Skocz do zawartości

Wymiana lpg


danon_d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moj odwieczny problem w mojej 520i to instalacja lpg Wloskiej firmy E-GAS. Od jakiegos czasu silnik na wolnych pracuje tylko na 4 gary, przy przejsciu przez zakres srednich obrotow czasami szarpie, prucha. Sytuacja czasami wystepuje czasami nie. Koles ktory mi to zakladal twierdzi ze wina zlaj pracy na gazie nie lezy w instalacji lpg tylko gdzies w osprzecie silnika (lambda, cewki, itp.), jednym slowem gosc umywa rece.

Szukalem w necie dzwonilem po ludziach i dowiedzialem sie ze Wloska firma zwinela interes jakies 2 lata temu i problem z czesciami.

Zastanawiam sie czy nie zmienic elektroniki np. na STAG 300, co o tym myslicie?? to instalacja do 24V z 6 cewkami zaplonowymi??

Jaki moze byc koszt montarzu??

Co moge zostawic ze starego??

Wtryski mam martix-a 2X4 dysze.

Znalazlem np. cos takiego:

http://www.allegro.pl/item606162180_sekwencja_lpg_stag_300_6_valtek_scorpion_st.html

Czy musi byc caly zestaw czy wystarczy tylko centralka i przelacznik wraz z okablowaniem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie dobry pomysł z wymianą tego od biedy zestaw mogl by byc tylko wtryskiwacze kupując zainwestowalbym w cos lepszego matrix hd344 w twoim przypadku dobre rozwiązanie reduktor ten z zestawu wystarczyłby w zupełności.

 

Co możesz zostawić Z pewnością możesz zostawic butlę rurkę miedzianą tylko na koncu wymień baryłke :D

 

Ja osobiscie kupilbym osobno komputer i osobno reszte widzialem tez ostatnio w dosc atrakcyjnej cenie coś lepszego mianowicie Landirenzo z wtryskiwaczami med i reduktorem magoratto może i droższe to wszystko ale opłacalne patrząc długoterminowo

 

http://www.nagaz.pl/sklep/?branza=111&rodzaj=1164&producent=0

polecam przejrzeć ofertę sklepu

 

www.lpg.info.pl tu też polecam poczytać

 

 

Co do wymiany warsztaty wykasują ci jak za zboże :D czyli jak za położenie całej instalacji ja osobiście uważam że więcej niż 300zł nie powinni wziąć tyle wziął bym ja za wymiane komputera wiązki reduktora wtrysków. w końcu jeśli wszystko jest zamontowane to wymian nie powinna trwać więcej niż 4-5 godzin razem z konfiguracją.

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec co proponujesz jesli chodzi o wtryski?? Nie mam pewnosci co do tych moich. Jakie dysze stosowac, zaznaczam ze jestem laikiem i niewiele wiem i LPG. Gdzie powinny byc otwory w kolektorach dolotowych?? Czy ma to jakies znaczenie w dzialaniu gazu??

Jesli chodzi o firme gazownicza w ktorej pytalem o montarz wyjechal - 1800zl zestaw + 200-300zl montarz. Jezeli sam mu dostarcze instalacje to montarz jakies 400-500zl. Czyli gosc napewno instalacje kupuje taniej i chce "przytulic" pare zloty.

Sam jeszcze nie wiem co z tym zrobie, zastanawiam sie czy warto jechac do jakiegos fachowca na diagnoze tego mojego E-GAS-a, ktory skasuje mnie ze sprawdzenie, koszty przejazdu... gra nie warta swieczki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak stag 300-6 reduktor Europegas 150KW wtryskiwacze matrix hd544 2szt jest to zestaw mini maxi.

 

Kolektor wiercony ma być przy wtryskach benzynowych tuż obok nich można jak najniżej przy samej podstawie wszystkie na równej wysokości pod tym samym kątem najlepiej.

 

Wtryskiwacze dysza wychodzi po autokalibracji wychodzimy od nominlnych i rozwiercamy je co 0,2mm w praktyce powiem że wyjdzie pewnie u ciebie dysza 2mm

 

Szybkość wtryskiwacza Matrix hd344 jest szybkim i powtarzalnym wtryskiwaczem co oznacza że parametry wtrysku każdego są podobne i dawka jest precyzyjna dla określonego czasu otwarcia. Dlaczego szybki żeby nie waliło check engine limitu regulacji lambdy itp błędów. Powtarzalnośc to samo.

 

Reduktor Stabilność ciśnienia i temperatury gazu to kluczowe dwie sprawy. Zadane ciśnienie optymalnie około 1bar powinno być utrzymywane na stałym poziomie podobnie jak temperatura gazu po której korygowana jest dawka.

 

Mnożnik początkowy po autokalibracji wyjdzie około 1,2 przy dobrze dobranej dyszy dla długoch czasów wtrysku nie dawałbym niżej niż 1 przynajmniej w moim silniku m54 tak okazało się być optymalnie.

 

http://www.allegro.pl/item619869296_stag_300_6cyl_valtek_red_zavoli_sekwencja_od_ss.html

przykładowy zestaw

Reduktor można sprzedać i kupić eg150

Wtryski sprzedać kupić 2xhd344

Auto na tym zestawie żyje jak trzeba

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz bardzo wyczerpujaca, jednak jak dla mnie laika troche malo zrozumiala, orientuje sie conieco, troche doczytam w necie i z kumplem ktory instalowal pare zestawow LPG postaram sie to jakos poskladac do kupy. Jutro sprawdze czy czasem nie mam takich wtryskiwaczy jak pisales.

Mimo to dzieki za odpowiedz.

 

Ps. Chcialem jescze zapytac jaka jest roznica miedzy wtryskami zalozmy 1 i 3 omowymi?? Wiem ze chodzi o opornosc cewek ale jak to sie ma do wtrysku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica między valtekami czerownymi 3 i zółtymi 1 ohm jest głównie taka że zółte są troszke szybsze jednak szybciej wybijają się w nich tzw zderzaki takie ograniczniki o które stuka tłoczek wtryskiwacza.

 

Valteki szybko się dośc rozkalibrowują i jest to inwesytycja krótkoterminowa tak samo jak magic oraz rail giac stella itp z tą róznicą że magic jet a większe możliwości jednak mało odporny na zabrudzenia.

 

jak inwestować to w matrix med keihin i w zasadze tyle.

 

Zasadniczo jest roznica w szybkosci miedzu 1 i 3 ale valtek to i tak słabizna a zółty ma mniejszą trwałość na dodatek

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz jak to jest, dzisiaj bylem u miejscowego gazownika, ktory zaspiewal kosmiczne pieniadze (bo az ok. 3000zl z instalacja) to jeszcze na dodatek negowal wtryski matrixa, owszem podobnie jak z twoja opinia mowil ze Valteki sa mniej zywotne, natomiast mowil tez ze u mnie moze byc kwestja padnietych matrixow, mowil ze to moze byc sprawa grzania sie cewek wtryskiwaczy (od temperatury silnika) i nie dostatecznej pracy listw wtryskowych. Co o tym sadzisz?? moge to w jakis sposob zdjagnozowac?? Moze faktycznie caly problem lezy we wtryskach??

Aha oni zakladaja takrze sekwencje ZENIT (moze zle napisalem) co ty o tym sadzisz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety zenit to syf jakich mało był jest i poki co pewnie bedzie

 

tanio i dobrze tylko STag300 innej opcji nie ma żadne zenit sgi brc czy np oscary.

Zenita owszem montuja na matrixie ale to nie ta jakosc co na stagu.

 

Stag + matrix jest optyalny jak założy druciarz to faktycznie bedzie mniej żywotny ale z dedykowanym filtrem jest swietny i tyle..

 

Bycmoze twoj matrix jest juz zabrudzony i lepia sie cewki mozliwe calkiem wtedy regeneracja. Ale jesli chcesz faktycznie wymienic instalacje

 

to tak jak wczesniej napisalem zestaw i za montaż przodu wiecej jak 500-800zł +czesci nie powinien brac biorac pod uwage ze miedz juz wyprowadzona wszystkie wiazki ma jak na dłoni wyprowadzone wlutowac sie tylko, Kolektor nawiercony(miejmy nadzieje poprawnie) nic tylko wsadzac nowe graty.

 

W takich warunkach powiem ciś miało że 4 godziny roboty i pozniej troszke jezdzenia na konfiguracje

 

Zenit stanowcze stanowcze ogromne NIE KME nie SGI NIE nie i nie optimum Stag de luxe Landi renzo Omegas ale zbedna ekstrawagancja wydaje mi sie.

 

Valteka montuja wszyscy bo

-maja go za grosze

-jest zazwyczaj w paczce z kompem

-można go rozłożyć i zregenerowac we wlasnym zakresie i wykasować za to fraj... o przepraszam klienta

-niektorzy kasuja za kalibracje a waltek baaardzo czesto sie rozkalibrowac lubi.

-no i na koniec zaleta walteka mieli polski gaz bez narzekania z reguły.

 

To tyle jesli chodzi o Instalacje

 

Reduktor do twojego auta eg110 lub 150KW

CZemu nie scorpion mini

polecam forum edukacyjne lpg.info.pl

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak na tym forum mozna conieco poczytac, ale chcial

bym ciebie jeszcze o cos zapytac a mianowicie, gazownik u ktorego bylem powiedzial ze Stag 300 i owszem ale na pelna sekwencie z pol sekwencja nie dokonca sobie radzi i dlatego mowil o Zenicie. Ja nie wiem dokladnie czy u mnie jesrt pol czy pelna sekwencja.

Co ty o tym sadzisz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co masz silnik M20 ?? czy M40

 

Nie wydaje mi sie

 

Jest napisane 520i 24V wiec chyba m50 wiec pełna sekwencja

 

Stag bardzo dobrze radzi sobie z pol sekwencja full grupa.

 

W koncu w vectrach czy focusah zaklada sie od groma stagów przeważnie Stag 4 + matrix i działa jak należy

 

Gada bzdury i tyle poprawnie założony stag działa jak trzeba. Na full pół full i na sekwencji. Jeśli ktoś mówi że stag radzi sobie gorzej od zenita to omijałbym go szerokim łukiem bo:

-albo montuje tylko zenity i nic innego w życiu nie widział

-albo montował zenita z matrixem i staga z valktekiem na full grupę i stąd jego doświadczenie błędne.

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica między valtekami czerownymi 3 i zółtymi 1 ohm jest głównie taka że zółte są troszke szybsze jednak szybciej wybijają się w nich tzw zderzaki takie ograniczniki o które stuka tłoczek wtryskiwacza.

 

Valteki szybko się dośc rozkalibrowują i jest to inwesytycja krótkoterminowa tak samo jak magic oraz rail giac stella itp z tą róznicą że magic jet a większe możliwości jednak mało odporny na zabrudzenia.

 

jak inwestować to w matrix med keihin i w zasadze tyle.

 

Zasadniczo jest roznica w szybkosci miedzu 1 i 3 ale valtek to i tak słabizna a zółty ma mniejszą trwałość na dodatek

 

Kolego jak do BMW ma byc tanio i wklada sie Valtek to tylko czerwony BMW ma dlugie czasy wtrysku na zoltych jest lipa straszna. Powiedzial mi to gazownik i zrobil taki tani myk ze wywalil zolte cewki z listwy i wsadzil czerwone. Aha no i w zoltych po niecalym roku dwa wtryski mialem juz wybite. Roznica jest spora w koncu IS-ka jezdzi i sonda bogato do samego odciecia.

 

Nawierty sa do bani. Musza byc przy wtryskach benzyny i najlepiej pod tym samym kontem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawierty jak już najlepiej w samej podstawie obok wtrysku benzyny. Nie wkłądaj walteka ani żółty ani czarny ani szary ani żaden inny kolor żółtym sie ratuja bo jest troszke szybszy ale mniej trwaly. Czerwony trzyma dluzej jedno i drugie syf jesli chodzi o bmw. Lepoiej regeneruj te matrixy jesli masz taka opcje i bedziesz zadowolodny.

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten gazownik uparl sie na Valteki, narazie z braku "kapusty" wsadze podstawowy zestaw a jak tylko troszke kaski mi wpadnie to albo zregeneruje swoje matrixy albo kupe nowe. W zestawach ze stagiem daja Valteki wiec narazie niech to montuja, puki nowe to troche pochodzi. Acha jeszcze jedno a co powiecie na temat reduktora KME Silver?? Pociagnie bez problemu, trochi poczytalem na temat tych reduktorow i niby nie sa zle ale co wy na to??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miales matrixy i chce ci zalozyc Valteki (to niech moze lepiej zalozy przejsciowke zeby nie przerabiac wtyczek jak chcesz wrocic pozniej do matrixa) Chociaz nie wiem czy nie lepiej od razu doplacic do regeneracji matrixa niz pozniej po wymianie Valtekow na matrixy na nowo mape robic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazownik ma miec ten zestaw w piatek, mam po niedzieli do niego podjechac wiec moze wtedy z nim pogadam, moze faktycznie najpierw zrobic regeneracje, sam nie wiem co o tym myslec.

A tak na marginesie to wczoraj zmienilem swiece i okazalo sie ze na wolnych pracuje nieco lepiej ale jesli chodzi o przejscie przez zakres srednich obrotow to nadal pracjue nierowno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rewelacja, az wstyd sie przyznac, zmienilem swiece i juz prawie nie ma tych zlych objawow, nie wiem czy ktores dwie swiece dostaly przebicia, a moze to juz "zmeczenie materialu" ale zmienilem i prawie jest ok, wiec chyba nie bede inwestowal kasiory, skoro jakos to chodzi, wymienic zawsze zdaze. Mimo to dzieki za rady, gdybym przed montarzem mial taka wiedze jak teraz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli piszesz ze jakos to jezdzi i tyle Ci wystarcza to ja bym sprawdzil jeszcze tylko wazna rzecz a mianowicie skazanie sondy przy przyspieszaniu. Jezeli jest bogato to mozna jezdzic jezeli nie no to silnik dostaje po dupie i remont glowicy moze czekac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszac ze jakos to jezdzi mialem na mysli ze zniknely niedogodnosci zwiazane z szarpaniem, na 3 biegu zaluzmy od 1500 obrotow przy max bucie auto jedzie i nie szarpie, przyspieszenie oczywiscie odbiega od przyspiecha na benzie...

Jeszcze musze to potestowac bo wczoraj chodzil ideal, ciekawe jak bedzie dzisiaj i jutro musze go troche rozruszac po miescie i wtedy obadam sprawe...

Wymiane narazie odpuszczam, co nie znaczy ze nie skonsultuje sie z gazownikiem.

Jak rozumiem sonde mam sprawdzic od niskich przy max bucie tak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jaki sposob moge przeprowadzic takie badanie?? U gazownikow chyba powinni miec wymagany sprzet?? to ma byc na podstawie badania z mojej sondy czy sonda zapieta w tlumik koncowy??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najszybciej to podpiac miernik pod dwa szare przewody od sondy przy tlumiku. I bedziesz mial wskazanie od 0V-1V na biegu jalowym powinno latac mniej wiecej od 0,25V-0,8V jak bedziesz przyspieszal mocno to sonda nie moze spasc ponizej 0,7V. Jak sie myle niech mnie ktos poprawi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od sondy przy tlumiku - znaczy sie?? ja mam sonde montowana na rurce miedzy kolektorem a kataliza ,o ta chodzi?? Czy moze podpiac taka jak maja w warsztatach?? cholera zabardzo nie wiem oco chodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam sie ze nie wiem. Ale wydaje mi sie ze sonda taka wkladana w tlumik tez potrafi wskazac jaka jest mieszanka ale to chyba tylko na postoju.

Wiec na 100% mozna wziasc odczyt z sondy ktora jest przed katalizatorem. U Ciebie z tego co mowisz jest w kolektorze na samym poczatku tlumika. Jezeli masz do Kompa LPG podpieta sonde i kabelek do tego mozesz podpiac laptopa i zobaczyc odczyty. Jezeli nie to jakos trzeba podczepic kabelki od miernika albo naciac a po badaniu zaizolowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.