Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dziś z kolegą ściągałem w jego M20 głowice, bo miał problemy z temperaturą itp.. do rzeczy..

 

po rozebraniu wszystkiego czas na ustawianie znaków. na głowicy znak idealnie się zgrał, dół silnika juz nie tam ciekawie. znak na wale był przesunięty do 5 mm inaczej jak ma być. to jeszcze nic, przyszło odkręcić śruby na głowicy. a Tu... jedna szpilka odkręcona w rękach, w jednej to zobaczcie sami

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img2.vpx.pl/up/20090403/dsc00044.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img2.vpx.pl/up/20090403/dsc00046.jpg

 

Normalnie kopara mi opadła jak to zobaczyłem, dobrze ze główka tak wpadła ze nie zahaczyła o sprężynę zaworową bo by biedy zrobiła :mur:

 

Głowica w planowaniu, nowe szpilki zamówione, pasek rozrządu, rolka też (stara przeżyła chyba że 2 wymiany).

 

do jutra wszystko tak wygląda

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img2.vpx.pl/up/20090403/dsc00049.jpg

 

i pytanie... z jakim momentem i w jakiej kolejności dokręca się głowicę?

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem jak w m20 ale sądze że podobnie jak w m50

1 dokręcamy śruby silą 30Nm

2 dokręcamy o kąt 90 stopni

3 po odczekaniu okolo 30 min dokręcamy ponownie o kąt 90 stopni.

Dokręcanie zaczynamy od środka a potem po skosie.Postaram sie dodać rysunek.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Nie wiem jak w m20 ale sądze że podobnie jak w m50

1 dokręcamy śruby silą 30Nm...

 

W M20 także 30Nm,

+ 90st

+ 90st

(idąc za każdym razem od środkowych w stronę skrajnych)

 

12----10----4----2----6----8----14

======== B M W =========

13-----7-----5----1----3----9----11

 

Poza tym, w M20 śruby z łbem sześciokątnym zaleca się wymienić na torx (powód jest chyba właśnie widoczny na zdjęciu).

 

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

14 10 4 2 6 8 12

11 7 5 1 3 9 13

To jest kolejność dokręcania śrub.[/img]

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wszystko mniej więcej kojarzę tylko zastanawiam się nad tymi +90st, czy po dokręceniu z siłą 30Nm cz dokręcić jeszcze wszystkie szpilki o 90stopni?

 

@EDIT:

 

a takie dokręcenie 2x90st jest konieczne? czy można tylko po raz tak zrobić?

 

po dokręceniu każdej szpilki po 30Nm i 90st cza zrobić jakiś odstępie czas i poszczególnych fazach dokręcania?

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

Nie ma co kombinować i zastanawiać się, bo nie ma w przypadku M20 innego sposobu niż to, co już napisane.

Nowe szpilki dokręcone 30Nm wg kolejności, którą podaliśmy; potem na sztywno obrót każdej (wg tej samej kolejności) o 90stopni, po czym znów obrót o kąt 90stopni każdej od 1-14.

 

Założyć czapkę, wszystko dobrze podłączyć, wlać olej, wlać coolant (+odpowietrzanie) i jechać.

 

po dokręceniu każdej szpilki po 30Nm i 90st cza zrobić jakiś odstępie czas i poszczególnych fazach dokręcania?

Jedni mówią, że tak... inni, że nie trzeba.

Jak chcesz, to zrób sobie dla kilku oddechów przerwę między etapem II a III, ale nie na tyle długą, żeby zapomnieć, że masz tam jeszcze wrócić i dokręcić wszystko o następne 90st ;) Będzie dobrze.

Najważniejsze jest to, żeby dobrze skoncentrować się na kolejności i na tym żeby nie pominąć którejś ze śrub w każdym etapie (czyli im mniej zamieszania na planie, tym lepiej).

 

hej.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.