Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ponieważ mam podejrzenia że padła u mnie kolejna soanda lambda (tytanowa, NTK 5V) chciałem podpiąć się pod złącze i zbadać ja na oscyloskopie, bo badanie komputerem serwisowym ASOwskim pokazał tylko błąd sondy jednak sonda pracowała w zakresie 0.25 - 5 V czyli dobrze, ale teraz chciałem zbadać szybkośc zmian na oscyloskopie podczas jazdy no i zamiast kombinować i wpinac sie w kabelki od sądy ktore są cieżko dostępne do takich operacji, dobrze byoby sie podpiąc pod złacze. Wie ktoś jak to wygląda w E34 ze złaczem (pacman)??? Wiem że kiedys na forum było o tym pisane ale nie moge tego znaleść, a link ktory mam i mogło to tak byc nie działa.

Czy możliwe żeby sonda padła po 300 km???? Podobno na gazie sondy tracą na żywotności ale żeby pochodziła tylko tydzień, to aż dziwne.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Zawsze czytam posty i nie lubie info typu

:search: nigdy tego nie stosuje bo to zabiera wiecej czasu niz wklejenie odpowiedzi.A licznik bije :D Wpisz w google CONNECT DIAGNOSTIC BMW E34.

Pozdrawiam !

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Opublikowano

wnioskuje z twojej odpowiedzi ze wogóle takie pytanie jest nienamiejscu, bo przeciez odpowiedź można znaleźć na innym forum lub gdzieś tam w internecie. To może zamknijmy to forum bo poco tu pytać jak można gdzieindziej znaleźć.

 

Skoro nie znalazłem tego tematu na naszym forum to wydaje mi się zasadne zadanie takiego pytania, bo może ktoś będzie miał podobny problem, lub miał podobny problem i rozwiazał go. Forum ma za zadanie skracanie czasu na uzyskanie odpowiedzi. Gdybym dostał takową to bym juz miał podłaczony oscyloskop i zdjagnozowana usterkę i służył w podobnych problemach innym forumowiczom. A może ktoś zaproponuje po japońsku jak wpisać w "google" złącze diagnostyczne.

:evil:

Osobiście wybieram język Polski i to forum a nie inne.

Prosze o konkretne odpowiedzi

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Sebast nie chce byc niegrzeczny ale wypowiedz barto troszke mnie zirytowala bo napisalem ze moze wrzucic na wyszukiwarke po angielsku i bedzie mial wszystko jak na dloni to napisal

Osobiście wybieram język Polski

Teraz ty Sebast dorzuciles w niemieckim pewnie i ty dostaniesz :shock:

O co chodzi szukam specjalnie dla kolegi Bartka w jezyku OJCZYSTYM !

Pozdrawiam !

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Opublikowano

Dziekuje serdecznie, teraz w ruch pójdzie słownik.

Panowie nie irytować się. Ale skoro prosze o pomoc a kolega freestyler, pisze poszukaj se w internecie, to mi nic innego nie pozostało jak to skomentować.

 

Po wpisaniu "CONNECT DIAGNOSTIC BMW E34" wyskoczyło mi 425 linków do stron. Liczmy że na każda trzeba poświęcić około 5 minut to w najgorszym wypadku daje 425*5min=2125min=35 godzin czytania. Zazwyczaj pierwsze linki pasuja do tematu, jednak przeglądając kilka pierwszych linków nie trafiłem na ślad rozpiski złącza :( Zakładając ze pare godzin dziennie mam czas poświecic na "internet" takze wyszłoby ze 15 dni zajmie mi szukanie

 

Dlatego ta "pomocna dłoń" nic nie dała.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Suma sumarum do nieczego nie doszedłem, ponieważ opis "dane wyjściowe czy wejsciowe" mogą tylko śiwadczyć o tym że z tego pinu można dostać przerobione przez komp dane w postaci czyfrowej lub innej, która na ekranie przetworzona bedzie w odczyt sondy lambda lub temperature itp, jednak z tego co wiedze to nie ma wyprowadzonego sygnału sondy typu takiego jak to jest na kabelkach z sondy. Trzeba bedzie wpiąć sie bezpośrednio w sonde. Myślałem że nie bedzie potrzeby czołgać sie pod samochodem.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Niestety na złączu nie ma wyprowadzanych sygnałów z czujników (w tym z sond), bo złącze musiałoby mieć pewnie ze 100 pinów ;) i dlatego z taką niepewnością, podałem Ci schemat tego złącza, bo wiem, że tam ich nie ma ;) :mrgreen:

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano (edytowane)

Wziąłeś mnie na przetrzymanie, łobuz z Ciebie. Z tego co pamiętam to fiat miał takie wyprowadzenie tych najważniejszych czujników które mogą coś wnieść badając szybkość ich zmian . I podłączając sondę do kompa potwierdził ze działa ale zawolno, a tego co widziałem na kompie diagnostycznym BMW odczyty robione są powiedzmy co sekundę, a to nie wystarcza do kompletnego zdiagnozowania sondy, tylko działa czy nie, a jak działa to juz inna sprawa.

 

Czyli wniosek z tego Ze ASO nie jest w stanie zdiagnozować sondy, chyba że posiadają jakiejś przejściówki, (rozdzielacze), ktore pozwoliłyby zordzielic sygnał sondy do wtyczki i do oscyloskopu. Pozatym badanie sondy na biegu jałowym wg mnie nie jest równoznaczne z badaniem jej gdy silnik jest obciązony, bo chwiza wejscia silnika na obroty jest bardzo krotka a zmiana parametrów spalin jest minimnalna, zaś przy próbie drogowej, parametry wspalin zmieniają się znacząco to też sonda w trudniejszych warunkach chodzi i prościej jest wyłapać niedoskonałości sondy.

Edytowane przez barto

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

ostatnie pytanie, ponieważ na forum znalazłem jak podłaczyć sie (którym kabelkiem) do oscyloskopu ale dla sondy boscha (czarny kabelek). Jak to jest z sondą simensa NTK 5V, który kabelek???

czrwony?

biały?

żółty?

czarny????

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety na złączu diagnostycznym nie ma sygnału sondy, jak już zostało powiedziane...

 

Mam natomiast jeszcze jeden pomysł. Jaką masz instalację gazową i na ile mądry komp nią steruje. Jeżeli to jakaś standardowa, to przeważnie programy do nich (przez prosty kabel za 45zł na allegro) obsługują (pokazują) wskazania sondy lambda.

 

Swoją drogą coś mi się nie podoba, że wykończyłeś kolejną sondę, bo niby dlaczego i czemu tak szybko?

Kai
Opublikowano
Niestety na złączu diagnostycznym nie ma sygnału sondy, jak już zostało powiedziane...

 

Mam natomiast jeszcze jeden pomysł. Jaką masz instalację gazową i na ile mądry komp nią steruje. Jeżeli to jakaś standardowa, to przeważnie programy do nich (przez prosty kabel za 45zł na allegro) obsługują (pokazują) wskazania sondy lambda.

 

Swoją drogą coś mi się nie podoba, że wykończyłeś kolejną sondę, bo niby dlaczego i czemu tak szybko?

 

jezlei chodzi o wpiecie sie w instalacje gazowa, to wolałbym tego uniknąć, bo sygnał tam idzie juz za emulatorem i moze zniekształcać lub zaokroglać wyminiki z sądy. tylko w sekwęcji sygnał idzie bez zniekształceń.

 

Tez się dziwie czemu tak szybko, wertując inter, spotkałem sie z przypadkami gdzie sada w samochodzie z instalacja gazowa podała po jednym dniu pracy. Z reszta sprzedawca sond nie chce dawac gwarancji na sonde jezeli w samochodzie jest gaz, podobno temperatura spalin jest około 80 oC wyzsza co powoduje ze sonda pracuje w ekstremalnych warunkach i jedna wytrzyma 30 tys a duga 300 km. jak mowie moje działa ła przez tydzien po tygodniu zapsuła sie ale nie całkiem, bo napiecie jest, ale przypuszcaam ze reakcja na zmiane warunkow składu spalin gwałtownie spadła i reaguje np co pare sekund, a powienna w 300 ms zrobic cykl. Dl;ategop chce ją dokładnie sprawdzic i przedstawic wyniki sprzedawcy, a co on zrobi to zobaczymy. jednak po zasmakowaniu jazdy na dobrej sądzie nie chce sie toczyć na źle działającej, taka jest róznica.

 

Ponawiam pytanie do jakich kabelków sie podpiąć w tego typu sądzie (tytanowa 5V siemens NTK)

czerwony

biały,

zółty

czarny

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Podaje informacje dla przyszłych pokoleń pytających: Dowiedziałem się co nieco.

Tak więc zazwyczaj do sondy mozna sie wpiąć poprzez czarny przewód, jednak czasami sądy są odrowtnie spolaryzowane i wtedy żółty może posłużyć do takich pomiarów.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Sebast, wiesz moze cos wiecej na temat zlacza diagnostycznego, Twoje zdjecie nie mowi mi zbyt duzo, chodzi o piny 1 oraz 3 gdyz mam do nich podpiata intalacje gazowa i zastanawiam sie czy dobrze jest to podpiete i co to za piny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.