Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, zastanawiam się co jest innego w silniku lub jego osprzęcie pomiędzy 316i i 318i w silniku 1,9B M43. Z tego co patrzyłem to ten i ten ma taką samą pojemność, skok, średnicę tulei, stopień sprężania. Ale w katalogu bmwfants jest różnica w numerze katalogowy. Moim zdaniem jest to kwestia tylko innej mapy w sterowniku silnika. Aha, wiem że skrzynia jest ta sama, róznica jest tylko w dyferenciale bo w 316i jest 3,23 a 318i ma 3,38 i tu się dziwię dlaczego 318i ma przełożenie na większą moc i mniejszą prędkość z koro ma o 10 koni więcej. Podzielcie się informacjami w tyj dziedzinie. Aha mam dyfer od 318i i planuję go zaaplikować.:)
Opublikowano

Według mnie różni się tylko:

1. 316i nie ma zestawu regulującego (taka przepustnica), na w tym miejscu zaślepka. (Ta przepustnica zmienia długość kolektora dolotowego )

A oto dowód

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL11&mospid=47628&btnr=11_2113&hg=11&fg=40

 

w 316i nie ma wymienionej cześci nr 8 w zestawieniu, a jest cześć nr 12 czyli zaślepka.

 

2. Wałek rozrządu jest inny. Dlatego cały silnik ma inne numery, głowica identyczna.

316i http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL11&mospid=47628&btnr=11_2061&hg=11&fg=25

318i http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AN91&mospid=47631&hg=11&fg=25

 

3. Inny sterownik zaprogramowany silnika, główny taki sam.

316i http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL11&mospid=47628&btnr=12_0897&hg=12&fg=10

318i http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AN91&mospid=47631&btnr=12_0897&hg=12&fg=10

Opublikowano

aha, no właśnie już teraz wszystko rozumiem, różnicy w kolektorze nie zauważyłem, co do wałka to nawet o tym nie pomyślałem, choć logiczne że głowica mogła się różnić, ale to tylko wałek, i jeszcze inne przełożenie w dyferenciale..... Myślałem że to tylko dodatkowo potrzebowałbym inny komputer od 318i i zmienił bym ten dyfer i juz bym miał można powiedzieć 318i z 10 koni i mare Nm więcej, ale w takiej sytuacji gra nie warta świczki dla takiej mocy.

 

A co sądzisz o zmianie samego dyfra z 3,23 na 3,38 od 318i, powiem tak, jechałem ją na razie max 200km/h ale widziałem że więcej by poszła bo jest dużo jeszcze luzu na obrotomierzu, ale brakuje już mocy trochę żeby ją bujać, a po zmianie by mogła więcej cisnąć i na krótszych odcinkach większe prędkości

 

Dziękuję ci Poltec za zaangażowanie w tym temacie :) :cool2

 

 

Oglądałem przed chwilą kolektory na allegro i oto co znalazłem:

http://moto.allegro.pl/item614499558_kolektor_dolotowy_ssacy_bmw_e46_316i_318i_z3.html

Ze zdjęcia wywnioskowałem że to ten dodatkowy gadget jest sterowany elektronicznie (ja myślałem że pneumatycznie) więc jest też inna jedna wiązka, którą widać też na zdjęciu, więc nawet żeby to dodać do kolektora to już potrzeba ten element, inny komp i tą wiązkę i pewnie już by silnik kulawo chodził bo mapa jest przystosowana do innego wałka, więc niestety niby mała zmiana, a tak naprawdę musi zostać zrobiona kompletna...

 

To w tym samochodzie są dwa sterowniki silnika?? czy oto chodzi że jest tylko inna mapa wgrana?? ciekawe czy oba mają taką samą liczbę pinów? i czy można przelutować kość imobiajsera żeby nie kupować z ews i kluczykiem.

Opublikowano
Gargi4482 nie ma sensu ładować się w takie przeróbki. Chyba że chcesz pokazać że da się to zrobić. :wink: Ale raczej poodkładałbym, na 318i po lifcie. Poza tym te urządzenie w kolekotrze dolotowym to przysparzające conajmniej efektów akustycznych urządzenie.
Opublikowano
Wiem o tym:) myślałem że to tylko kwestia kompa i dyfra. Ale myślę że przyda się ten temat na forum szczególni jak ktoś zmienia silnik bo mu się rozsypał i w ogłoszeniu jest napisane że pasuje do 316i i do 318i a to nie do końca prawda bo przecież nie podejdzie silnik od 316i z wiązka do kompa od 318i :) Ale założę dyfer jakoś w tym tygodniu to napisze co się zmieniło.:)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich, w końcu po oczekiwanych dniach przyszedł dzień w którym miałem wolny czas i założyłem dyfer 3,38 od 318i.

Powiem tak różnica wyczuwalna oczywiście na plus. Na pewno się lepiej zbiera i ma niesamowitą moc na 5 biegu tzn, jak zaczyna się 4,5 tys obrotów co odpowiada prędkości 160km/h jest bomba, samochód zaczyna dopiero chcieć jechać ( aż grzech odpuszczać gaz,) a przedtem miał czasami zamułę w tych partiach prędkości i dopiero po jakimś czasie dalej ciągnął.

Wiadomo że troszkę się biegi skróciły, ale jest teraz jak w 318i :twisted2:

Dyfer ten zostaje :D :P

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Aha, wiem że skrzynia jest ta sama, róznica jest tylko w dyferenciale bo w 316i jest 3,23 a 318i ma 3,38 i tu się dziwię dlaczego 318i ma przełożenie na większą moc i mniejszą prędkość z koro ma o 10 koni więcej.

Mam 318i i jeśli założe dyfer od 316i to będzie miała ona dłuższe przełożenia i będzie "oszczedniejsza" w trasie? Dodam, że właśnie bardzo duzo jezdze w długie drogi...

Opublikowano

Powiem tak, nie wiem jak jest na prawdę, ale według ekonomizera chyba lekko spalanie mi zmalało bo teraz ma lżej, weź przy małej prędkości wrzuć duży bieg to chociaż że są małe obroty to i tak spalanie wzrośnie. Może w 318i by dyfer od 316i poprawił coś, (pewnie v-max większy, ale za to troszkę przyśpieszenie by mogło się pogorszyć.) Moja bemka przy oryginalnym dyfrze na LPG sekwencyjnym przy prędkości średnio 120-140 piła 10 L. Wiadomo że jak się daje to i pije. Moim zdaniem nie ma tragedi w spalaniu. Ja ze miany dyfru jestem baaaardzo zadowolony, nie wiem jak to się by sprawdziło w druga stronę, ale powiem szczerze że mnie to bardzo ciekawi. Napisz jak zrobisz jakieś ruchy w tym kierunku :wink:

Aha a ile ci pali teraz?? tylko pisz prawdę bo nie lubię jak ktoś niepotrzebnie sam siebie oszukuję. :liar: :P

Opublikowano
Właśnie powiem ci ze ja zbytnio nie patrze na spalanie. Chyba dziwny ze mnie człowiek. Po prostu jade, zapierniczam... Jak brakuje paliwa to dolewam i dalej jade. Ale jak chcesz już wiedzieć to przy mojej cieżkiej raczej nodze wg komputera pokazuje mi 8-9l/100km. Ale może kiedyś przelitrażuję ją tak od pełnego baku do pustego i powiem ci co i jak. A tym czasem nie masz tego swojego starego, oryginalnego mostu od 316i na sprzedaż? ;-) Chętnie bym go łyknął...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Gwoli scisłość rozmawiamy o silniku:

M43TU B19 - 194E1 (Z3) [edytuj]

Ilość cylindrów 4

Średnica cylindrów 85 mm

Skok tłoka 83,5 mm

Pojemność 1895 cm³

Stopień sprężania 9,7:1

Moc maksymalna (niższy stopień mocy) 77 kW przy 5300 obr/min

Moc maksymalna (wyższy stopień mocy) 87 kW przy 5500 obr/min

Obroty maksymalne 6000 obr/min (chwilowe 6200 obr/min)

Maksymalny moment obrotowy (niższy stopień mocy) 165 Nm przy 2500 obr/min

Maksymalny moment obrotowy (wyższy stopień mocy) 180 Nm przy 3900 obr/min

 

Źródło „http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M43”

 

Ten wątek nie dotyczy to silników M43 B16 i M43 B18

  • 4 lata później...
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam czy jest możliwość zamiany wałka rozrządu z bmw 318 1.9 do 316i 1.9 m43b19. Pytam ponieważ przyszedł czas na zmianę wałka. Skoro długości wałków są takie same tylko trzeba by było niby zmienić sterownik silnika. Czy to prawda ? I czy jak zmienię dyferencjał z 318 to czy wzrośnie spalanie ?
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odgrzeję kotlecika. Znajomy ma potrzebę wymiany silnika w e46 318i. Czy jak kupi słupek z 316 105km, przełoży kolektro cały ze swojego to będzie hulaćczy trzeba też wałek przełożyć??

 

PZDR>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.