Skocz do zawartości

735iA 99`rok. Słaby silnik i kiepska reakcja na gaz :-(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a ja obstawiam że to vanos klepie. Normalna nieszczęsna przypadłość tych silników. Nagranie telefonem to klepanie generuje bardziej no i kolega ma zdjętą osłonę co w końcu jest powodem wzdwojonego hałasu wtrysków. U mnie klepanie jest podobne i występuje tylko na rozgrzanym silniku. Jak zimny to cisza sam szum pasków. Kilku już osłuchiwało to bo mnie tez to martwiło na początku i jednogłośnie twierdzono vanos (wada M62) Ja bym sie tym nie przejmował. Wymień przepustnicę powymieniaj płyny i filtry i śmigaj. Jak padnie to dopiero sie martw zmianą silnika.
Opublikowano
Normalna nieszczęsna przypadłość tych silników.

 

szczerze to jesli chodzi o to auto to srednio w przypadku co drugiego mechanizmu/czesci w tym aucie mozna powiedzieć że ma ono jakąś przypadł0ość ;-D

Tak chyba własnie zrobie, narazie szukam uzywanej przepustnicy, odloze troche kasy i jesli jeszcze da rade to w czerwcu poprostu pryzjade i poszukam nowego silnika. Ehhh... Szkoda że poprzedni właściciel nie dbał o to auto.

E38 735iA Sport Individual 99`
Opublikowano
jak pośmigasz z tym klepaniem zrobisz kilka tysięcy i dzwięk ten nie zmieni się na gorsze to nie ma co sie martwić. Twój silniczek z tym dzwiękiem zrobi jeszcze bardzo dużo tysiaków z powodzeniem. Znam przypadek gdzie po 150 tys km koledze vanosy zaczęły podobnie klepac. Auto pewne bo zakupione ze znajomych rąk. Przebieg oryginalny na 300%. Klapie do dnia dzisiejszego, a obecnie ma już nalatane około 400tys i jak klepało tak klepie. Dbaj o olej filtry i nie kalecz auta gazem to polatasz. Chciałem tymi vanosami się zająć u siebie bo faktycznie dzwięk jest troszkę drażniący (klekotanie bociana) ale mnie szybko wyleczono ceną. Klekot nie wpływa na zurzycie innych elementów i nie jest niebezpieczny dla Twojego auta, wiec luzik. Jak zmienisz przepustnicę to napisz co i jak i ile zapłaciłeś za drugą. Ewentualnie podjedz jeszcze do kogoś najlepiej kto ma stetoskop i niech osłucha w którym miejscu to klepie. Obstawiam pierwszą głowicę (ta z wlewem oleju) w okolicy czoła właśnie gdzie jest vanos i łańcuch. Na zimnym przypadkiem nie jest u Ciebie cisza? Objawy powinny występować tylko na ciepłym rozgrzanym silniku. Jeśli było by to coś poważnego w silniku lub rozrządzie to klepało by przy dawaniu w palnik przegazowywaniu auta oraz tym bardziej przy zimnym silniczku. Osłuchaj to dobrze i napisz co i jak.
Opublikowano (edytowane)
Obstawiam pierwszą głowicę (ta z wlewem oleju) w okolicy czoła właśnie gdzie jest vanos i łańcuch. Na zimnym przypadkiem nie jest u Ciebie cisza? Objawy powinny występować tylko na ciepłym rozgrzanym silniku. Jeśli było by to coś poważnego w silniku lub rozrządzie to klepało by przy dawaniu w palnik przegazowywaniu auta oraz tym bardziej przy zimnym silniczku. Osłuchaj to dobrze i napisz co i jak - http://usterki.hobby-elektronika.eu/daewoo.html .

 

Już obsłuchiwałem i jest dokładnie jak mówisz ten taki dziwny dzwięk dochodzi własnie od korka wlewu leju. Mam nadzieje ze calym zlem jest tylko niesprawny sterownik abs/dsc i przepustnica i jak juz je zmienie praca silnika wroci do normy. Najgorsze jest to, że strasznie cięzko jest znaleźć te części a jak już to cena jest nienaturalnie wysoka.

Edytowane przez cutthr0at
E38 735iA Sport Individual 99`
Opublikowano
tzn po wymianie sterownika ABS i potencjometru gazu to bym nie liczył na to że klekot ustanie bo to nie ma nic z tym wspólnego hehe. Patrzyłem na allegro jest potencjometr nowy za 600zł. Ja bym szukał urzywki. Powinieneś kupić coś w okolicy 200-250zł, więc chyba nie aż taki koszt. Jeśłi chodzi o sterownik ABS to jak masz nowszy taki jak w wersji po lifcie, a z tego co wyczytałem to masz auto z 99 roku czyli po lifcie, to masz dwa wyjścia naprawić swój w Polsce lub wymienić na inny. To pierwsze to nie aż taki koszt ogromny. Ktoś nawet na tym forum ogłasza sie że naprawia te sterowniki za około 200zł jak dobrze pamiętam. Polecana osoba. Musisz poszukać. Wymiana na inny wiąże sie z przeprowadzeniem adaptacji nowego sterownika w Twoim aucie inaczej nie zadziała w 100% mimo jego pełnej sprawności. Ja bym naprawiał Twój. Mozesz przecież przyjechać autem z niesprawnym ABS-em do polski. Mało tego mozesz ten sterownik wymontować, odkręcić od pompy i jeżdzić na czas naprawy bez niego. Nic sie nie stanie. Przecież i tak ABS Ci nie działa. Oczywiście przedewszystkim to bym podłączył auto pod kompa jeśłi tego jeszcze nie zrobiłeś i najpierw sprawdził może to tylko któryś czujnik nawalił, chociaż te sterowniki padają prędzej czy póżniej na 100%.
Opublikowano (edytowane)

Mi chodzi o to zeby auto zaczelo normalnie przyspieszac i jezdzic normalnie bo puki co to tragedia jest(powyzej 120km/h) musze wciaskac gaz w podlego kickdown i dopiero jedzie. Raz mi tylko normalnie auto chodzilo(przez chwile) i jak dodalem gazu tyle co zwykle przy ruszaniu to bardzo piekny slad zostal na asfalcie :-D

 

Jest to na 100% sterownik. Bylem w ASO http://serwis-tv.com i tam dostalem informacje ze diagnoza wykazala blad czujnika obrotu kola i abs`u ale czujniki sa sprawne i wygladaja na nowe. Rozebralem sterownik i podociskalem delikatnie te cieniutkie druciki i o dziwo zaczal dzialac ale przestaje po jakichs 15-20minutach.

Edytowane przez cutthr0at
E38 735iA Sport Individual 99`
Opublikowano
no to naprawa Twojego sterownika to według mnie nakorzystniejsze rozwiązanie dla Twojej kieszeni i auta. Poszukaj na forum jest człowiek od naprawy tych sterowników. Za dużó tych drucików nie napręrzaj bo są okropnie delikatne co napewno już zauważyłeś. Łatwo je zniszczyć do końca a potem trudniej naprawić. Jak zmienisz przepustnicę to auto ożyje i będzie śmigało jak powinno na 238KM.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Sterownik ABS/DSC działa, przepustnica nowa, otwiera sie slicznie ale autu niestety dalej brak mocy :-( W czwartek jade do "specjalistow" od BMW. Zostaje jeszcze podobno źle ustawiony rozrząd.
E38 735iA Sport Individual 99`
Opublikowano (edytowane)
Najgorsze jest to, że nie wiem co ktoś robił z tym silnikiem. Na 100% grzebał przy nim, brakuje śrubek, uchwytów, na srubie od visco sa slady po jakimś dziwnym narzędziu którym zostało odkręcone. Przetłumaczyłem sobie dokładniej wynik diagnostyki: http://telewizor.eu/forum/viewforum.php?f=9 w bmw tam chodziło nie tylko o rozebranie silnika na częsci w celu sprawdzenia ale również o ustawienie rozrządu. Edytowane przez cutthr0at
E38 735iA Sport Individual 99`

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.