Skocz do zawartości

e30 316 do kjs minimalny budżet co warto robić


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

witam

zupełnie nowy tu jestem więc witam wszystkich

założeniem jest najwięcej fanu/pln

miało być taniej niż ujeżdżanie poldolota

autko już jest 2000pln(i tak z lekka przepłaciłem)

patroszenie środka zakończone

wstawiłem obrotomierz ze szrotu za 50pln

pospawane trochę przy grodzi przedniej(były dziury no i wzmocnić też trzeba)

małe prace lakiernicze- zaprawki drzwi i błotniki

jeszcze do zdjęcia wiejski tylny spoiler ze stopem

no i jutro wstawiam podpórkę pod lewą stopę(naprawdę potrzebna inaczej trzeba szukać pedałów) :shock:

1 czy zmieniać felgi?-et35 oznacza że włażą pod auto czyli jakby założyć z mniejszym ET to byłoby szersze

2 zawieszenie - co z gum wymieniamy przy założeniu że budżet minimum

3 kiedyś (za dawnej komuny)wstawiało się osłonę miski ze sklejki wodoodpornej co wy na to?

4 jakie oponki tzn szerokość i marka

5 czy sprzęgła z 320 325 pasują?(wiem że is pasi ale mało ich jest na szrotach)

6 czy hamule z 320/325 pasują?

7 czy jest jakiś myk żeby poznać czy rozbity wrak ma szperę? oczywiście bez rozkręcania obudowy mostu

8 pomysł na wklejenie poliwęglanu zamiast szyberdachu-sam klej czy walić nity

 

klatki nie ma i nie będzie bo to na kjsy i rally sprinty ma być małowagowo

 

pozdrawiam i czekam z niecierpliwością chciałbym 24.04 już pojechać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz wsadzać oslone misy olejowej ze sklejki to nawet nie zaczynaj podchodzić do rajdowania.

 

Co znaczy mimium rajdowanie ......?

Mamy ci podowiedzieć ze zamiast gum orginalnych do stabilizatora ktore powiedzmy kosztują 50 zł wsadz se modeline albo plasteline za 8 zł To na to nie licz .

 

Nie ukrywam że bmw 320 czy 325 jest tanim autem ale jeżeli ci nie stac na wymianę klocków hamulcowych lub zakup częsci seryjnych by auto przynajmniej miało orginalne podzespoły i jako tako się prowadziło to nie zawracaj sobie głowy rajdami bo to nie jest sport dla każdego .

Owszem jest dużo możliwości oszczędności te czesci trzeba kupić. a nie ze szroty zdobyć.

 

Moze inaczej ... na jakim etapie jesteś jeżeli chodzi o przygotowanie autka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomysł jest taki- dużo młodzieży chce jeździć kjs'y

nie każdy ma kasę na bógwico a na malucha czy cieniasa ciężko zdobyć nakleję sponsorską

wykombinowałem sobie że 316 mieści się w klasie do 1,6 (dla młodego kierowcy ważny bywa koszt ubezpieczenia)kosztuje 2-3tysie i prowadzi b.widowiskowo więc jezeli okaże się że w niewielkiej kasie można zrobić z niej kjsówkę to wrzucam gotowca z przepisem na stronkę i mamy takich fajnistych autek mnóstwo

a jak ktoś się zrobi dobry to graty(dyfry, amorki czy nawet kierę i fotele) zabierze do 3-ligowej IS-ki a 316 ucywilizuje i opyli

więc absolutną granicą jest 5000pln(nie tylko ze względu na mnie ale też na szanse powodzenia pomysłu)

lubię mody "na szachistę" tzn dużo pomysłu i mało kasy

więc wiem już że zawiecha przód z 320 podchodzi łącznie z wentylowanymi tarczami a niestety sprzęgło nie( inna średnica)

co do sklejki to zdziwienie ogarnęłoby co poniektórych że kiedyś (lata 70) to była norma zaś jeżeli chodzi o absorbowanie energii sklejka jest lepsza niż dural,

nie kupię sprężyn weiteca czy innego hr'a bo mi żal kaski ale wsadzenie w serię 2 gumek i obcięcie zwoju będzie testowane jako zawias na asfalt obojętnie co sobie bogaci właściciele stada rajdówek pomyślą

pytam czy ktoś może modził i ma jakieś pozytywne doświadczenia głównie z:

-hamulcami

-kierowaniem ustrojstwa(przekładać maglownicę?)

-fotel- co robić? żeby było tanio i bez problemów na BK bo potrafią się czepić kubełka i takiego na szynach i takiego na stałe może jest któryś z cywilnej bm-ki który w miare utrzyma kierownika

-jakie oponki na asfalt-moc mizerna więc 185-195 ale może się mylę

warto inwestować 400pln w alu 15 i niższy profil czy jedziemy na 14

(15 łatwiej dostać w serwisach jako używki darmowe bo więcej aut na tym jeździ)

-co warto w silniku? dla rozśmieszonych tanimi przeróbkami widziałem w nietaniej rajdowej fabii tdi wlot powietrza zrobiony z plastikowej 5l butelki od wody mineralnej

 

no i pozdrawiam

a dla tych co mają za dużo kaski

mam radę:

kup 2 tace pączków i zanieś do domu dziecka będziesz miał mnóstwo frajdy i dodatkowo zobaczysz że nie wszystkim się jednakowo szczęści

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
ja sie poddaje, masz 5000 i chcesz silnik przerabic, moim zdaniem to nie jest mozliwe ale nie jestem mechanikiem, zawieszenie, hamulce, kubelki, pasy to zje cala kase a nawet na to co napisalem moze byc malo, zycze powdzenia, jak cos wymyslisz to napisz bo jestem ciekaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie atakujmy się na wzajem bo to do niczego nie doprowadzi .

Jeżeli chodzi o dom dziecka to czasmi jezdzimy rajdówkami i wozimy dzieciaki a potem gramy z nimi w piłkę to nasza taka taca pączków .

Dalej 1,6 to naprawdę mała moc więc proponowałbym latać na 14 i to 175/55

Jeżeli chodzi o hamulce to proponuję breki tanie i w miarę hamują .

tarcze ?? zostań przy orginalnych

zawias kup se używanego B6 a jak nie to m technik tez daje rade

spręzyny ..... są czasem na alegro w dobrej cenie , nie obcinaj sprężyn bo zminiasz jej charakterystykę .

Silnik jeżeli masz zdrowy to poprzeglądaj takie pierdoły jak silnik krokowy przepływka , rozrząd świece , kable .

środek szukaj od mtechnika seryjne ale tanie nie są no i są ciężkie .

Pamiętaj jak wybierasz kubełek to nie rurkowy . Ja taki se kiedyś kupiłem i wyminiełem po 2 kjsach .

Kierownica wsadz se tez od m-technik jest w miare zgrabna .

pasy se zostaw seryjne i tylna kanapę też bo BK na kjs nie przsejdziesz

Co do osłony misy to ja mam pa6 9mm i tez raz załatwiłem misę . Jezeli sklejka ci pomoze to se ją wstaw napewno bedzie taniej.

Pamiętaj im wiecej kg wyrzucisz z auta tym bedzie lepeij jechał .

Jezeli masz szyberdach to wywal go bo wazy z 13 kg

dziura po szyberdachu przykryj laminatem na klej .

 

A P.s każdy z nas zaczynał od kupienia taniego autka i też jak ty szukał taniości ale my to już przerobiliśmy wiec nie mówimy ci tego po złosci tylko z autpsji wiemy co jest dobre a co nie którą drogą iść a którą zostawić .

 

www.rajdowy.pl

miłego oglądania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info- no to jeszcze pomęczę

-stalowy oplot- po 30pln od sztuki gostek z zakładu hydraulicznego

oferuje się zrobić wężyki w oplocie stalowym z gwintem końcówek jakim chcę

czy warto?

- jak najtaniej zrobić short shifta? bo 200pln na dzwignię z z4 to sporo

aha no i u mnie już oklejanko zaczęte jeszce wymiana lewego zacisku i hyba zdycha sprzęgło ale to jeden wieczór

więc jak nic nie zniszczę na moich "treningach" to już za tydzień coś pojadę

moją beemką-budżetówką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz bawic się w takie druciarstwo to lepiej skoncentruj się na konkretnym wybebeszeniu auta ze zbednych gratow, zalatwieniu dyfra o krotkim przelozeniu, jakiejs oslony pod miche, 2 kublow, pasow szelkowych (na hodze za kilka stow idzie komplecik wyrwac z utracona homo) i na kjsy to w zupelnosci wystarczy!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle, ze warto sluchac chlopakow z tego forum. Za kazdym razem jak ich posluchalem, to było ok. A jak sam wpadłem na genialny pomysł, to popłynąłem, az wstyd sie przyznac(np.kupiłem bilstein B6 cienka laga a mialem wczesniej zamontowane amory na grubej..i doopa :mad2: teraz głowie sie co zrobic). Kupiłem swojego IS-a za 1500zł, włożyłem juz prawie 2000zł i jeszcze nie zaliczyłem zadnego startu...ale wystartujeee!!! Z tego nałogu nie da sie wyleczyc!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do sklejki to zdziwienie ogarnęłoby co poniektórych że kiedyś (lata 70) to była norma zaś jeżeli chodzi o absorbowanie energii sklejka jest lepsza niż dural,

 

Co prawda startuję (startowałem) od 1986 roku, ale wcześniej i tak bywałem na większości imprez i o sklejce nie słyszałem. U mnie od początku była płyta pod połową auta (he, he, auta: jak to brzmi, to był pf126p).

Z mojego doświadczenia powiem, że przede wszystkim koncentruj się na sprawnym aucie (nawet seryjnym) i torze jazdy. Jedyne co powinno być nieco lepsze to hamulce, jeśli nauczysz się je wykorzystywać - bo to wcale nie jest takie oczywiste. Jak piszesz coś o widowiskowej jeździe 316 to raczej wyników ci nie wróżę. Przynajmniej do czasu aż się nie nauczysz oszczędzać prędkości. Jak koledzy pisali, opony 175 to maks, znajdź niski profil dla lepszego przełożenia, ale pod żadnym pozorem nie obniżaj auta. Jak dojdziesz do kasy na zmiany to utwardź (przede wszystkim stabilizator z przodu) na seryjnej wysokości. Skok zawieszenia we wszelkich rajdach jest podstawą dobrych czasów.

 

To moje zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jw niskie prędkości dużo kręcenia?

co do stabilizatora to w Pn jest plan wyrwać na szrocie grubszy (21mm suwmiarka w łapsko i czołganko)

przy okazji wizyty po hamule przód od is/6cyl(wentylowane tarcze i zaciski bo nie wiem czy moje nie będą za wąskie no i jeden słabo odpuszcza)

amorki z przodu mam szrot kompletny więc sprawdzę wszystkie możliwe e30 na grubej ladze co tam w obudowie siedzi a jak nie to alledrą

no i zabija mnie fotel naprawdę wywala mnie z niego na kazdym slalomie

ostatnio się przypiąłem(opasałem) starym pasem z pandziochy do samego fotela i pomogło ale kur... 400pln za fotel to mi żal jak niewiemco.

wywalał ktoś taki niby amortyzator z pod maglownicy?

straszny opór robi- w normalnej trasie pewnie ma powodować żeby byle kamyk nie urwał nam rąk na kierze ale na pachołkach to chyba nie potrzebne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można prosić jakieś namaiary na człowieka co robi przewody w stalowym oplocie ze 30 zł? może być na Pw

 

Zasadnicze pytanie - m10 czy m40 pod maską? jak m40 to nie wróże mu za długiego żywota.. no i osłona obowiązkowo bo micha bardzo nisko..

 

Sprawdź jaki masz dyfer- przydałby sie jak najkrótszy(4.10)

 

Jak ogólnie całe auto nie wymaga nagłych interwencji w hamulce, zawieche, silnik itd. to montuj fotele pasy i zalicz jakas impreze w sposób zapoznawczy i wtedy w trakcie wyjdzie w co najpierw kase wkładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja jeździłem w KJSach tavrią... i ba... wywalczyliśmy brąz który wręczył nam sam dziadzia (Maciek Wisławski)... Zasada jest taka... zaczynasz od byle czego... ale jak dajesz rae byle czym, to i sponsor i nowe fullwypas autko znajdzie się dosłownie samo... A właściwie znajdzie ciebie na rajdzie :P

 

 

Na początek musisz zrobić naprawde skuteczny ręczny, najlepszym patentem jest ręczny hydrauliczny (na płyn)... W tavernie zrobiliśmy pod nogą przód a pod ręką tył i spisywało to się malinka...

 

Klatki nie szukaj tylko dognij sobie sam tak jak zrobiliśmy to my...

 

Przyinwestuj w dobre opony a bajeranckie felgi zostaw komuś pod remizą...

 

Bajerowanie silnika rozpocznij od wyszukania M43 (mniej awaryjny), albo choć od wizyty w Aleksandrowie łódzkim...

 

Z tuningu to proponuje uderzyć do bagora (tylko napisz mu w PW, że będziesz latał po szutrach to ci wymodzi dobry program)... Najepiej pod paliwo najlepsze Pb98... Jak myślisz o startach na lpg to daj sobie spokój... LPG <=/=> WRC...

 

Zadbaj o sprawność elektroniki pojazdu... Sprawna przepływka, lambda etc... to droga do porawnej pracy auta i niezmulonej niczym mocy...

 

Kup sobie kas i dla pilota też...Serio :cool2:

 

Zamontujcie łatwo dostępną gaśnicę, ale żeby nie za lekko bo jak nią dostaniesz w łep na hopce to możesz rozjechać kogoś zamroczony i zamiast na podium staniesz przed sądem...

 

Musisz mieć OC i NW, a auto musi przechodzić przegląd techniczny... I nie chodzi tu o jakieś widzimisie tylko o to, że podczas wypadku można sobie kłopotów narobić nie mając wszystkiego oki...

 

Zadbaj o dobrego pilota... zamotany kolega od butelki, poprowadzi cie tylko na koniec listy startujących... w gruncie rzeczy pilot jest strasznie ważny bo ty jako kierowca musisz myśleć o jeździe a nie o tym za ile będzie szykana czy łuk...

 

Tłumik pusta rura nie zawsze jest najlepszy... poczytaj troszkę... Ba DUŻO CZYTAJ!!! W necie masz masakre tekstów o KJSie i technice budowy auta i samej jazdy... Mocno pomocne...

 

Jak chcesz montować do rajdówki CarAudio to zrezygnuj z KJS i przerzuć się na 1/4Mili... to bardziej w stylu umpaumpa...

 

Zamiast się nudzić albo zbijać bąki gromadz kase i oraj okoliczny las... Trening czyni mistrza :cool2:

 

Jak coś mi się przypomnie to napisze jeszcze... I najnajnajważniejsze... Nie poddawaj się... Najwyższa klasa gra w swoich portfelach... Klasy średnie grają umiejętnościami...

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a audio już dawno znikło i nigdy w planach nie było

nie zdążyłem jeszcze nawet szybra wybrać

w Castoramie plexa kosztuje 100pln za 100x100 a taniej nie znalazłem

niestety mniejsze formatki to 50x100 i za wąskie(szyber 50x80)

podsufitkę mus zostawiać?

jestem spory i jak kask wkładam to w oryginalnym tfu powiedzmy fotelu cisnę łbem dach

jakbym wywalił to by 3-4cm luzu przybyło

ale co na BK?przejdzie?

lasy oram namiętnie (mazowsze i szutry jak sk... okolice płońska)

ale wyskoczyłem troszkę poćwiczyć ciasne ósemki itp slalomy na placyku a że sprzęgło było już słabawe to odmówiło współpracy

no i zajeździłem sprzęgło

co wstawiacie?

wiem że moda wśród BMW-driverów jest na ori i tylko ori bo fabryki nie poprawisz

ale tak z doświadczenia? może coś niewiele droższego a wytrzymalszego?

no mogę powstawiac używki w końcu parę godzin pod autem i wio

ale jak jest coś fajnego(ma ktoś radzikowskiego?) to może bym spróbował

a ogólnie autko jest super

na szutrach mam lepsze czasy jak ścierką 4x4 2,0dohc(wybebeszone kombi) ale tylko jak nie próbuję się nacieszyć poślizgami

no i na razie hamuje słabiej niż ścierka(sciera ma odłaczony ABS)

przedłużał ktoś wajchę od ręcznego?

warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sachsa sprzegło wstaw jest naprade dobre ja jak miałem 320 to rok kjsów prześmigałem i nic nie smierdziało nic nie puszczało.

 

Dzwignie musisz wzmocnić i moge ci podpowiedzieć jak zrobić short shifta .

 

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sachs kupiony używka na oko ładna z możliwością zwrotu 79pln+wysyłka

co do short shifta to pls daj to na ogólnym będziesz bohaterem nie tylko moim ale wszystkich lekko szurniętych co to nie piszczą oponami pod pubem tylko rzęcholą skrzyniami po lasach

pls pls pls :modlitwa:

wytnę sobie napis Shortshift by Felix kiedy już moja jazda nie będzie przynosić wstydu

miałem jako młody człowiek 2szt BMW 520 i 535 i nauczyły mnie zmiany biegów bez sprzęgła a w tej skrzyni synchronizatory tak jakby działają słabiutko tzn jeżeli sprzęgło nie wykona minimum 3/4 drogi(a to cholernie daleko jakieś 10cm) to zmiana biegu powoduje wielkie zgrzytanko przy całkiem niedużej różnicy prędkości obrotowych trochę kicha bo szybka zmiana biegów to mój konik

czy to zdycha skrzynka czy potrzebna wymiana oleju czy też słabsze skrzynki w 4cylindrówkach?[/u]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.