Skocz do zawartości

e65 historia silników i modelu


yaro1

Rekomendowane odpowiedzi

Chcialem pare slow o Phaetonie,

 

podczas poszukiwań auta objeżdżalem jedną e65 2005 i sprzedawca zachęcil mnie do zerknięcia wlasnie na VW Phateona.

 

Nie jestem żadnym fanatykiem, żadnej marki, na zimno i konkretnie opisuje co widze i jak to wygląda.

Otóż "usiądnięcie" w Phaetonie mnie po prostu zbilo z pantalyku :)

A na poważnie, to jakość wykonania tego auta, użyte materialy w środku, dbalość o szczególy, klasa montażu przebija dwie klasy e65, podkreślam to DWIE KLASY.

Na innym forum podawalem bardzo konkretne przyklady.

e65 to tandeta najgorsza z możliwych co do jakości materialow we wnętrzu. Zdaje sobie sprawe, ze 90% z Was nie będzie wiedziec o czym mowie, bo to zrobila z glowami ludzi wlasnie chińska tandeta.

Niemniej tak wlasnie jest, i z tego wycofalo sie w BMW w F01.

Ale konkretnie:

plastki koloru szarego - listwa na kokpicie, na drzwiach, pokretla - wszytsko to wykonane z najnizszej jakosci plastiku scierającego się, gdzie matowi się ta zewnętrzna sprayowo !!! nanoszona powloka.

Momentalnie widać zadrapania.

Panel oświetlenia na suficie - jeszcze gorszy material !!! jak w radyjku z Chin za 8 PLN. Dokladnie identyko.

Uchwyt na kubki w tylnej kanapie !!!! masakra, wiekszość z nich jest naturalnie przekrzywiona heheh, powycierana nogawakmi czasem tam siedzących pasażerów.

Listwy na drzwia, na rantach widać 2 warstwy plastiku, powycieral sie.

Etc. etc. etc.

 

Gorszej tandety wnętrze NIE WIDZIALEM w żadnym samochodzie aspirującym to klasy nawet średniej.

 

A Phaeton - salon najwyższej klasy...

piękna skóra, polerowana aluminium, drewno, plastiki klasy top....

siedzialem w tym aucie i z przyjemnością rozglądalem się po nim, dotykalem.

Panel lusterka wstecznego - uczta dla oczu i rąk.

Piękne listwy drewniane wkompownowane w podszybie.

I takie są niestety fakty.

Przyznaje że bardzo bilem sie z myslami - ja, jade w krawacie e65, zażywam jazdy limyzyną, i te plasticzki wokól, jakby coś podśmierdywalo w perfumerii.....

 

Stylistyka Phateona.... mocno stonowana, ale nie stara, nie przesadzajmy wyważona klasyka linii, zero wulgarności czy awangardy.

 

Zaznaczam, że nie piszę o mechanice czy jezdzie, mi e65 prowadzilo sie doskonale wręcz.

 

Jak ktoś napisal wcześniej - VW chcial wejsc na rynek, dlatego w Phateonie sie postarali (drewniane zaslonki kratek wentylacyjnych z polerowanego drewna automatycznie sie poruszające !! ), i to jak !!!

Musieli czymś zablysnąć.

 

A w BMW Bangle tak namącil w glowach Niemcom, że jakiś idiota uwierzyl w te tanie chińskie plastiki - mialy być nowoczesne chyba i postępowe :)

a po trzech latach jazdy wyglądają koszmarnie.

Myślalem że z powodu zalewu rybku przez tandete z Chin, powiedzieli sobie w BMW - skoro nie widzą różnicy, to po co przeplacać - i kazali robić to badziewie....

Jednak tak nie bylo, bo w e60, e90 wyeliminowano prawie zupelnie to cholerstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hmm, , przesiadłem się do E65 z dobrze wyposażonego E60 i mogę w 100% zapewnić że jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza 7er jest równie dobra bądź lepsza. Nie mówię tu o stylistyce, która akurat mnie bardziej odpowiada i wydaje się być zdecydowanie bardziej elegancka .

 

plastki koloru szarego - listwa na kokpicie, na drzwiach, pokretla - wszytsko to wykonane z najnizszej jakosci plastiku scierającego się, gdzie matowi się ta zewnętrzna sprayowo !!! nanoszona powloka.

Momentalnie widać zadrapania.

 

Mam 110kkm przelotu a elementy o których piszesz wyglądają jak nowe.

 

 

Jak ktoś napisal wcześniej - VW chcial wejsc na rynek, dlatego w Phateonie sie postarali (drewniane zaslonki kratek wentylacyjnych z polerowanego drewna automatycznie sie poruszające !! ), i to jak !!!

Musieli czymś zablysnąć

 

I zabłysnęli, szkoda że rynek boleśnie zweryfikował te aspiracje ( mówię o poziomie sprzedaży oraz ogromnej utracie wartości Phaetona ). Założę się, że VW nie przedstawi następcy swej legendarnej limuzyny.

 

 

ja mialem okazje śmigac w12 po prostu bajka to najlepsze auto jakim do tej pory jezdzilem ten akurat był w wersji long 4 osobowy , naprawde jezdzilem mnostwem samochodów ale phaeton jest niesamowity

 

:lol:

 

Reasumując, nie twierdzę , że E65 to najlepsze auto na świecie, ale czytając wypowiedzi kolegów można dojść do wniosku ,że Bangle zbudował kupę złomu kompromitującego markę BMW. Statystyki Dekry na szczęście są bezstronne i wynika z nich zupełnie co innego.

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z Boogie o tym samym mowilem .

Najnowszy model 7ki idzie w tym samym kierunku , to auto nie zaskakuje , (przod auta wyglada w miare (+ sa duze grile) tyl totalna klapa, w srodku zadna rewelacja , S -klasa jest zdecydowanie lepsza ! Pozdr

 

pS. to tylko i jedynie moje zdanie , wolnosc slowa jak to mowia.:)

Bmw e65 745i 03 obecnie

Porsche Carrera 996 04 obecnie

Porsche Cayenne 05 obecnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazwijmy rzeczy po imieniu wyszukiwarka jest do d.....

 

 

Rozsądek nakazuje wybór tylko wersji benz: 745i, 740i, 750i. Diesla odpuść, bo co z tego, że odrobinę będzie tańsze przejechanie 100km, skoro całkowiete koszty utrzymania diesla z racji droższego serwisu, awaryjności osprzętu silnika będą wyższe niz wersji benz.

 

 

http://www.7-forum.com/modelle/e65/ szczegółowe informacje o 7-ce :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o materialy wykończeniowe E65 to są słabe i to sam jako właściciel dwóch aut z tej serii przyznaje. Z tym że jak zwróciłem uwage wcześniej, najgorsze wychodzily z roczników 2001/2002, tam skóra na podłokietnikach czy drzwiach po paru latach wygląda tragicznie. Do tego lakier z przycisków schodził, ogólnie dno. Nie byłem zadowolony i dlatego nie polecam nikomu zakupu E65 sprzed marca 2003, bo potem wiele rzeczy poprawili i takiej chały już nie ma.

 

Dodam tylko, że w E60 ta jakość jest jeszcze gorsza i dla mnie przesiadka na E65 z E39 miała sens głównie dlatego, że to jedyny środek w nowych BMW który mi się na prawdę podoba (jakość wykonania, etc - tylko w E65 trzeba trafić na dobry środek, czarny, nie szary czy niebieski czy beżowy bo plasiki w tych kolorach to tragedia).

 

S-klasse mnie również chodzi po głowie, nie tyle że sam na to wpadłem. Po prostu kolega ma serwis merca i chwali te auta (pomijam milczeniem CDI i problemy ze skrzynia, bo to nie forum merca ;) ). Możliwe że za jakiś czas będę rozważał jej zakup, jednak na razie obiecałem sobie że na auto bedę przeznaczał rozsądną kwotę a now s-ka jeszcze dla mnie w takich nie jest.

 

No i na koniec Phaeton. Moze w środku jest fajny, nie jeździłem. Moze wyposażenie jest dobre, krzysztofP bodajże chwalił gdzieś komfort foteli w nim. Ale to jest ciagle tylko Phaeton, a ja kupując auto kupuje je dla radości z jazdy, a nie dla ruchomych klapek w nawiewie :D . E65 ma mnóstwo dodatków które kładą konkurencje (za ktore trzeba bylo słono zapłacić, więc nie każde auto to ma). Fakt faktem że W12 może się fajnie prowadzić, ale wiekszość aut o mocy 400+ KM prowadzi sie fajnie, wiec nie ma za bardzo nad czym dyskutować :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i na koniec Phaeton. Moze w środku jest fajny, nie jeździłem. Moze wyposażenie jest dobre, krzysztofP bodajże chwalił gdzieś komfort foteli w nim. Ale to jest ciagle tylko Phaeton, a ja kupując auto kupuje je dla radości z jazdy, a nie dla ruchomych klapek w nawiewie :D . E65 ma mnóstwo dodatków które kładą konkurencje (za ktore trzeba bylo słono zapłacić, więc nie każde auto to ma). Fakt faktem że W12 może się fajnie prowadzić, ale wiekszość aut o mocy 400+ KM prowadzi sie fajnie, wiec nie ma za bardzo nad czym dyskutować :wink:

 

Zodiac znasz mnie , wiesz ze jestem fanek bemek ,sam ma dwie 750 tki e38 ,wczesniej e34,e36 oraz jezdze sluzbowa e65 ale prosze nie porównuj e65 do Phaetona to są auta zupełnie z róznych światów.Naprawde cięzko mnie czyms w aucie zaskoczyc a z w12 VW nie chciałem wysiadac.Cieżko mi było znalezc jakis minus tego samochodu a naped 4x4 mnie i skrzynia mnie po prostu ROZWALIŁY.Nie wiem jak nowa f01 bo tylko w niej siedzialem ale ogólnie e65 jest moim zdaniem najgorszą siódemką w histori BMW.NAPEWNO nie warto dawac za nią .200.000 jako uzywane 750 (a tyle ładne zadbane po lifcie kosztuja)

za tą ceną mam Phaetona i od biedy jeszcze Tuarega (kóry tez kladzie x5 natabene na łopatki) - mowie oczywiscie ocenie używek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robertzpoznania --> każdy ma swoją opinie, ja nie jeździłem Pheatonem wiec nie moge potwierdzić czy zanegować Twojej. Moge natomiast określić co sądze o tym aucie i mimo jego zalet, niechciałbym tego auta.

 

Co do 200k za 750i, to jest przesada zdecydowanie. Chociaż znam osoby co dały w aso za używke po 250-300 tys. Gdyby eur nie padlo, to za połowe tej kwoty (czyli 100k) + oplaty mialbys model z 2005 roku, a tak dziś 140-150 za dobry trzeba dać. Ja sobie odmówiłem zmiany na nowsze auto, bo euro kładzie na łeb na szyje zakup takiego auta na dzień dzisiejszy.

 

Wszystko to nie zmienia faktu, że dla mnie E65 jest autem wartym swojej kasy. Ma pewne niedoskonałości, jak każde auto. Trzeba się zapoznać z historią produkcji, żeby nie wejść na mine. Ale jak już kupisz dobry model, zadbany, to jak dla mnie za tą kase lepszego rowiązania nie ma.

 

 

yaro1 --> dziś zakup E65 po lifcie to cięzka sprawa. Masz mobile.de, ale przy kursie EUR to niezbyt opłacalny temat. Musisz miec min. 150 tys PLN w kieszeni na zadbany model (do niedawna w 120 tys byś się mógł zmieścić, ale eur + akcyza powiększona robią swoje).

 

Kupując tak jak mówiliśmy, serwis autoryzowany niech prześwietli historie, sprawdzi zawieszenie (jak auto ma najechane, to możliwe że będzie sporo do wymiany), stan powłoki lakierniczej, czy coś się nie sypie (błędy na kompie zczytają). Będziesz miał jasność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za tą ceną mam Phaetona i od biedy jeszcze Tuarega (kóry tez kladzie x5 natabene na łopatki)

 

Tak właśnie chłopaki kupują beemki - mając 200k wolą mieć e65 + e60 i jeszcze na motorynkę, zamiast kupić porządną e65 lub e60. A później jest wysyp narzekań na bmw. No ale tak to jest jak się kupi śmieci.

 

A wnioskiem z konfrontacji x5 i touarega mnie zabiłeś.

Kolega ma touarega, kupił nowego z salonu. Wymienił w nim już chyba wszystko co się dało (poza silnikiem).

Trochę dziwne te stwierdzenia z VW, ogólnie nie rozumiem zachwytu Polaków nad autami VAG (może za wyjątkiem Audi). Ten sam kolega wsiadł za kierownicę mojej e60 i zrobił sobie mały test drive i auto go urzekło. Dlaczego tak się stało? Przecież VW jest taki świetny...

 

No offence i pozdrawiam.

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za tą ceną mam Phaetona i od biedy jeszcze Tuarega (kóry tez kladzie x5 natabene na łopatki)

 

Tak właśnie chłopaki kupują beemki - mając 200k wolą mieć e65 + e60 i jeszcze na motorynkę, zamiast kupić porządną e65 lub e60. A później jest wysyp narzekań na bmw. No ale tak to jest jak się kupi śmieci.

 

vw phaetona mozna na rynku wtórnym kupic w bardzo korzystnej cene wlasnie przez spadek wartosci i to ze vw nigdy nie kojarzyl sie z marką luksusowa, ten w12 co ja nim mialem okazje jezdzic przyjechał ze Szwajcarii i wyszedł (przed wzrostem walut jeszcze) - ok 80.000 rok 2005 long z b.bogatym wyposazaniem , porównywalne e65 byloby 2 razy drozsze

co do x5 (mowimy oczywiscie o starym modelu) - nie rozsmieszaj mnie przeciez to e39 na wiekszych kolach -gdzie mu do Tuarega :)

nie twierdze ze VAG są takie świetne , po prostu modele Phaeton i Taureg naprawde im wyszły - ot co,a kazdy kto krytykuje phaetona lub tuarega nigdy nimi nie jezdził ,ja mialem okazje bezposredniego porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce robić tu ostrych polemik, jednak pare slow musze dodać.

 

Berni, tak jak pisalem, pare osób nie zrozumie mnie, bo niestety tak mamy teraz, że 90% sprzętu rtv jest produkowane z materialow o tragicznej jakości.

Ludzie przestali to zauważać ! Ty niestety również.

Zerknijcie na swoje piloty do telewizrów - jak macie takie srebnre, jak one wyglądają po paru miesiącach użytkowania, sązmatowione i powycierane. Imitują niby aluminium, a to tandenty material, malowany do tego powierzchniowo. Wszytsko co srebrne i plastikowe obecnie jest z takiej tandety prdukowane - Nokia N95 srebrno-fioletowa - koszmar ak wygląda chwile po zakupie.

Identyczne najtańsze materialy użylo BMW w e65, i niestety Zodiac, lift maly 2003 ani duzy 2005 tu nic nie zmienily...

Zostalo to samo gówno.

I wybaczcie Panowie, ale tak wlasnie jest. Jak wspomniano tu poprawiono np. przyciski to otwierania schowka - zlazily z nich znaczki po paru miesiącach, potem po prostu juz nie drukowano na nich znaczkow, wiec mialo co zlazić.....

Berni nic nie wygląda jak nowe, to wrażenie, bo calość ściera sie i matowieje.

Popieram zzdanie, że e65 posiada najniższej jakości znętrze ze wszystkich siódemek.

Móglbym tu elaborat napisać, o przyciskach na tylnim podlokietniku - koszmar, o klamkach, o pokrętle światel - jego okolica wygląda cudnie....

Itd. itp.

I ten panel na suficie to obslugi oświetlenia.....

 

Pisze jeszcze raz, że nie mówie ostronie mechanicznej auta, a wylącznie o tym jak nas gości wnętrze.

A tu jest porażka na calej linii.

 

Mialem jednak troche racji: że skoro nie widzą różnicy, to po co przeplacać - stąd takie materialy we wnętrzu się jakoś przyjely.

Co do foteli, to komfortowe są idealne, i ciężko o nich zapomnieć kto choć raz się na nich przejchal...

 

W kwestii plastików, materialow, ich klasy nic sie nie zmienilo od conajmniej 30 lat.

Dobrej klasy sprzet HiFi jest aluminiowy bądź z czarnego materialu, z jakiegoi byl 20 lat temu. Dobre zegraki są ze stali lub tytanu. Dla mnie latwo jest odróżnić coś ekskluzywnego wlasnie poprzez materialy z których to coś jest wykonane. W e65 jest niestety klątwa księgowych, i auto udaje Dacie.

W e60 potencjalnie jest lepiej, chyba że traimy na jakieś 520 z owymi srebrnymi uchwytami drzwi i listwą na kokpicie.... wiocha i korea jak w e65.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknijcie na swoje piloty do telewizrów - jak macie takie srebnre, jak one wyglądają po paru miesiącach użytkowania, sązmatowione i powycierane. Imitują niby aluminium, a to tandenty material, malowany do tego powierzchniowo.

 

Ja mam srebrny do tv i wierzchnia warstwa jest cholernie zimna - czyżby plastik z układem chłodzenia?:)

 

Co do sprzętu niestety masz rację - większość elektroniki dostępnej dla tzw. "przeciętnego Kowalskiego" jest kiepskiej jakości. Wspomniane telefony są tego dobitnym przykładem.

 

Ale co do e65 - trudno mi ocenić. Z jakości wnętrza w e60 jestem zadowolony... tylko te trzeszczące uszczelki :?

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie co do nagonki jeśli o jakość idzie nie przyłacze - to są wierutne bzdury. Wiem że Boogi oglądałe (oglądał, nie używał przez jakiś okres czasu) troche E65 szukając auta dla siebie i ogólnie te co sam mi pokazywał, były średnie i z kiepskich roczników. Dlatego zwracam uwage na rok wykonania auta, ponieważ zmieniano materiały w trakcie produkcji i tak samo było z E60 (w 2005 roku, cos w okolicach liftu E65).

 

To że szukano oszczędności to inna sprawa, bo szukano ich wszędzie, nie tylko we wnętrzu i nie tylko w BMW. Wnętrze E65 nie jest ani matizowe, ani kiepskie, ani wykonane z kiepskich materiałów - jest wnętrzem jednym z najlepszych w swej klasie. Wiem bo przed zakupem miałem porównanie do kupy jaka jest w A8 i Sklasy (tej poprzednie), tylko ta ostatnia jeszcze jakoś była do zniesienia.

 

Śmieszy mnie, że mówicie o autach produkowanych przez 8 lat, podczas gdy robert wyskakuje nagle że porównuje 2001 E65 z 2005 VW - no sorry, ale mimo nawet tych samych materiałów, będzie kolosalna róznica w wyglądzie wnętrza aut o róznicy 4-5 lat.

 

 

E65 a Pheaton i jego róznica w cenie wynika własnie z postrzegania marki. Ja nie jestem mechanikiem, ale mój szwagier jest i wiem jakie problemy były z V6 TDI 2.5l w Audi, co sie dzieje z 2.0 TDI w Passatach i jak sypią sie silniki tego koncernu. W BMW czegoś takiego nie ma (blaszki w 3.0d pomijam bo to inna sprawa).

 

Używane auta BMW sie cenią, bo są solidne, solidnie wykonane z solidnych materiałów. Jeśli byłoby inaczej, to też byłyby w cenie aut dla ludu - bo to nie BMW ustala ceny używek, a rynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, wobec tak zmasowanej krytyki E65 a diesla w szczególności będę musiał się przesiąść na coś innego zanim licznik pokaże 150kkm. Pewnie przy tym przebiegu, środek będzie wyglądał jak w 20letnim Poldku , turbiny będą padać jedna za drugą, skrzynia klękać i czort wie co jeszcze może mnie spotkać. Póki co, pozostaje mi ze strachem pokonywać każdy następny kilometr oczekując poważnej awarii, która w każdej chwili może przecież wystąpić w tak marnie wykonanym aucie jak 7er. Co byście Panowie proponowali w tej klasie aut poza VW (pewnie jest bezkonkurencyjny jak piszecie, ale odpada z uwagi na złe logo) oraz S-klasą (do 50tki mi jeszcze daleko) ??

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne Phaetona, a jak Ci się znaczki nie podobają - usuń. Może uda Ci się dobrać gwiazdę Mercedesa w takim rozmiarze - bo jak wiadomo - "bez gwiazdy nie ma jazdy" :mrgreen: :roll2:
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

berni nikt nie krytukuje tylko piszemy jak sprawa wygląda (a przychodzi nam to trudno jako wielbiiele marki bmw) , po prostu widze roznice w jakosci materiałów jak przesiadam sie z mojej 7500tki do e65 na niekorzysc wielorybka,czy spotykaliscie sie ze zlaąca farbą w srodku w e32 lub w e38? nie a w e65 tak,mowie tu o aucie przed liftem.Ostatnio moj ojciec nie mógl uwierzyc ze leasingowa 7 ma przejechane ok 160 km tak brzydko jest juz w srodku itd.Nie mowie ze e65 to szajs ale moim zdaniem jakosciowo to krok w tył a nie wprzod.Zresztą ogólnie auta z lat80/90 to najsolidniej zbudowane auta , patrz w124, w140 , e32 , e31 , e38 itd.

p.s.

ktos tu przewoływał sprzet np. audio zobaczcie jak wygląda sprzęt np. audio z lat 80/90 typu denon,nakamichim,technics,onkyo a jak teraz te plastikowo pierdziawki.Niestety teraz o wszystkim decydują koszta a nie jakośc.Dlatego podoba mi sie Phaeton ze tam czuc ze ksiegowi mieli nie decydujące zdanie.

Edytowane przez robertzpoznania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

berni nikt nie krytukuje tylko piszemy jak sprawa wygląda (a przychodzi nam to trudno jako wielbiiele marki bmw) , po prostu widze roznice w jakosci materiałów jak przesiadam sie z mojej 7500tki do e65 na niekorzysc wielorybka,czy spotykaliscie sie ze zlaąca farbą w srodku w e32 lub w e38? nie a w e65 tak,mowie tu o aucie przed liftem.Ostatnio moj ojciec nie mógl uwierzyc ze leasingowa 7 ma przejechane ok 160 km tak brzydko jest juz w srodku itd.Nie mowie ze e65 to szajs ale moim zdaniem jakosciowo to krok w tył a nie wprzod.Zresztą ogólnie auta z lat80/90 to najsolidniej zbudowane auta , patrz w124, w140 , e32 , e31 , e38 itd.

p.s.

ktos tu przewoływał sprzet np. audio zobaczcie jak wygląda sprzęt np. audio z lat 80/90 typu denon,nakamichim,technics,onkyo a jak teraz te plastikowo pierdziawki.Niestety teraz o wszystkim decydują koszta a nie jakośc.Dlatego podoba mi sie Phaeton ze tam czuc ze ksiegowi mieli nie decydujące zdanie.

Co do ZOdiaca , czy uważasz ze auto z 2001 jest stare? , dlaczego takie kwiatki nie zdażają sie przeciez w starszych e32 lub w38?A co do solidnosci BMW wogóle to tez mam zastzrezenia i nie tyczy to e65 ale ogólnie BMW ale przeciez grzecznośc nie bede mówl.My te auta kochamy i dlatego wybaczamy im pewne wady ale w kategorii solide/bezawaryjne znam solidniejsze samochody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłabiacie mnie, serio. Nie czułem się tak od czasów jak czytałem opinie głupich amerykanów na temat iDrive, że jest za trudny i 500 przycisków na konsolecie jest lepszym rozwiązaniem. Może w F-16 tak, ale w samochodach to nie przystoi.

 

A więc tak, tandenty środek E65:

- bardzo ładnie wyglądające drewno (wiemy wszyscy jak ono jest zrobione, oraz mam nadzieje dlaczego, wiec nie wdaje sie w dyskusje czy prawdziwe i jakiej jakości - w każdym razie wygląda pięknie),

- metariały są dobrej jakości, mnie się nic nie rysuje ani nie matowieje, nie wiem jak innym kolegom ale u mnie kopkpit wygląda jakościowo jak ten na zdjęciu,

- fakt troche przesadzili z zegarami, mnie sie wyświetlacze lcd podobają, szkoda tylko że nie ma nigdzie temp silnika, na plus mozna dodac ze jest bardzo dobrze przemyslany i wykonany (podobnie jak wyswietlacz idrive), przy ostrym sloncu wyswietlacz zmienia kolor (robi sie złoty) i jest w kazdej pogodzie tak samo czytelny,

- większość elementów jak dla mnie przemyslana, poza pokretłem swiatel bo nie widac zza kierownicy czy jest wlaczony, ogolnie wileki plus za ergonomie, logike i przyjaznosc dla uzytkownika jak dla mnie.

 

http://zakup-bmw7.pl/forum/bmw1.jpg

 

 

Konkurencja może? Ale taka z prawdziwego zdarzenia, czyli nowa S-ka. Dobrze:

- nie ma nachylenia deski w stosunku do kierowcy, za to ganilo sie bmw, widac designerzy z merca tez sie 'nie znają',

- skrzynia biegow jak w bmw e65, przy kierownicy,

- układ schowków na desce pośrodku podobnie jak w bmw zaplanowany, drugie zegary posrodku na navi rowniez,

- ogólnie widze duże podobieństwo do e65, dlatego mi sie podoba, ale jednak wole e65, nie wiem jak Wy.

 

http://zakup-bmw7.pl/forum/bmw2.jpg

 

 

No i nasz wspaniały, super wykonany i dziwne połowe tańszy, o troche jak dla mnie bzdurnej nazwie ale VW tak ma: Phaeton. A więc?

- deska jak dla mnie przypmina merce z lat 90tych,

- 500 przycisków od wszystkiego, jak w kabinie F16, a gdzie tu logika, usability, przyjaznosc dla uzytkownika? nie wszyscy jestesmy debilami i musimy miec opisane slownie przyciski, serio - szkoda ze konstruktorzy VW nie wzieli tego pod uwage (ale widocznie tarfget to ludzie starsu i przyzwyczajeni do 50 przyciskow na cm kwadratowy),

- nie widze obrotomierza i predkosciomierza, ale dobrze, bo na to co widze patrzec nie moge,

- ze niby te przyciski z plastiku posrebrzanego (czy tez pilotowego, jak Boogie do pilotow porownuje) są jakies ponadprzecietnej jakosci? no ok, skoro tak twierdzicie...

- sorry ale wieje tandeta, a to model 2007, taka troche wieksza skoda superb, jak dla mnie. Z czym do ludu, panowie...

 

http://zakup-bmw7.pl/forum/bmw3.jpg

 

 

Ja rozumiem - ile ludzi tyle opinii. Ale osobiscie jak patrze na wnętrze E65 pokazane powyżej, to czuje że TO jest to, czego oczekuje w samochodzie. Nie ma tego w Phaetonie kompletnie, w Mercu jest sporo, ale za to zewnętrzna częśc już mniej mi sie podoba (też kwestia gustu).

 

Ale prosze, nie robcie takiej propagandy i nie porównujcie BMW do VW, bo to są dwa rózne światy, co widać na załączonych ilustracjach. A jakość wykonania? Ja pierwszemu obrazkowi nie mam nic do zarzucenia, a poza kolorem tapicerki i delikatnym zmianom przycisków/pokręteł (to jest po lifcie, delikatne białe obramówki), mój wygląda identycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując, jako że 1 obraz = 1000 słów, porównanie materiałów jakościowych, tak jak mówiłem, z róznych roczników produkcji E65 (przed liftem tutaj).

 

Prosze zwrócić uwage na chociażby skóre tunelu środkowego.

 

 

E65 rocznik 2002 styczeń @ 90 tys km na liczniku

 

http://zakup-bmw7.pl/forum/m1.jpg

 

 

E65 rocznik 2003 maj @ 160 tys km na liczniku

 

http://zakup-bmw7.pl/forum/m2.jpg

 

 

Myślę że więcej nie trzeba mówić o jakosci elementów w rocznikach 2001-2002 (do lutego 2003 włącznie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widze jednak że pogadamy sobie nieco obszerniej :)

 

jeszcze raz chcialem zaznaczyć, że nie poruszalem tu teamtu STYLISTYKI, ERGONOMII, ani mechaniki auta ( awaryjności czy eksploatacji ).

Tematem jest jakość materialów użytych we wnętrzu.

 

W sumie to dyskusja skazana na niepowodzenie,

bo jeśli ktoś sie dziwi trzymając dwa zegarki w ręku, czemu jeden kosztuje 40 000 PLN, a drugi 400 PLN, i nie widzi różnicy pomiędzy nimi, to oznacza że po prostu nie jest odbiorcą materialów o wysokiej klasie wykonania i obróbki.

 

Zdjęcia pokazapowyżej są troche tendencyjne, i nie wnoszą nic do naszej dyskusji, bo nic na nich nie widać.

NIC.

Dla równowagi w pare sekund takie foty znalazlem na sieci hehehe

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.egmcartech.com/wp-content/uploads/2007/03/volkswagen_phaeton_updated_v6_tdi_5.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//1.bp.blogspot.com/_GIlsuSZq_VM/SOTQi9S3TtI/AAAAAAAAHPM/r0t8TWAPwUE/s1600/2009-Volkswagen-Phaeton-14%5B1%5D.jpg

 

http://www.edmunds.com/media/2002/geneva/03.vw.phaeton.int.500.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.canadiandriver.com/articles/ly/images/04phaeton_2.jpg

 

Cudnie wygląda na fotkach nie?

 

 

 

 

 

Odgrzebie stare zdjęcia jednak żeby coś pokazać.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img140.imageshack.us/img140/1091/c44917806ga5.jpg

 

jechalem tym samochodem, rok 2005 po lifcie, za 130 tys PLN, 80 tys przebiegu,

bo jezdzilem roznymi rocznikami, zeby doswiadczyc roznic w rocznikach, wiec nie ogladalem wylacznie rocznikow 2002.

Ostatnio oglądany przeze mnie byl 2004 grudzień e66.

 

Tam gdzie macie strzalki, np. panel clima, telefon pod spodem, cala ta listwa z przodu, to NAJGORSZY material pod względem jakości używany w sprzecie cywilnym.

Kiedy mu sie zaczynamy przyglądać, to widać zmatowienia, różnice w polysku, powycierane ranty !!

Obejrzyjcie panel opuszczania szyb na drzwiach kierowcy, tam zawsze na rancie widac BIAŁE, przetarte 3 !! warstwy powloki platiczku hehehe

Na kratkach nawiewu widać zadry z formy wtryskowej, nie jest ten material dobrze obrobiony zwyczajnie.... i nie może być, bo by popękal....

 

Uchwyty na kubki - marny palstik jak w zabawce z odpustu, wyciera się na rantach.

 

Plastik telefonu i CD makabra....

 

Na tym kończe, jeśli ktoś nie rozumie, nie czuje o czym mowa, o jaką jakość chodzi, o co biega z tym plasticzkiem, to nic więcej ja już tu nie wytlumacze.

W dzisiejszych czasach sprzedaje sie najwiecej podróbek markowych zegarków np. - ludzie zatracili zdolność odróżniania dóbr wysokojakościowych.

Ja niestety jestem z tych, co pamietają jak wyglądal jeszcze parenaście lat temu rynek materialowy, co sie stosowalo, co bylo ( i jest ) wyznacznikiem wysokiej jakości.

Tego syfu, co to go strzalki wskazują nie zobaczycie w MB, w Audi w Jagu, w Bentleyu też nie.

To że BMW próbowalo ( bo nie próbuje, wycofując się rakiem z tych pomyslów) przemycić gówno do produktu luksusowego nie oznacza że ja musze to kupić, i wlasnie nie kupuje tego.

 

P.S. nie porównujmy tej dyskusji do narzekań na iDrive !!

Bo iDrive to nowość, a marne materialy to nie nowość a bieda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boogie --> mimo zdjęc innych, i tak widac ze w Phaetonie jest bieda i dla mnie to auto z epoki średniowiecza samochodowego. Inne kolory listewek nie zmienia tego, jak brzydkie są zegary, 500 przycisków i ogólnie układu deski jak w poprzednim 10cio leciu.

 

Specjalnie wkleilem zdjęcia merca, bo tam w nawiewach i w innych elementach jest ten sam plastik, co w E65. W phaetonie jest jeszcze więcej plastiku - zakrywa on 60% elementów drewnianych. Do tego wstawki drewniane wyglądają w nim jakby VW chciał zaoszczędzić i specjalnie dał taki wąski pasek. A zegar na desce niczym parasol w skodzie superb - ma imitować luksus. No i to jest dokładnie to, co Phaeton robi - imituje auta luksusowe.

 

Jeśli chodzi o jakieś zmatowienia, przetarcia, to albo oglądąłes auto składane na częsciach z Chin, albo dramatyzujesz. Tak jak pisałem, przetarcia i owszem występowały na przyciskach i elementach w moim roczniku 2002. W 2003 coś takiego nie występuje, moge Ci zrobic fotki każdego najmniejszego elementu tylko że to nie ma sensu - możesz wierzyć mi na słowo ;)

 

Dodatkowo, materiały o których piszesz, są we wszystkich autach BMW. Czy te plastiki są tak marnej jakości jak twierdzisz, sprawdze u źródeł i wróce jak będę miał konkretną odpowiedź. Osobiscie uważam to za bujde na kołach, ale może dziwnym trafem masz racje i miliony klientów i specjalistów na świecie dało sie nabrac, a Ty jeden wyczułeś przekręt :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boogie, wydaje mi się, że podobnie jak wielu na tym forum jesteś po prostu uprzedzony do wszelkich BMW by Bangle. Chodźby nawet E38/39 były lepiej wykonane od 60/65 to i tak nie zmienia faktu,że ich czas bezpowrotnie minął i fan marki nie ma zbytniego wyboru. Rozumiem, że w twoim przypadku E39 jest ostatnim BMW a później przesiadka na inną markę ??

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, jak napisalem nie rozumiemy sie. Nie wiem po co Berni dajesz te wtrącenia o stylistyce Bangla, mi akurat stylistyka e65 odpowiada bo jest wulgarna, i wielka...

Środek jest w e65 jest inny, brak pochylenia kokpitu, inne zegary, ale mozna go zaakceptować.

 

Zodiac, na co chce miec odpowiedz i z jakich źródel ?

Rozumiem że chodzi o fabryke, ciekawe co powiedzą sami zaangażowani w produkcję.

Podkreślam jeszcze raz, że material użyty w kokpicie e65 przez caly przemyslowy świat uważany jest za badziewie.

Są setki przykladów z wielu rejonów rynku, AGD, RTV, komputerów, telefonów etc. również na rynku przemyslowym, na którym ja pracuje.

Produkty flagowe, najwyższe serie, najdroższe, nie posiadają na sobie owych plastików - są aluminiowe, magnezowa, albo z innego dobrego palstiku jednorodnego bez malowania i sprayowania.

Przykladów są setki, dlatego żadna nie jest to tajemnica, a po prostu jest grupa odbiorców którzy nie zapomnieli i którzy zwarcają na takie rzeczy uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! To moze Panowie ja doloze troche do tego wszystkiego. Nie mam nic do marek takich jak vw , podoba mi sie pheaton , lecz wiadome jest to ze to nie jest marka taka jak merc czy bmw , powtarzam nie jest i nigdy nie bedzie. A pomijajac to , moim zdaniem bmw , jak i pewnie reszta firm iedzie w zlym kierunku , zastepuja stare sprawdzone elementy nowymi . Poco udoskonalac cos co od wielu lat sprawowalo sie idealnie , mowa np o alternatorze (chlodzony powietrzem a chlodzony ciecza) Pozatym alektronika wymyslaja takie nowinki ktore sa zbyteczne , nikt ich nie uzywa. Auto w tym momecie jest zalezne od komputera . Podsumowujac ,uwazam ze e65 i pokrewne modele sa autami slabymi , osobiscie nie wyobrazam sobie kupic takie auto za 15lat , przeciez to bedzie totalna ruina . pozdr

Bmw e65 745i 03 obecnie

Porsche Carrera 996 04 obecnie

Porsche Cayenne 05 obecnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.