Skocz do zawartości

Olej, jego pozeranie i komunikaty [M50].


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po przegldnieciu tematu o 750 sie z leksza przestraszylem, ze BMW moze normalnie tyle oleju zjesc i to jest norma.

 

Jak to wyglada u Was w M50?

 

U mnie przy "normalnej" jezdzie nie dolewam miedzy wymianami (poziom oleju zejdzie, ale nie ponizej minimum). Przy konkretnym deptaniu (ponad 160kmph lub szalenstwo w miescie) zdarza sie, ze trzeba cos tam dolac (w sumie 200-300ml) miedzy wymiana do stanu (zaznaczam, ze mi sie cos poci z lewej strony, jakby uszczelniacze w okolicach filtra oleju od spodu - przy kolejnej wymianie musze to zrobic).

 

Dodatkowo czasami (zadko) po wylaczeniu silnika po meczeniu auta pojawi sie gong i... Oelstand motor lub Kuhlwasserstand - a po sprawdzeniu sa ok, a po dluzszej chwili po wlaczeniu CC rowniez uwaza, ze jest ok. Silnik mam ok, nic sie zlego nie dzieje, chodzi tak, jak powinien. Czy te dwa czujniki nie maja przypadkiem nierowno pod sufitem (akurat te dwa najbardziej drazniace komunikaty musza wyswietlac)? Jak to wyglada u Was?

Kai
Opublikowano
Mnie też czasem wyświetla te dwa komunikaty. Nie wiem dlaczego. Czujnik przy chłodnicy był wymieniany a nadal potrafi się zapalić gong. Co do brania oleju ja wolno nie jeżdżę. Średnio dolewam około 1-1,5 litra między wymianami, utrzymując poziom idealnie między max i min na bagnecie. Mam też małe pocenie przy filtrze oleju. Co do gongu czujnika ciśnienia oleju u mnie pojawił się 2 razy, przy wyłączaniu silnika, ale nie wiem o co mu chodzi :mad2:
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano

jesli w 525 6 cyl. dolewasz 1,5 l to w 750 v12 dolewalbys 3 l. Ja przynajmniej tak to licze. Poza tym w 750 miedzy min a max na bagnecie jest 1,5 l......

u mnie z kolei czujnik pokazuje Oelstand motor bardzo pozno, jak juz naprawde jest ponizej min na bagnecie i to dosyc duzo ponizej.Bardzo mi sie to nie podoba i ciagle sam sprawdzam....

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

czujniki mogą gubić masę podczas jazdy i wywala komunikat..

Sprawdź kabelki - 1 z nich (oba sa brązowe) musi byc zwartu do masy, 2 do komputera...

U mnie tak się działo jak jakiś mechanik przy okazji innej naprawy odkręcił masę (było to w okolicy przedniego reflektora po stronie kierowcy na błotniku - od środka :))

 

czujka olejowa (jest w misce olejowej) i masę ma do silnika.. tam może wtyczka niezwierać...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wykluczam tego, jednak czy jest mozliwosc, ze przy dynamicznej jezdzie, w ktoryms momencie czujnik oleju sie zewrze na moment (olej spod niego poleci w drugi koniec miski olejowej), a po wylaczeniu silnika sie awanturuje gongiem? Po "grzecznej" jezdzie nigdy mi tego nie robi.

 

A po kupnie zdarzylo mi sie raz, ze Oelstand motor sie potwierdzil, a stan byl na poziomie dolnej kreski (minimum). Wiec nie mam powodu w takim razie nie ufac czujnikom. Po prostu, jak auto postoi chwile i gong jest nadal po wlaczeniu zaplonu, to otwieram maske. Natomiast jezeli pojawia sie tylko przy wylaczaniu silnika - olewam sprawe.

Na Kuhlwasserstand reaguje identycznie. Jedynie pewnikiem dla mnie przy pierwszym gongu jest Waschwasserstand.

Kai
Opublikowano
Nie wykluczam tego, jednak czy jest mozliwosc, ze przy dynamicznej jezdzie, w ktoryms momencie czujnik oleju sie zewrze na moment (olej spod niego poleci w drugi koniec miski olejowej), a po wylaczeniu silnika sie awanturuje gongiem? Po "grzecznej" jezdzie nigdy mi tego nie robi.

 

A po kupnie zdarzylo mi sie raz, ze Oelstand motor sie potwierdzil, a stan byl na poziomie dolnej kreski (minimum). Wiec nie mam powodu w takim razie nie ufac czujnikom. Po prostu, jak auto postoi chwile i gong jest nadal po wlaczeniu zaplonu, to otwieram maske. Natomiast jezeli pojawia sie tylko przy wylaczaniu silnika - olewam sprawe.

Na Kuhlwasserstand reaguje identycznie. Jedynie pewnikiem dla mnie przy pierwszym gongu jest Waschwasserstand.

 

Komunikaty o poziomie oleju i płuny chłodzącego wyświetlają sie po włączeniu i wyłączeniu stacyjki.... a są zbierane przy włączeniu a potem (jeśli nie było przy włączeniu) to podczas całej jazdy do momentu wyłączenia...

 

Dlatego po zatrzymaniu masz komunikat mimo, że po zatrzymaniu nic na to nie wskazuje...

 

Co do płynu spryskiwaczy to komunikat wywala w momencie wystąpienia (inny rodzaj komunikatu).. i dlatego jak wywala to w tym momecie czujnik nie zwiera...

 

Czujnik oleju ma dość dużą bezwładność... jak spada poziom oleju to zanim czujnik zareaguje mija ok 5-8 minut.. więc chwilowe spadki (przechyły podczas jazdy) mu nic nie robią...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

Witam

 

Ja ostatnio przjechalem troche kilometrow w deszczu.

Po zatrzymaniu sie gong, oelstan motor.

Sprawdzam poziom - jest 3/4, ale jeszcze raz patrze.

W czasie jazdy nie było komunikatu.

Po przekreceniu kluczyka na drugi dzień też był komunikat, po zapaleniu silnika juz nie.

Teraz przestało.

Śmiem twierdzić że woda tu troche podziałała i czujnik głupieje, albo jakis kabel.

Generalnie chyba lepiej sprawdzic na bagnecie, bo tylko zamęt sieje czujnik czasem.

Opublikowano

Ja od sierpnia 2004 zrobiłem swoja bunią 5,5tys km :oops: (i niech mi ktoś nie pisze że rocznie robi się min 30tyś km i mój przebieg jest nierealny) Jeźdze na krótkich odcinkach, stylami różnymi w 80% spokojnie ale czasem obrotomież zobaczy czerwone pole. Przy wymianie olej miałem na max teraz mam tak ok 60%-70% stanu na bagnecie, więc to są jakieś 400-500ml. Trzeba jeszcze wziąść pod uwagę że olej nie ubywa liniowo z dwóch względów:

- miska olejowa zwęża się ku dołowi więc olej pod koniec stanu będzie optycznie szybciej ubywał z bagnetu

- olej rozżedza sie od benzyny i może być tak że przez 10tyś km nie ubędzie nam nic, a potem przez kolejne 2tyś zeżre nam litr oleju.

 

Praktycznie nie ma takiego silnika co by nie jadł oliwy, jeśli pomiędzy wymianami nie ubyło nic to znaczy że część oleju została spalona i zastąpiona benzyną, stąd stan sie nei zmienia, poza tym silnik który nie pali oleju krócej żyje

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Czujnik poziomu oleju może być sprawny. U mnie wystąpił problem z wtyczką, poprostu styki były zaśniedziałe. W M20B25 wystarczy włożyć rezystor 1000 ohm w odpowiednie piny w odłączony wtyk i będzie cisza.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano

Praktycznie nie ma takiego silnika co by nie jadł oliwy, jeśli pomiędzy wymianami nie ubyło nic to znaczy że część oleju została spalona i zastąpiona benzyną, stąd stan sie nei zmienia, poza tym silnik który nie pali oleju krócej żyje

 

kiokio ty to potrafisz podnieśc mi ciśnienie :D :D :D

jak kupiłem mojego miałem 5 tyś km do wymiany oleju i przez ten okres nic nie ubyło. Teraz po wymianie mam już przejechane 2 tys i poziom tez ani drgnie. :cool2:

150 kucyków pod maską!
Opublikowano
Dodatkowo czasami (zadko) po wylaczeniu silnika po meczeniu auta pojawi sie gong i... Oelstand motor lub Kuhlwasserstand - a po sprawdzeniu sa ok, a po dluzszej chwili po wlaczeniu CC rowniez uwaza, ze jest ok. Silnik mam ok, nic sie zlego nie dzieje, chodzi tak, jak powinien. Czy te dwa czujniki nie maja przypadkiem nierowno pod sufitem (akurat te dwa najbardziej drazniace komunikaty musza wyswietlac)? Jak to wyglada u Was?

 

u mnie w E32 teżczasem sie tak dzieje - "po wylaczeniu silnika po meczeniu auta pojawi sie gong i... Oelstand motor lub Kuhlwasserstand " a czasem po ostrej jeżdzie na krotkim dystansie zapali sie nawet kontolka olej - tak dokałdnie to nie świeci ona tylko "mruga" na biegu jałowym , ale po dodaniu gazu gaśnie. wycztałem gdzieś w instukcji - odnośnie zachowania tej kontrolki- ze jest costakiego dopuszczalne i nie jest o niczym nie pokojącym

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do spalania oleju, to silnik MUSI go zjesc, rózne sa tylko ilosci. W poprzedniej E34 miedzy wymianami nie dolewalem nic, poziom schodzil, ale wystarczylo.

 

kiokio: ja mialem ostatnia wymiane oleju w polowie lutego 2005r., a za chwile, do miesiaca, szykuje sie nastepna :)

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.