Skocz do zawartości

Wymiana termostatu - kilka pytan przed....


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Szykuje mi sie wymiana termostatu i nie wiem czy robic to samodzielnie czy oddac auto pod oko fachowca.

Mam pytanie czy w e46 trzeba miec specjalne klucze na sruby gwiazdkowe ? czy wszystko mozna odkrecic standardowymi kluczami ?

 

pytanie drugie ile tak na oko zajmuje samodzielna wymiana takiego termostatu , dla osoby ktora na codzien nie zajmuje sie mechanika ?

 

Czy ktos wymienial predzej tego typu termostat w e46 z silnikiem N42 ?

 

dzieki za odpowiedzi

Opublikowano
Nie ma znaczenia czy ktoś wymieniał wcześniej termostat w e48 czy audi a4 naprawde minimalna wiedza do tego wystarczy jeśli obudowa termostatu ma śruby torx to oczywiście musisz je posiadać Powodzenia
Opublikowano

Kolego, przy odrobinie umiejętności powinieneś sobie sam poradzić. Ja wymieniałem u siebie i fakt jest dość ciasno ale udało się wymienić bez demontażu innych części. Z tego co pamiętam były tam chyba 4 zwykłe śruby na klucz nasadkowy, oczkowy itp. Chyba dwie na dole i dwie na górze, przy odkręcaniu tych dolnych trzeba szczególnie uważać aby nie spadły gdyż trudno je chwycić. A co do samego termostatu to zorientuj się najpierw ile kosztuje w ASO bo często okazuję się, że coś jest niewiele droższe od zamienników.

 

Ps. Zaznaczam, iż pisałem o zmianie termostatu w silniku R6, nie jestem pewien czy u Ciebie będzie podobnie.

Opublikowano
A jaka w tym filozofia, odkręcasz śruby i zkładasz nowy termostat. Kwestia czy masz czym odkręcić, bo dostęp może być utrudniony w zależności od silnika.
Opublikowano

ok dzieki za odpowiedzi.

a jak sie to ma do podlaczania do komputera po wymianie.

 

Znajomi powiedzieli mi , ze bede musial pojechac podlaczyc auto do kompa zeby wykasowac bledy ,

Czy to prawda ?

czy auto po wymianie termostatu samo od siebie bedzie dzialalo w trybie normalnym...?

Opublikowano
i oczywiscie wyciągnij na początku wentylator,,to są tylko dwa zaczepy lub srubki(nie pamiętam),,i wtedy masz miejsca spoooro,,,
typing.....
Opublikowano

Dzisiaj spedzilem troszke czasu przy aucie i zajazalem.

Wiec...

Sciagnalem jedna osolone i druga i za cholere w silniku N42 nie moglem znalezc termostatu.

Okazalo sie , ze od wyciekow oleju polaczonego z kurzem i innym syfem , nie bylo go widac :)

 

Gdy oczyscilem miejsce gdzie byl okazalo sie ze jest usytowany na dole silnika przy prawym kole.

Nie musze sciagac wiatraka bo mam sporo miejsca miedzy wiatrakiem a silnikiem. Wiekszy problem sprawiaja rurki od klimy albo od ogrzewania auta.

Ktore utrudniaja dojscie do termostatu w sposob swobodny.

Tak czy inaczej.

 

Bede musial chyba podniesc prawy przod , odkrecic kolo w ten sposob w razie czego bede mial tez dojscie od dolu.

 

I jeszcze jedno klucze...

Torxy nasadkowe bez nich nie odkrece termostatu.

 

Ma ktos jakis pomysl czym najlepiej wyczscic silnik bez demontazu elementow tak aby pozbyc sie tego calego syfu - mieszanki kurzu , oleju , ziemi... ??

Strasznie jest zapaskudzony , pozniej sie okaze czy dlatego bo mam staly wyciek czy dlatego bo ktos kiedys nie trafil i rozlal olej po silniku.

Opublikowano

Termostat to nie śrubka kolego ani czujniczek ze nie da sie go "znaleźć" nie wiem jak masz zabrudzony silnik ale nawet jakbyś miał go uwalonego w błocie po samą głowice to można spokojnie znaleźć obudowę termostatu bo wyraźnie odstaje od reszty ...

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BL31&mospid=47610&btnr=11_2065&hg=11&fg=35

 

5 - to jest obudowa termostatu ...

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BL31&mospid=47610&btnr=11_1380&hg=11&fg=05

 

a tu widzisz jak wyraźnie odstaje "komin" obudowy termostatu ...

 

chyba ze masz inny silnik :roll2:

"A Pan 9mm Jest Pasterzem Chroniącym Moją Sprawiedliwą Dupę W dolinie Ciemności..."
Opublikowano

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/y/v/184.png

 

Ten silnik to jest moj, jak widac na zdjeciu termostat jest po prawej stronie ( patrzac od strony kabiny ). skierowany w dol .

Byl tak brudny ze tylko po wezach ze schematu go znalazlem. co wiecej z gory widac tylko sam srobki i wystajacy waz . Obudowa jest widoczna tylko od spodu.( nie liczac tej czesci ktora laczy sie z wezem ( czyli kawalek obudowy ))

Opublikowano

///

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Kolego, przy odrobinie umiejętności powinieneś sobie sam poradzić. Ja wymieniałem u siebie i fakt jest dość ciasno ale udało się wymienić bez demontażu innych części. Z tego co pamiętam były tam chyba 4 zwykłe śruby na klucz nasadkowy, oczkowy itp. Chyba dwie na dole i dwie na górze, przy odkręcaniu tych dolnych trzeba szczególnie uważać aby nie spadły gdyż trudno je chwycić. A co do samego termostatu to zorientuj się najpierw ile kosztuje w ASO bo często okazuję się, że coś jest niewiele droższe od zamienników.

 

Ps. Zaznaczam, iż pisałem o zmianie termostatu w silniku R6, nie jestem pewien czy u Ciebie będzie podobnie.

////

termostaty mam juz dwa :) ktorys z nich musi pasowac...

Mam 318 Ci przejsciowke i pierwszy termostat kupilem omylkowo do silnika produkowanego po 09/2001 a powininenem kupic termostat produkowany do 09/2001 :)

tak czy inaczej wszystko mam teraz w nastepna niedziele robie podejscie z kluczami... : cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.