Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam.mam cos z abs-em i nie wiem co to może być...sprawdził bym czujniki ale nie wiem jak to zrobić..jak wiecie to pomóżcie..z góry dzięki
Opublikowano

sa dwa sposoby szybki latwy ale kosztuje czyli diagnoza i drugi zarowka na kablach bedzi

e ci potrzebna zdejmujesz kolo odlaczasz wtyk czujnika i wkladasz kable z zarowka w piny dla czujnika wlanczasz zaplon jak kontrolka zgaasnie to na danym kole czujnik padl trzeba tak zrobic z kazdym czujnikiem

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
sa dwa sposoby szybki latwy ale kosztuje czyli diagnoza i drugi zarowka na kablach bedzi

e ci potrzebna zdejmujesz kolo odlaczasz wtyk czujnika i wkladasz kable z zarowka w piny dla czujnika wlanczasz zaplon jak kontrolka zgaasnie to na danym kole czujnik padl trzeba tak zrobic z kazdym czujnikiem

 

A nie wystarczy zmierzyć rezystancji czujnika?

Opublikowano
a pisalem jak to ktos na forum mi podpowiedzial sposob dziala ale rzeczywiscie zmierzyc bedzie szybciej :cool2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
A napisz jakie są objawy u ciebie w autku. Ja miałem teraz padnięty czujnik więc może pomogę. Najpierw odkęć tylne koła i wykręć obydwa czujniki lewy i prawy. Są takie same. Zamień je podłącz i przekręć zapłon. Kontrolki od ABS i kontroli trakcji powinny zgasnąć. U mnie czujnik od strony kierowcy kruszył się w ręku. Pozdrawiam
Opublikowano
świeci mi się kontrolka od abs-u no a za tym idzie brak reakcji systemu na poślizg...długo to olewałem..jednak to jest bardzo ważna rzecz i trzeba to zrobić.spróbóje od żarówki..fakt faktem że koło i tak musze zdjąć.dzięki za pomoc
Opublikowano

Witam.

Podłączę się pod temat.

Od jakiegoś czasu paliły mi się kontrolki ABS i ASC. Systemy nie działały, ale czasem przy nawet zwykłym, delikatnym hamowaniu słychać było brzęczenie pompy i drgania pedału hamulca - jakby ABS próbował działać. Po zdiagnozowaniu na kompie wyszło, że to przedni, lewy czujnik.

Kupiłem sobie ATE (po oznaczeniach na przewodzie widać, że identyczny jest zamontowany w aucie).

Korzystając z majowego weekendu przystąpiłem do wymiany.

No i mam pytania, bo jeszcze nie wymieniłem.

Wypiąłem z gniazdka stary czujnik, wpiłem nowy i kontrolki nadal świecą :shock: Czy one zgasną dopiero po zainstalowaniu czujnika do gniazda w piaście? Powinny chyba zgasnąć od razu? W ten sposób ludzie diagnozowali system "żaróweczką".

Drugie pytanko. Ukręciłem tą śrubę mocującą czujnik :mad2: :( Da się to jakoś rozebrać bez demontażu piasty?

Proszę o pomoc.

-----------------------------

Pozdrawiam

Jarek

E36 318i touring 04.1999.

Opublikowano
Wypiąłem z gniazdka stary czujnik, wpiłem nowy i kontrolki nadal świecą Shocked Czy one zgasną dopiero po zainstalowaniu czujnika do gniazda w piaście? Powinny chyba zgasnąć od razu? W ten sposób ludzie diagnozowali system "żaróweczką".

 

Ktoś tam kiedyś pisał, że po założeniu dobrego czujnika kontrolka sama gaśnie. Ewentualnie przejechaniu kilku metrów. Ja jednak zawsze kasowałem błędy na kompie i to było 100 % skuteczne.

 

Może ten nowy czujnik być walnięty, a były takie przypadki.

 

 

Drugie pytanko. Ukręciłem tą śrubę mocującą czujnik Mad Sad Da się to jakoś rozebrać bez demontażu piasty?

Proszę o pomoc.

 

Jak masz podnośnik to sobie poradzisz, jednak będzie trochę zabawy. Zresztą nie ty jeden ukręciłeś tą śrubę :)

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Opublikowano

Moim zdaniem te komputery nie zawsze pokazują co jest grane. W większości przypadków są to uniwersalne urządzenia którymi zdiagnozujesz tak samo BMW jak i AUDI. U mnie świeciła kontrola trakcji, ABS, nie działał licznik i chwilowe spalanie. Kontrolki u mnie zgasły zaraz po wymianie i bez wkładania do piasty. Wystarczyło przekręcić kluczyk. Z tego co mi wiadomo to poprawnie działają tylko czujniki ATE (SIEMMENS). Jeśli chodzi o STEROWNIK ABS to może być uszkodzony jeśli na komputerze wyskakuje błąd komunikacji ze sterownikiem. Są to chyba sporadyczne przypadki.

Pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki za porady i podniesienie na duchu.

Wróciłem z weekendu do domu i może w sobotę podejmę kolejną próbę wymiany.

Mam jeszcze jedno pytanko, bo przewertowałem większość postów, ale nie znalazłem odpowiedzi.

Gdzie w Krakowie - niekoniecznie serwis znający się na bmw - można wymienić płyn hamulcowy z czyszczeniem układu?

Szczerze mówiąc nie chce mi się latać dookoła auta ze słoikiem :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam do was pytanie Panowie. Czy nie mieliście problemu z wyciągnięciem tego czujnika? Bo u mnie jest tak mocno osadzony, że w żaden sposób nie chce wyjść (śrubę odkręciłem :twisted2: ) aha i czy jeśli widzę że jest ta końcówka od czujnika ukruszona, to czy napewno jest czujnik do wymiany? Dodam że mam takie coś że jak hamuje nawet z prędkości 15 km/h to strzela pompa ABS i pedał pulsuje za każdym razem. Gdzieś wyczytałem żeby wyczyścić te pierścienie i to może pomóc.
Opublikowano

Cześć ja czujnik za kierowcą wydłubałem po kawałku bo tak ciasno siedział. Masakra przy końcówce bo może wpaść do piasty więc ostrożnie. Ja przebiłem otworek w czujniku i wsadziłem zakrzywiony drut i wyciągnąłem.

Pozdrawiam

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Koledzy ja czujniki od ABS-u sprawdzalem miernikiem na opor mierzylem po prostu opory na czujnikach. :) A co do tej kontrolki co nie chce gasnac u mnie wystarczylo ze odpalilem silnik i po chwili sama zgasla. :D pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.