Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Posiadam BMW e30 316 z 91 roku , w dowodzie wbite 96 ( składak). Auto posiada klimatyzacje , wydaje mi się , a raczej jestem przekonany na 100% że nie jest fabryczna. Sprężarka jest zamontowana pod suwakami nawiewu , przed popielniczką, a powinna być chyba pod maską . Potrzebuje nabić układ nowym gazem, tylko jest problem bo na przedniej malutkiej naklejce na kompresorze nie ma żadnych danych odnoście gazu , tylko jakieś numery seryjne producenta. Czy jak możliwa identyfikacja rodzaju freonu na stacji diagnostycznej, czy zmuszony do częściowego demontażu przedniego panelu żeby zobaczyć czy nie ma w tyle jakiejś naklejki informacyjnej na sprężarce na jaki jest freon.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Hej !

 

Przedewszystkim to nie jest "freon" , tylko czynnik chłodniczy - masz albo typ R12 albo R134a. Na panelu na pewno nigdzie tego nie ma, powinno być "gdzieś" w komorze silnika na zielonej naklejce. Jeśłi tam nie ma to sprawdz po numerze sprężarki w real-oem czy to sprężarka na R12 czy R134a

Opublikowano

Ten czynnik chłodniczy to jest właśnie freon , freonu jest kilka rodzajów r12 , r22 , r404a itd.

 

Jeśli tam nie ma to sprawdź po numerze sprężarki w real-oem czy to sprężarka na R12 czy R134a

 

O co chodzi z tym real-oem ?

 

Z tego co czytałem to R12 jest zakazany , czyli jak się okaże że mam na R12 to nie mam szans na nabicie ? :(

 

Tak jak napisałem kompresor jest w kabinie nie pod maską , więc chyba nie ma tam czego szukać , zresztą szukałem to są tylko przewody do skraplacza i tyle

Opublikowano

Hej ! Co do freonu to w połowie racja ;-)

"Obecnie głównym następcą freonu R 12 jako cieczy chłodniczej jest R 134a (nazwy handlowe Suva 134a; Solkane 134a; Genetron 134a). Podczas kiedy freony to związki fluoru, chloru i węgla, R 134a jest fluorowanym węglowodorem zawierającym niepodstawione atomy wodoru (nie zawiera chloru)."

 

Jeśli chodzi o R12, to musisz znaleźć magika który jeszcze ma i Ci nabije w przeciwnym wypadku musiałbyś zmienić sprężarkę i wszystkie o-ring'i po czym nabić R134a

Opublikowano
Zrób zdjęcia tej klimy. Nie bardzo rozumiem okreslenie że klima zamontowana jest pod suwakami nawiewu. W mojej E30 jedyna różnica względem modelu bez klimy polegała na dodatkowym włączniku na desce rozdzielczej. Reszta była pod maską. Jeżeli nie wiesz jaki gaz jest u ciebie to według mnie najprościej pojechać do zakładu który zajmuje się nabijaniem zeby to stwierdzili. Informacja o typie chłodziwa i tak niewiele Ci da bo sam jej nie nabijesz. Jeżeli klima jest dokładana to jest duża szansa że jest na R134. Jeżeli jest fabryczna to będzie R12. Jedynie wersje kombi które szły do 1994 roku w końcówce produkcji miały R134. Przy R12 koszt przeróbki jest dośc spory. Ale jak się zakręcisz to może znajdziesz zakład który reperuje stare lodówki. Ten gaz jest niby zabroniony, ale słyszałem że jak się poszuka to da się nabić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.