Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od jakiegoś czasu coraz częściej pojawia się mi głośny pisk dochodzący spod maski :(

Przy czym objaw występuje praktycznie tylko podczas jazdy (na postoju cisza) i to przez krótki czas od ruszenia. Potem ustępuje. Problem pojawia się zazwyczaj pod zmianie biegu i ustępuje w kilka sekund po przygazowaniu lub po ponownym wciśnięciu sprzęgła. Jakby coś ocierało / ślizgało się.

Co to do diabła może być? Kompletne sprzęgło sachs montowałem jakieś 15 tyś km temu, więc nie podejrzewam że to jego wina.

Może to pasek klinowy / rolki?

Będę wdzięczny za podpowiedzi!

Opublikowano

witam

mam podobny objaw tylko ze ja zaobserwowałem ze mi jeszcze podświetlenie licznika jak ten pisk słysze przygasa

najprawdopodobnie to właśnie pasek , jeszcze go nie wymieniłem to nie wiem ze to on na pewno

http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
Opublikowano

Z Twojego opisu kolego, wynika, że to na pewno pasek klinowy od alternatora. Jeżeli nie wierzysz, sprawdź jak jest napięty- jeśli pod wpływem nacisku ugina się pow. 2-3cm, lub (co lepiej wskazuje na zużycie paska) stożek jest starty to wymień pasek.

pozdrawiam!

Opublikowano
Witam

Od jakiegoś czasu coraz częściej pojawia się mi głośny pisk dochodzący spod maski :(

Przy czym objaw występuje praktycznie tylko podczas jazdy (na postoju cisza) i to przez krótki czas od ruszenia. Potem ustępuje. Problem pojawia się zazwyczaj pod zmianie biegu i ustępuje w kilka sekund po przygazowaniu lub po ponownym wciśnięciu sprzęgła. Jakby coś ocierało / ślizgało się.

Co to do diabła może być? Kompletne sprzęgło sachs montowałem jakieś 15 tyś km temu, więc nie podejrzewam że to jego wina.

Może to pasek klinowy / rolki?

Będę wdzięczny za podpowiedzi!

mialem to samo kiedys,i to byla rolka ,wczesniej wypsikalem kilka spray poczatkowo na pasek potem na te rolke az w koncu wymienilem niebyla droga o ile pamietam ok 270sek=100pln ok.
Opublikowano
W sumie od 2 dni spokój - zauważyłem, że jak jest zimno i mokro to efekt piszczenia występuje częściej (może para / woda osiada na pasku). W każdym razie zamierzam i tak wymienić ten pasek i rolkę przy wiosennym przeglądzie auta w serwisie - skoro są to tego typu koszta to nie warto się "dziadować" :wink:
Opublikowano

O jakiej rolce mówisz? w M30 pasek napędza: pompę wodną, alternator, kołem pasowym które jest na wale. Rolki są w M50/M60.

 

Żebym nie był goło słownym: Silnik M30.

 

http://img16.imageshack.us/img16/9075/123ilq.jpg

 

 

1 - Wał.

 

2 - Kompresor klimatyzacji.

 

3 - Pompa wody.

 

4 - Alternator.

 

5 - Pompa wspomagania układu kierowniczego.

Opublikowano
Kolego jesli to paski, to wymień jak najszybciej i to najlepiej dzisiaj jak masz mozliwosc. U mnie pare dni temu pekł pasek ten napedzajacy alternator, kompresor klimy i pompę wodna, wkręcił się w wiatrak i zablokował go, zasiał spustoszenie , że pompa wody do wymiany wisko rolki i wszystkie paski no i wiatrak połamany. Dobrze ze nic nie pocieło, wymieniłem i kosztowało mnie to łącznie 1200zł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.