Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Mam pewien problem z wentylatorem w swoim autku.

Przez ostatni tydzien wogule nie chcial sie zalaczyc. Pojechalem dzisiaj na gielde i wymienilem na drugi. Od razu go sprawdzilem, wszystko elegancko sie zalaczalo i wogule. WIeczorkiem skoczylem sobie do kobitki , gasze u niej pod domem autko a tu wiatrak zasuwa na pelnych obrotach, mowie luzz zaraz sie wylaczy. Poszedlem na gore, wygladam za jakies 15min a on nadal zapierdziela jak glupi.

Co moglo sie stac, czemu tak sie dzieje, prosze pomozcie bo juz mam tego po dziurki w nosie. Autko to BMW E46 328

pozdrawiam

Edytowane przez kukiluki
Opublikowano

to może być wiele rzeczy: czujnik temperatury,czujnik cisnienia klimatyzacji,moduł elektroniczny ten który znaduje się przy wentylatorze

 

P.S

czujnik temperatury jeden jest przy termostacie ,a drugi na wężu przy chłodnicy

Opublikowano

Pod warunkiem ze twoje 328 to steptronic nie musisz martwic sie zbytnio.

Na jakis czas mozesz odlaczyc popsuty wentylator aby nie rozladowywal ci akumulatora.

Pozostaje ci ciagle drugi mechaniczny wentylator sprzezony razem z silnikiem. Biorac pod uwage ze lato w Polsce nie jest zbytnio gorace smialo jakis czas mozesz z tym jezdzic. W gorace dni mozesz swoj silnik pozbawic ciepla wlaczajac ogrzewanie kabiny :norty:

Wszystko to oczywiscie polsrodki do czasu dopuki nie znajdziesz usterki.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam Panowie. Problem jak w temacie, auto e46 - 320d.

Wlaczył się wentylator, na chyba maksymalne obroty bo starsznie głośno

i żebym nie odłaczył akumulatora to chodziłby tak wiele godzin. Biega bez kluczyka w stacyjce jak i na pracujacym silniku.

 

temperatura silnika była idealnie w porządku (wymieniałem górny termostat - serdeczne podziekowania dla kolegi tudm za opis w jednym z tematów)

 

Próbowałem odpiac wtyczke od wentylatora z lewej strony pod maską ale auto po takim zabiegu nie chce odpalić, a nie bede zdejmował klemy po każdej jeździe :doh: . Moje podejrzenia padają na moduł elektroniczny czy też przekaźnik - prawdopodobnie zaszkodziło cisnienie wody z myjki gdy poszło między nerki.

 

Jest jakiś sposób odłączenia dziada by uzywać auto do czasu aż znajde sam moduł... ? Rozumuje że wiatrak jest wporzo skoro dmucha jak w kieleckiem... Ile takie coś może kosztować, a moze jest naprawialne ? :wink:

Opublikowano

Udało się, więc wyjaśnie tymczasowe rozwiązanie problemu:

 

Za modułem sterującym mechanik odpiął brazowy kabel idący do wiatraczka, w tej chwili wentylator nie działa a auto zapala, w przeciwienstwie do sytuacji gdy wypinamy całą kostkę z lewej strony chodnicy.

Teraz będę szukał sprawnego sterownika w dobrej cenie :)

  • 2 tygodnie później...
  • Zarejestrowani
Opublikowano
a ja zowu mam takie cus ze mi sie wentyl zalacza tylko co jakis czas na jakies 3-45 sekund i znowu sie ylacza nawet jak silnik jest max goracy;/

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

To bardzo ciekawe co napisałeś mario.ch79

Tylko że przy wyłączonym zapłonie też by tak się działo ?? dziwne.. :)

Musze sie zająć tym tematem ponieważ ciepło się robi powoli a klima faktycznie raczej słabo biegała do tej pory...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.