Skocz do zawartości

BMW 518i 1993 zmiana silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej

 

mam zamiar zmienic silnik w mojej bmwicy /518i -93(M40)/

problem w tym ze jeszcze nigdy nie zmienialem zadnego silnika w zadnym samochodzi ! ale jak to sie mowi mam mus i nie ma innej rady

Potrzebna rada od czego zaczac i na czym skonczyc !

Mam komplet narzedzi , podnosnik do silnika , inny silnik na wymiane /518i -95 (M40), nie uzbrojony/ i duzo wolnego czasu!

Mile oczekiwane rady ! zaczynam jutro !

 

Pozdrowienia

Poca

Opublikowano

Ja swój już wyciągałem, tyle że z tatą mechanikiem.

Wyciągasz ukumulator, spuszczasz płyn i rozkręcasz :norty:

Linka gazu, przepływka, chłodnicę wyciagasz, wykręcasz wszystkie osprzęty (alternator, rozrusznik itp.) sprężarkę klimy i pompę wspomagania dajesz na bok, a pożniej kolektor, masa wtyczek i kabli, przewody paliwowe, łapy, skrzynia od góry, póżniej z dołu reszta skrzyni i wydech. W skrócie to tyle, później wyciągarką do góry :mrgreen:

Opublikowano

Fajnie , dzieki za pomoc

Sytuacja jest ze polowa silnika jest juz wyciagnieta.

Z tego co widze to zostalo zdjecie maski , odkrecenie generatora

no i odczepienie skrzynii biegow.Jezeli jest zainteresowanie to bede zamieszczal zdjecia.

no i prosba o dalsza pomoc. ! :D

 

10x

Poca

Opublikowano

Warto robić tzw. "check-list" - czyli pokrótce opisane kabelki i przewody (kolory przewodów, do czego były podłączone, miejsce), które będziesz rozłączać przed wyjęciem silnika. Najlepiej wszystko zapisane w rzeczywistej kolejności odłączania.

 

Check-list będzie bardzo pomocna, gdy przyjdzie ci to wszystko z powrotem popodłączać. Użyjesz tej listy, tylko w odwrotnej kolejności.

 

Unikniesz w ten sposób sytuacji, że coś już podłączyłeś, ale za chwilę będziesz musiał rozłączać, bo np. z braku dostępu nie uda Ci się podłączyć innego kabla.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
..............Check-list będzie bardzo pomocna, gdy przyjdzie ci to wszystko z powrotem popodłączać. Użyjesz tej listy, tylko w odwrotnej kolejności. ..............

 

albo jakby Ci zostalo za duzo czesci :twisted2:

BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Opublikowano

no na check list jest juz za pozno , pomysl znakomity .tylko sam na to nie wpadlem a teraz jest troszke za pozno juz..

wykrecilem glowice ( byla juz do polowy zdjeta /odkrecone sruby/ )

wtrysk i okablowanie sciagniete

( to sciagnal wczesniejszy pseudo-mechanik )

Garnki zardzewialy bo nie byly zabezpieczone olejem

( auto stalo prawie dwa lata z powodu braku srodkow alt priorytet na inne cele ).

Jutro update zdjeciowy

Serdeczne dzieki za pomoc !!!!

 

Rgs

Poca

Opublikowano

Day 1

 

zabieram sie za alternator ....

juz mnie bola plecy ...

dziwne sruby przy laczeniu skrzyni z blokiem..

jak sie zamieszcza zdjecia na forum ??[/url]

Opublikowano

http://img247.echo.cx/img247/1893/day12gif0ay.gif

 

co odkrecac po alternatorze ? moze chlodnice ??

 

Pozdro

Poca

Opublikowano
Day 1

zabieram sie za alternator ....

juz mnie bola plecy ...

dziwne sruby przy laczeniu skrzyni z blokiem..

 

Oho, blog się szykuje :!: ;-)

 

Maska zdjęta, chłodnica do widzenia, a potem dobieraj się do tego co najłatwiejsze do dobrania ;-) Ale mimo wszystko zrób sobie check-list. Jeszcze trochę masz do demontażu.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Hej

Silnik jest juz wyjety ... no chyba rzeczywiscie wychodzi z tego blog ..he

pojawily sie problemy z uzbrojeniem nowego silnika

nie pasuja kolka do paskow

/ wiatrak-generator + kolko do wspomagania kierownicy/

w starym silniku wszystkie paski byly ze tak powiem klinowe

w nowym silniku wszystkie kolka sa na paski szerokie

po zmianie kolek/wspomaganie kierownicy/ ze starego silnika do nowego

zachaczaja o wiatrak.Mam w zwiazku z tym pytanie do drogich forumowiczow - Jak zmienia sie wiatrak z mocowaniem do bloku ?

czy potrzeba potem nowa uszczelke albo jakies inne wazne rzeczy o ktorych trzeba pomyslec ?

 

Pozdro

poca

Opublikowano

No to dodam ze silnik 1995 nie pasuje do autka 1993

Jak ktos ma 518 ( M40 ) rocznik 1993 to mile widziany na mailu

 

pozdro

Poca

Opublikowano
Hej

 

mam zamiar zmienic silnik w mojej bmwicy /518i -93(M40)/

problem w tym ze jeszcze nigdy nie zmienialem zadnego silnika w zadnym samochodzi ! ale jak to sie mowi mam mus i nie ma innej rady

Potrzebna rada od czego zaczac i na czym skonczyc !

Mam komplet narzedzi , podnosnik do silnika , inny silnik na wymiane /518i -95 (M40), nie uzbrojony/ i duzo wolnego czasu!

Mile oczekiwane rady ! zaczynam jutro !

 

Pozdrowienia

Poca

 

Jezeli masz silnik z 1995r to jest M43 a nie M40.Moim zdaniem powinien pasować z małymi przeróbkami.pzdr.

518i LPG - wersja poscigowa :)
Opublikowano

tak , niby od strony skrzyni jest identyczny

ale nie da sie wlozyc generatora i podpiac pompy do serwa

sa sa paski klinowe (w starym silnku) a nie na paski plaskie , poza tym generator jest inaczej zamocowany w gniezdzie wiec paski nie pasuja.

czekam na generator i kolko do serva , moze bedzie ok

 

pozdro

Poca

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.