączący osuszacz z parownikiem w 520i E39 11/96. Na przyłączu do osuszacza jak choinka obwieszony jest przyłączami: czujnika 4-pin wysokiego ciśnienia, miedzianego zaworka bezpieczeństwa i przyłącza do napełniania w postaci sterczącego na 15cm patyka zakończonego zaworem kulowym.

Autko miało stłuczkę, czujnik elektryczny się złamał i tylko gwint pozostał w korpusie, złamany jest również ten patyk do napełniania.

Jak napisałem wyżej, nie znam nr czujnika bo go fizycznie nie ma, po złączu widać że to wersja 4-pin z dodatkowym stykiem II-biegu wentylatora 4-pinowego.

Jak to naprawić, tylko nowy cały kabelek czy ten zawór napełniania można jakość dospawać? no i czy ktoś może odczytać nr katalogowy mojego czujnika, te nowe są 3-pin, nie wiem jaka jest między nimi różnica ale ponoć nie pasują.

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie niestety jest wkręcony w takiej pozycji , że nie mogę odczytać numeru.

Musiał bym wymontować lampę.

 

Ale znalazłem to:

 

HELLA 65538391344

numeru bmw niestety nie znam.

Nie jestem też pewny czy to jest czteropinowy.

Ale był stosowany do września 98r więc chyba to ten.

 

W intercarsie to się nazywa czujnik wysokiego ciśnienia klimatyzacji.

I kosztuje około 280zł.

 

Są też na allegro:

http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=617465179

 

To chyba taki właśnie czujnik

 

EDIT:

Teraz tak patrzę i czy nie chodzi ci przypadkiem o numer 10 na tym schemacie?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DH11&mospid=47552&btnr=64_0686&hg=64&fg=60

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

dziękuję za dobre linki,

faktycznie umiejscowienie czujnika fatalne, kostka ma zatrzask tylko z jednej strony, za to solidny i bez podważenia nie zdejmiesz żeby zobaczyć ile pin, ale może po przewodach da się policzyć, czy są 3 czy 4 we wiązce?

a co do tych przyłączy do napełniania, czy oba są identyczne czy róznią się np gwintami ? bo może zdecyduję się na przyspawanie tego króćca, nowy cały przewód, do tego jeszcze czujnik, nabicie, sprawdzenie szczelności - to drogi gips a fura nie jest najnowsza.

Na tym rysunku osuszacza ten czujnik wisi w powietrzu, ale jest 4-pin więc nr pewnie będzie dobry. Tak naprawdę fizycznie wkręca się on w przewód a nie w osuszacz.

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie są na 100% cztery kabelki we wtyce od czujnika.

Przed chwilą sprawdziłem pod maską.

U mnie odpiąć wtyczkę akurat jest dość łatwo więc tu mam pweność.

 

U mnie czujnik jest zielonego koloru < tak jak ten z allegro >

 

A co do tych gwintów to niestety nie wiem a sprawdzić bez rozszczelnienia klimy raczej się nie uda.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
....

A co do tych gwintów to niestety nie wiem a sprawdzić bez rozszczelnienia klimy raczej się nie uda.

 

no ale na Allegro widać tulejkę z gwintem wewnętrznym,

w naszych jest chyba gwint zewnętrzny i czujnik bezpośrednio bez tej tulejki wkręca się w przyłącze, już pomijając jego rozmiar

 

dzięki dyzio255 masz u mnie zimne piwko przy okazji :cool2:

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.