Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
"Tyknięcie" może wystepować na wieloklinie, własnie z racji "suszy" i warto to nasmarować. Nie kleić :D Mowa i wieloklinie od strony dyfra, na tym przegubie. I tutaj też może być problem, bo en element też czasami "tyka".

Ewentyalnie dyferencjał konczy zywot.

 

czyli nasmarować ten wieloklin pastą miedzianą ? to na 100% najlepsze rozwiązanie ???

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nie było czasu zabrać się za ten wał, ale może po świętach...

 

pytanie, jak odkręcić śrubę nr.12:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL91&mospid=47642&btnr=26_0197&hg=26&fg=10

 

jest na środku przegubu, jak się tam dostać, trzeba mieć specjalny klucz czy wystarczy płaski ?

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

rozkręciłem wał na "wysokości" podpory

 

wieloklin był suchy i to on STUKAŁ !!! (mimo iż wał był bardzo mocno skręcony i pod "ręką" nie wyczówałem luzów !)

 

dałem troszkę wypełniacza, zakręciłem wszystko i jest idealna cisza !

 

:8)

 

nieraz drobiazgi generują największe problemy i nerwy !

 

zaznaczam, że taka ustarka moim zdaniem występuje tylko w 330d (z serii 3) ponieważ np. w 320d wał jest inaczej skręcany !

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

hej maciek,

mozesz napisac ile juz przejechales na przesmarowanym wieloklinie i czy to naprawde pomoglo? Tez chcialbym sie uporac ze stukajacym walem :>

 

 

pozdr.

Opublikowano

Od naprawy minęły 3 dni, a ja od tego czasu jestem szczęśliwym posiadaczem w pełni sprawnego samochodu

 

Z całą odpowiedzialnością mogę powiedzieć że mimo "nagonki" ze strony

 

Kolegów z forum "wypełniacz FORCH" załatwił sprawę definitywnie i jestem przekonany, że na długo !

 

I uważam, że wypełniacz w stylu pasta miedziana w tamtym miejscu pomógł by tylko na chwilkę ! Dlatego wykorzystałem Forcha który jest w tej sytuacji bardzo skuteczny (doskonale wypełnia elastyczną masą elementy stalowe i jest demontowalny, w sytuacji np. wymiany podpory wału)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

  • 4 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam i odswierze troche temat. A wiec przyszła pora na wymiane podpory wału . Czytałem ten wątek i mam 2 pytania.Dziś zdemontowałem wał ale nie potrafiłem go rozczepić i moje pierwsze pytanie. Czy wał w e46 jest skrecany bo z tego co zauwazyłem jest tam jedna śruba nr 12 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL91&mospid=47642&btnr=26_0197&hg=26&fg=10 czy jest on tylko wsuwany na wieloklin , ktos napisł ze tylko wsuwany ale w e36 a w e46 jak jest?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Dwa dni temu wymieniałem podporę wału ( oryginał ). Rozkręcasz tę śrubę nr12 na klucz 18mm i rozsuwasz wał na wieloklinie. Warto zaznaczyć sobie markerem i złożyć w tym samym położeniu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też tak myślalem ze bedzie trzeba ją wykręcić. Płaskim sie nie da oczkowym jest dojście ale nie wiem jaka ona est długa i czy sie da. Mozesz napisac cos więcej jak ja wykręciłeś ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Dokładnie, bierzesz oczkowy i wykręcasz. Dojdzie do krzyżaka to rozsuwasz wał i znów masz miejsce na wykręcenie :)

Nie jestem pewien ile ona ma dokładnie długości, ale coś ok. 4cm chyba. U mnie była wkręcona na klej do gwintów i szła dosyć ciężko. Skręciłem też na klej aby mieć pewność, że się nie poluźni.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ok wiec jutro za to się zabiore. Dzieki za cenne informacje.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie ta śruba na tym wale ma zwykły prawy gwinta czy lewy ?

 

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Juz po sprawie.Wał rozpołowiony śruba ma prawy gwint ale szła tak cieżko że wolałem zapytać.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.