Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, może mi ktoś wyjaśnić jak odróżnić kolo zamachowe jedno masowe od dwu masowego ? i jak sie ma montaż lżejszego kola np z silnika m20 ?

 

pozdr. wszystkich.

Opublikowano

Witam. Przy stosowaniu koła zamachowego w tarczy ciernej sprzęgła stosowane są tłumiki drgań skrętnych ( np. sprężyny). Wtedy koło zamachowe jest po prostu zwykłe bez żadnych "dodatków". Natomiast koło dwumasowe pełni dwie funkcje : spełnia role normalnego koła zamachowego i dodatkowo likwiduje drgania poprzez tłumiki drgań skrętnych(np sprężyny lub trochę hydrauliki). W drugim przypadku tarcza sprzęgła nie jest wyposażana w tłumiki drgań. Łatwo rozpoznasz które jest które. Tutaj masz artykuł z grafikami na których zauważysz różnice: http://www.auto-swiat.pl/wydania,Kolo-dwumasowe-Dwie-masy-to-kupa-kasy-,14995,1,Zdjecie,14995,2.html .

Ohh się rozpisałem ale może choć trochę pomogłem.

Pozdro

Opublikowano
czyli według tego moje kolo w 535i jest dwu masowe bo nie ma sprężyn na tarczy, a jak wygląda montaż kola z m20 ? bo mam takowe jedno masowe. z tego co wiem to jedno masowe jest lepsze od dwu.
Opublikowano
Osobiście nie jestem za tego typu zmianami. Jak co ma być to ma być! Z tego co wiem to przy jedno masie uzyskasz trochę elastyczności silnika ale mogą pojawić się drgania silnika na biegu jałowym. Gdy będziesz dokonywał tej zmiany to nie zapomnij o zmianie tarczy sprzęgła na tarcze z "sprężynkami". Napisz jakie efekty z tego wyszły. Pozdro!
Opublikowano
chciał bym zamontować to jedno masowe kolo z m20 bo na pewno jest dużo lżejsze od seryjnego z m30, zastanawiam sie tylko co z tego będzie i czy sens jest to wymieniać. czy nie lepiej poszukać jedno masowego kola z m30.
Opublikowano
Moim zdaniem jeżeli już dokonywać takiej zmiany to zmień na koło z m30 ponieważ one może przenosić większy moment niż te z m20 . Nie wiem jak spawa wygląda średnicowo, ile te koła się różnią ale dając z m20 komplet z tarczą sprzęgłową narazisz się na szybkom wymianę sprzęgła.
Opublikowano

Odnośnie koła z M20:

 

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=49886

 

KOŁO ZAMACHOWE "JEDMOMASOWE":

 

%5B640%3A450%5Dhttp%3A//img5.imageshack.us/img5/6495/1mas.jpg

 

KOŁO ZAMACHOWE DWUMASOWE:

 

%5B640%3A337%5Dhttp%3A//img5.imageshack.us/img5/6325/kopiadwumas1.jpg

 

Różnica w wadze samych kół to 4kg.

 

Mam u siebie jednomasa i jeździ się normalnie. Do koła jednomasowego są krótsze śruby niż do dwu masa.

Opublikowano
pinczer... czy do jedno masa mogę wcisnąć tarcze sprzęgłową bez tych sprężynek ? a docisk będzie pasował z dwu masowego kola ?
Opublikowano

Tarcza na pewno nie, docisk miałem porównać ze sobą ale w ferworze walki zapomniałem także nie potrafię Ci odpowiedzieć.

 

Najlepiej kupić jednomasa ze śrubami do niego i kpl sprzęgłem. Łożysko oporowe jest to samo.

 

Za taki zestaw jak ktoś chce więcej niż 300zł, to niech sobie zupę na nim gotuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.