Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałem wreszcie zobaczyć parametry Live Data swojego autka i postanowiłem wybrać się do serwisu Boscha. Jako że mieszkam w Tychach udałem się do firmy "Bojdoł Bosch Service" w Tychach.

Jednak na miejscu pomimo wielu prób nie udało się wyświetlić tych parametrów a jedynie kody błędów których i tak nie było :)

Powiedziano mi że pewnie mają za słaby sprzęt żeby zagadał z tym sterownikiem. Poradzono mi abym udał się do Mikołowa bo tam podobno jest ktoś specjalizujący się tylko w BMW.

 

I tu moje pytanie, czy ktoś miał z Was podobne problemy ? A może zna ktoś może w Mikołowie ten serwis albo inny w pobliżu mojego zamieszkania.

 

Mój silnik to M50B20 z vanosem rok 93 sterownik silnika to MS 40.1 (siemens).

 

ps.

z tego co wyczytałem na necie to jest możliwość odczytu live data z mojego auta.

Choć by np. tu http://www.automotivetools.com/online-store/scstore/baum/bmw-kit.pdf

Opublikowano

Żeby odczytać Live data w BMW musi być odpowiedni program diagnostyczny np. INPA, DIS, Carsoft tylko w nowszych. Jednak nie wszystkie modele mają taką możliwość, generalnie czym nowszy samochód tym są większe szanse, że możemy odczytać wartości mierzone.

 

Uniwersalny tester np KTS nie poradzi sobie z Live Data w BMW.

 

Czy coś Ci się dzieje z silnikiem, że chcesz odczytać wartości live?

 

Pozdro

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Opublikowano

Wydaje mi się ze spalanie lekko wzrosło tak z +- 1 do 2 litrów na 100, no i mam problemy z odpalaniem ciepłego silnika, muszę pokręcić z 3 sek zanim odpali, na zimnym to raczej nie występuje, tylko na ciepłym szczególnie jak chwile postoi po zgaszeniu, bo jak zgaszę i od razu zapale to też dobrze odpala :D

 

ps.

teraz tak patrze po necie na interfejsy i wydaje mi się że podłączali do bmki KTSa, poznaje po tej zielonej skrzynce no i było to bezprzewodowe, tzn. interfejs przy aucie a wózek z kompem osobno. Czyli to może być tego wina ?

Opublikowano
Wydaje mi się ze spalanie lekko wzrosło tak z +- 1 do 2 litrów na 100, no i mam problemy z odpalaniem ciepłego silnika, muszę pokręcić z 3 sek zanim odpali, na zimnym to raczej nie występuje, tylko na ciepłym szczególnie jak chwile postoi po zgaszeniu, bo jak zgaszę i od razu zapale to też dobrze odpala :D

 

Za w/w dolegliwości może odpowiadać, układa zapłonowy, wtryskowy lub sprawność samego silnika (jakie jest ciśnienie na cylindrach?). Należy zadać sobie pytanie kiedy ostatnio były wymieniane świece, przewody i filtr powietrza, bo te elementy maja wpływ na większe spalanie paliwa.

 

Diagnostyka może pomóc w ustaleniu problemu, jednak w tych rocznikach co twój nie było jeszcze OBD2, a starsze systemy nie dają nam dużo parametrów mierzonych. A właśnie ten nowy system bardzo dokładnie może powiedzieć nam co jest nie tak.

 

pozdro

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.