Skocz do zawartości

528; Po wymianie silnika i problemy.. :/ (długie)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Moja 528 straciła kompresję na jednym z cylindrów. Warsztat stwierdził, że koszt rozebrania i ewentualnego remontu motoru może przekroczyć koszt przekładki poszukałem więc innego silnika, dostarczyłem i przełożyli, zapłaciłem (niemało) i wszystko byłoby fajnie, ale...

 

 

Na poczatku auto jechało ok, ale po ok 10 km przy 2 tyś obrotów zaczęło się zacinać obniżając obroty do jałowych potem nagły skok do 2 tyś i tak w kółko. na N to samo wkeca na obroty za chwilę odcinka itd..

 

Mechanik po rozmowie tel. powiedział, że pewnie nie ma kontaktu na jakimś czujniku i że trzeba podpiąć kompa sprawdzic i poprawić, ale sam złącza nie ma, więc najlepiej niech mi to ktoś sprawdzi a on oczywiście w ramach gwarancji się tym zajmie (i tu mi ręce opadły, zwłaszcza, że to nietani serwis i z tego co czytałem uznany za jeden z lepszych).

 

Szybka orientacja w sytuacji (a była już sobota godz 16) i niewielki warsztat koło domu zaproponował podpięcie kompa i wykasowanie błędów za 30pln (za te pieniądze nie zaszkodzi spróbować, zwłaszcza że o tej porze w sobote większość warsztatów raczej na zamknięciu już).

 

 

Na kompie (jakis obd) wyszły błędy:

 

2 - układ zapłonowy błąd obwodu cewki cyl. 4

203 - Układ regulacji składu mieszanki (czujnik lambda4)

83 - Obwód czujnika położenia wałka korbowego

14 - Obwód czujnika temperatury powietrza dolotowego

55 - Obwód grzałki sondy lambda 2

12 - Obwód czujnika położenia przepustnicy

202 - Układ regulacji składu mieszanki (czujnik lambda 3)

8 - Obwód czujnika przepływu powietrza

75 Obwód sondy lambda przed katalizatorem 1

 

A jakby jeszcze było mało:

 

- na stałe świeci kontrolka ASC

- nie wiem czemu po wyłaczeniu zapłonu nie gaśnie dioda pokazująca bieg w automacie (P)

- na włączonym zapłonie w okolicy przepustnicy słychać i po przyłożeniu ręki czuć pracę jakiegoś mechanizmu (jakby silnika), nie sądzę, żeby tak miało być..

 

Wielka prośba o opinie, jak bardzo mam sie tym wszystkim martwić.. ..i co dalej? (poprzedni silnik póki nie padł pracował normalnie..)

 

Muszę przyznać, że jestem mocno zawiedziony efektem naprawy, zwłaszcza po tym co słyszałem i czytałem o serwisie który się tego podjął..

 

A może po prostu wystarczy zrobić coś w rodzaju adaptacji/regulacji a ten mały warsztat z okolicy o tym nie wiedział (wcale bym się nie zdziwił, ale co oczekiwać za 30 zł ;))

 

Z góry dzięki za porady,

 

pzdr

LETki

Opublikowano

mnie to pachnie jakimś banałem, bo wygląda jak by wogóle nie było komunikacji pomiędzy ECU a jakąkolwiek elektroniką pod maską. Mógł też komp wysiąść.

 

Taka jedna dobra rada na przyszłość, na swap silnika nie jedzie się do dobrego warsztatu, swap sięrobi tam gdzie ten silnik kupujesz bez względu jak by ten warsztat nie wyglądał. Ktoś kto rozbiera BMKi zrobi to z zamkniętymi oczyma, a mechanik ile takich swapów robi w życiu?? 10-15.

Opublikowano

Po pierwsze jak nie skasowałeś błędów po wymianie to będzie ich mnóstwo bo odłanczałeś różne elementy elektryczne.

Jeśli wstawiałeś nowy komp to mógł mieć jeszcze inne błędy.

 

Dlatego proponuje skasować błędy, odpalić auto, zostawić na wolnych obrotach do osiągnięcia pełnej temp. silnika żeby zrobić adaptacje nowych urządzeń i nauczyć komputer aby z nimi współpracował.

Pojeździć dzień lub dwa i ponownie odczytać błędy.

Te które się pojawią będą aktualne.

Opublikowano
generalnie błędy były kasowane, i pojawiały się z powrotem po uruchomieniu silnika na kilka minut (kasowane były na ciepło)..
  • Członkowie klubu
Opublikowano

- na stałe świeci kontrolka ASC

Prawdopodobnie niezamocowana została linka ASC

- nie wiem czemu po wyłaczeniu zapłonu nie gaśnie dioda pokazująca bieg w automacie (P)

ona zawsze świeci

- na włączonym zapłonie w okolicy przepustnicy słychać i po przyłożeniu ręki czuć pracę jakiegoś mechanizmu (jakby silnika), nie sądzę, żeby tak miało być..

Prawdopodobnie uszkodzona jest klapa dis'a, która powoduje, że występuje tyle błędów i silnik pracuje bardzo nieprawidłowo, ponieważ zotaje zachwiana proporcja powietrza do paliwa.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

nie wiem co to jest dis, ale pozwolę sobie zadzwonić do Pana jutro w tej sprawie.

 

Rano kombinowałem jeszcze z odpinaniem przepływomierza, i na odpiętym silnik przygasał po dodaniu gazu, natomiast po ponownym podpięciu i odpaleniu zachowywał się normalnie (na N), ale tylko do momentu wyłączenia zapłonu..

 

pzdr

letki

  • Członkowie klubu
Opublikowano
nie wiem co to jest dis, ale pozwolę sobie zadzwonić do Pana jutro w tej sprawie.

Ok :!:

A DIS to ekologiczne ustrojstwo :roll:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Panowie podepnę się jak można/thx/ , mam taki mały problem który opisałem w innym poście , ale wkleje go poniżej żebym nie pisał od nowa, tylko tyle że stawiałem na skrzynie ale to nie jest skrzynia na 100% , a do tego dzisiaj odpaliłem auto pezejechałęm 300 metrów i czekałem na znajomego na neutralu i silnik co jakieś 30 sekund schodził z odrotów tak jak by coś go dusiło potem wracał na normalne obroty jak wrzuciłem d czy r to ok, co to może być, pompa paliwa pada, świece, komputer/ przepływka , i wszystki 3 czujniki silnika wymieniane/ , a może katalizator mam 200tysi przebiegu

 

"Witam może ktos miał podobny problem tzn. jak ruszam to ma szarpniecie , które wystepuje w zaleznosci jak mocno wcisne gaz im mniej tym szarpniecie jest mocniejsze i przy mniejszej prędkości +- 40 km/h, a jak wcinę mocniej to pojawia sie przy wyższej prędkości, ale kak wcisnę na maksa to jest ok, nie wiem czy to silnik czy skrzynia, a przy spokojnej jeździe około 60-70km/h silnik sam dodaje obroty po około 200/minute tak -+ w zakresie 1600-2000 obrotów"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.