Skocz do zawartości

Kolor nowego jarznika ksenonu


GR

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu

Nie powiem żeby moje Philips'y były mega biało-niebieskie, jak zatrzyma się obok mnie jakiś inny xenonowiec to moje też wyglądają żółto. No ale to tylko w bezpośrednim starciu, w pojedynkę jest już inne wrażenie :)

Pomijając ich kolor to naprawdę widać, że te nowe 4300K mają więcej lumenów. Na tyle stojącego przede mną samochodu jest jakby faktycznie jaśniej niż z tych mocno niebieskookich :) Kolor nadwozia nie ma zimnego niebieskiego zafarbu, wygląda jak za dnia w słońcu, czyli lekko zółto :)

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

jaki jest naprawde objaw konczacego sie zarnika?

moja jedna lampa mruga i gasnie od jakiegos czasu,wywalajac blad na desce,ostatnio coraz czesciej

moj mechanik twierdzi ze na 90% to konczacy sie zarnik.ma racje?

a i oryginalny produkt z aso ma po 180 zl netto.dobra cena? czy szukac samemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
U mnie było tak. Jak kupiłem samochód to świeciły już bardzo niebiesko wpadały w lekki fiolet. Któregoś dnia nie odpalił za pierwszym razem, kilka dni później zaczął mrugać w trakcie jazdy. Wtedy postanowiłem wymienić żarniki. Ja kupiłem żarniki Philipsa na allegro po 139pln ponoć oryginał i chyba naprawdę tak jest. Świeci teraz jakby dwukolorowo. Na boki niebiesko na wprost lekko żółto. Patrząc w innych autach z tymi NOWYMI 4300K głównie w Audi i VW choć BMW też widać na ulicach, wygląda to tak samo. Jak gościu mówi, że ma oryginal i to jeszcze z ASO to po 180 chyba warto, szanse na trafienie bubla zmniejszają się do minimum a na allegro to loteria.

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy ktoś potrafi wyjaśnić o co chodzi? :)

 

Zarówno w E46 miałem ori Osrama - wymieniałem na Osrama 4300 - świeciło na "żółto" - a przed wymianą było "niebiesko"

 

W E90 Ori Osram - wsadziłem Osrama - świeci na "żółto" wcześniej "na niebiesko"

 

Te same numery, ten sam Osram.

 

W E60 taka sama sytuacja, Osram i świeci na "żółto", wcześniej na "niebiesko"

 

O co chodzi? Te same numery, produkt oryginalny Osram.

 

To skąd ta różnica barw..

 

Chyba po prostu lepiej i taniej! kupić jakieś chińskie badziewie 6300K i tyle w temacie ;)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba po prostu lepiej i taniej! kupić jakieś chińskie badziewie 6300K i tyle w temacie ;)

Pzdr.

tyle ze nie kazdy strawi chinskie badziewie w swoim aucie :wink: :mrgreen: ,ja akurat nie trawie,wiec bedzie zolty,a nie chinski,musze z tym poczekac do czwartku,szykuje sie grubszy serwis,wiec przy okazji wymienie :mrgreen:

dzieki za rady :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Ale czy ktoś potrafi wyjaśnić o co chodzi? :)

 

Zarówno w E46 miałem ori Osrama - wymieniałem na Osrama 4300 - świeciło na "żółto" - a przed wymianą było "niebiesko"

 

W E90 Ori Osram - wsadziłem Osrama - świeci na "żółto" wcześniej "na niebiesko"

 

Te same numery, ten sam Osram.

 

W E60 taka sama sytuacja, Osram i świeci na "żółto", wcześniej na "niebiesko"

 

O co chodzi? Te same numery, produkt oryginalny Osram.

 

To skąd ta różnica barw..

 

Chyba po prostu lepiej i taniej! kupić jakieś chińskie badziewie 6300K i tyle w temacie ;)

 

Pzdr.

 

Być może w tych autach były żarniki starszej generacji, które kończąc się wpadają w efekt color shift, tracą one biel na rzecz bardzo mocno niebieskiego a czasami fioletu i purpury. Te nowe obecnie sprzedawane, nie mają tego i oznaką kończenia się będzie albo mruganie albo padnie bez ostrzeżenia w nocy w trasie. Co do koloru tych nowych żarników to daj im trochę czasu. Ja mam co prawda Philipsa ale mija prawie 5 miesięcy i widzę, że jeszcze się zmienia kolor, najpierw zawsze prawy i za jakiś czas tak samo wygląda lewy :) Chyba tylko dlatego widzę jeszcze zmianę koloru. Jak ktoś chce mieć takie mocno niebieskie to Philips CM ponoć ma taki kolor od nowości albo Osram XENARC COOL BLUE http://osram.pl/osram_pl/Dla_konsumentow/Oswietlenie_samochodowe/Produkty/Reflektory_gowne/XENARC_COOL_BLUE/index.html Co do tej dwukolorowości moich swiateł to sprostuję trochę. Właściwie to całe światło widziane na ścianie ma taki sam kolor, ta żółć o której pisałem wcześniej pojawia się w miejscu gdzie jest granica świała i cienia. Linia odcinająca jest wyraźnie żółta a reszta biało niebieska. Podsumowując, kolor nie jest tak bardzo niebieski jak w wiekszości aut ale nie jest też żółty :)

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz ja dla porównania w ex E46 też wymianiełame żarniki na Osramy a dla przykładu wymontowałem żarnik ze Skody Superb i wsadziłem do E46, co dziwne w Superbie ta sama żarówa (też Osram identyczny jak w E46) świeciła na biało/niebiesko w E46 na żółto? Co jest przyczyną tego? W obecnej E90 tak samo jak pisałem w poprzednich postach.

 

Co prawda 'żółć' to może przesadzone słowo, ale nie jest to ani czysta biel, ani jakiś fuckin' blue shit ;). Ale wydaje mi się, że po prostu Osramy tak już mają. E46, E90 i w E60 po wymianie na nowe Osramy - świecą na 'żółto' ;). Czyli lepiej kupić Philipsa jak komuś zależy na 'niebieskości'.

 

Lub tak jak pisałeś, OSRAM COOL BLUE.

 

Lub Philips CM: http://www.lighting.philips.com/pl_pl/consumer/carlighting/1_car_lighting/products_for_car/12_xenoncm.php?main=pl_pl_consumer_lighting&parent=89083467512&id=pl_pl_car_lighting&lang=pl

 

 

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Widzisz ja dla porównania w ex E46 też wymianiełame żarniki na Osramy a dla przykładu wymontowałem żarnik ze Skody Superb i wsadziłem do E46, co dziwne w Superbie ta sama żarówa (też Osram identyczny jak w E46) świeciła na biało/niebiesko w E46 na żółto? Co jest przyczyną tego? W obecnej E90 tak samo jak pisałem w poprzednich postach.

 

To akurat jest naprawdę bardzo zastawnawiające. Czyżby coś się zużywało, traciło połysk i blask albo wypalało w odbłysniku ? Ciekawe jakby zachował się sam podłączony żarnik nie włozony do układu optycznego ? Byłaby wtedy odpowiedź, może ktoś przeprowadzi taki test. Ja nie mam skąd wziąć takich ładnie świecących żarników.

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Ja mam u siebie Philipsa, przy jakieś okazji można sobie popatrzeć. Poruszam się praktycznie codzienie na trasie Bielany - Kostancin a około 17:00 powrót.

Jak ktoś bywa w tej okolicy można się spotkać na szybkie porównanie.

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie sorry, ale odświeżę kotleta ;)

 

Wymianiełem u siebie obie lampy i co się okazało, teraz moje światła świecą na BIAŁO! :cool2: Nie ma tej żółci jaka była wcześniej. Lampa jak się okazało przychodzi goła - całą resztę przekłada się ze starej. W starej został jedynie przewód połączeniowy jarznik z przetworcnią (taki krótki kabalek) [przynajmniej w E90 tak jest]. A żarówka D1S została moja stara - czyli Osram Xenarc.

 

Także może i same soczewki też się do tego przyczyniają, jeśli chodzi o kolor świecenia? Ulegają wypaleniu czy coś.. :roll:

 

Także teraz mam biel :) śnieżnobiałą. Nie niebieską! :) ;)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Coś w tym może być, bo już jakiś czas temu zauważyłem, że w nowych autach soczewski są jakby bardziej przejrzyste :) a u mnie lekko mleczne się zrobiły.

Może wystaczy to rozebrać i dokładnie wyczyścić :)

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Członkowie klubu

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Może dlatego właśnie zaczęły u Ciebie słabo świecić :(

Po pracy poleciałem u siebie sprawdzić czy mam się szykować na wydatek za jakiś czas czy nie ale na szczęście mam znaczek AL.

Jak do tej pory nie zauważyłem problemów z lampami.

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu

Miałem ostatnio okazję porównać sobie na swoim aucie palniki xenonowe (D2S) philips'a i osram.

Wszystko oczywiście nówki sztuki, Philips 85122 i 85122+ oraz Osram 66240.

Pomiędzy nowymi 85122 i 85122+ nie widziałem żadnej różnicy, być może po dłuższym rozświeceniu coś tam się dzieje a tak po poprostu trochę żółte i już :)

Jak w jednej lampie znalazł się nowiutki Osram a drugiej Philips to (i tu napewno zaskoczenie) po rozgrzaniu ok 4-5 min troszkę bielszy był Osram.

Decyzja co kupicie należy do Was, ja w wyniku pewnego zakładu stałem się posiadaczen nowiutkich Osram'ów i one na razie zagościły u mnie :) Philips zostaje w schowku.

Zdjęć nie robiłem bo miałem tylko telefon a poza tym na fotkach to żadne porównanie.

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Ja miałem dostępne wszystkie palniki nowe, nowiutki Philips i nowy Osram. U Ciebie jak pamiętam były Philips'y już porządnie rozświecone (kilkuletnie) a Osram'y nowe. Jak porównywałem je z blisko rocznym Philips'em to oczywiście dużo bielsze te drugie. Pojeździmy, popatrzymy, w razie czego do Philips'a powrócimy :) Pierwsze godziny nie pokazują jakiś znacznych różnic, jest dokładnie tak samo jak w przypadku Philips'a.

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

teraz mam założony jeden Philips i Osram

Philips tamten stary, Osram już nie nowy, bo już długo świeci

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
To było tak od razu, że obydwa używane oceniasz. Twój Osram jak pamiętam będzie miał około roku. Nic mnie ten test nie kosztuje, za jakiś czas porównam z Philipsem ze schowka wtedy być może dojdę do takich samych wniosków :) Coś się stało z Osramem, że masz dwa różne założone, czy tylko tak dla testu na chwilę ?

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Padł jak byłem na urlopie. A że urlopowy nastrój mi się udzielił :mrgreen: to nie chciało mi się zajrzeć, jak dawał oznaki końca - wystarczyłoby dokręcić wtyczkę i już :lol:

Poluzowała się (nie wiem jak), nadtopił się plastik na jarzniku i wypchnął wtyczkę.

Z dwojga złego dobrze, że podtopił się plastik na jarzniku, a nie na wtyczce :wink:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.