Skocz do zawartości

inna szerokosc opon tyl i przod


Dom

Rekomendowane odpowiedzi

witam i o zdanie pytam,

czy ktos jezdzil na zestawie przod 195 i tyl 205.

zakladam ten sam tym i marke opon tylko inna szerokosc (profil dobrany zgodnie z doborem).

 

czy sa jakies klopoty? wydaje mi sie ze przod 205 do e30 to lekka przesada i bedzie sie prowadzil jak tramwaj...

 

a wasza opinia?

 

dzieki,

Dom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem tak w e36 na przodzie byly 195/65/15 a na tyle 205/65/15 ABS nie szwankowal, auto prowadzilo sie bardzo dobrze.

 

teraz mam na przodize 205/55/16 na przodzie na tyle 225/50/16 tuitaj srednica kola sie nie zmienia wiec nie powiem czy mialoby toi wplyw na DSC ABS , ale auto zachowuje sie na drodze nieco lepiej sie kreci kolem kierownicy jak na wszystkich 225tkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdze z kolkami na przodzie 215/45/r17 a na tyle 245/45/r17 i nie narzekam mozna sie przyczepic do frowania w koleinach ale w zakretach jest bardzo przyjemnie...Jesli ktos zna droge z czaplinak na polczyn zdroj i lubi tam jezdzic to wie o czym mowie to chyba najlepsza moim zdaniem droga na sprawdzenie samochodu brakuje tylko wzniesien i czulibysmy sie jak w gorach (choc i tak wlasnie tak sie czujemy)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w e30 miałem 215/40/16 przód i 225/40/16 tył i było ok, czasami tylko na zakrętach w koleinach po trasie potrafiło wyciągać jednak to nie były częste przypadki. Co do rozmiaru jaki proponujesz nie ma problemu należy tylko pamiętać żeby szersze opony dać na tył bo w odwrotnej konfiguracji autko będzie pływać po drodze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kqazik,

moja odpowiedz jest taka: dla e30 producent zakladal kilka szerokosci gum: 185,195,205 i 225.

W przypadku jazdy letniej, szersza guma daje lepsza przyczepnosc do podloza czyli mniej uslizgow. Oczywiscie im szersza opona tym wieksze opory toczenia, obciazenie dla ukladu np. kierowniczego itp. Wiec zawsze sa, jak sie mowi - zady i walety.

 

Dlatego wybieram 205 na os pedna, bo w mojej ocenie 225 dla 130 kucy to za szeroko. Natomiast przod dobieram wezszy 195 bo szeroki przod powoduje duza wrazliwosc na nierownosci drogi i specyficzne wrazenie prowadzenia, ktore ja nazywam jazda tramwajem.

 

Tak naprawde to spokojnie mozna kupic calosc 195 lub 205 ale przeciez zawsze mozna troche pomedrkowac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dom, dzięki za dopowiedź.

 

U mnie poprzedni właściciel miał założone letnie w konfiguracji przód 225/40/R18 i tył 225/30/R18

 

Teraz stoje przed zakupem nowych opon i zastanawiam się czy iśc w jego ślady, czy też może kupić wszystkie w takim rozmiarze jaki zaleca fabryka (225/40/R18, dla E46)

 

Co mogę zyskać zakładając na koła napędowe bardziej niskoprofilowe opony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem ekspertem ale 225 na r18 do twojej maszyny zapowiada sie ekstra;

jezeli nie jezdzisz WYLACZNIE w rajdach to nie zakladaj zbyt niskich profili i trzymaj sie wytycznych producenta i zamiennikow;

przy tak olbrzymich felgach profil i tak jak maciupenki i mocno wplynie na komfort jazdy plus cala reszta: pokrzywisz felgi, ranty, cala amortyzacja dostanie kopa; zaloz sobie opone od kolarzowki na gorala i sie przejedz po dziurach zobazcysz jaki wplyw na jazde ma amortyzacja masy pojazdy tylko od opony;

 

niski profil ma glowne zadanie ograniczyc wplyw sil bocznych przy pokonywaniu zakretow ale kosztem komfortu i amortzacji itp., a ty przeciez masz auto osobowe nie race'owe...

 

no ale niski profil ladnie wyglada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem zwolennikiem mega niskiego profila. Jak sie przesiadlem z letnich poprzedniego wlasciciela na zimowki 205/50/17 to jak bym w terenówkę się przesiadł. Aż strach wracać na te letnie :-(.

 

Byłem po porostu ciekawy, czy warto zakładać niższy profil, ale skoro to tylko właściwości trakcyjne w zakrętach...to zdecydowanie wole zostać przy tym co zaleca producent

 

Jeszcze raz dzięki za odpowiedź ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.