Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem nowy więc na początku chciałbym się przywitać.

 

A teraz do sedna.

 

W niedalekiej przyszłości mam zamiar sprawić sobie BMW 525td e34. Tak 525td a nie tds. Samochód ma mi służyć do przemieszczania się z miejsca na miejsce a nie do szaleństw :P no może troszeczkę. O tds się nasłuchałem i naczytałem i wywnioskowałem z tych opinii ze to bardzo awaryjny silnik, między innymi z tego powodu jestem za td. Piszę tu, aby uzyskać jakieś informacje na temat 525td e34, wady i zalety no i może spalanie tego autka. Interesuje mnie także dostępność części. Proszę o wypowiedzi.

Opublikowano
Ja coprawda mam E39 ale właśnie TD. Silnik generalnie ok, spalanie u mnie średnio 8,7 l z tego 80% miasto. Nigdy nie spaliła mi więcej niż 9,5l, natomiast na trasie oscyluje około 7l. Moc silnika jak dla mnie wystarczająca, na autostradzie moja E39 spokojnie osiągnęła 2 paczki (ale to zależy od stanu silnika). Trochę wkurzająca jest kultura pracy tego silnika - a praktycznie jej brak, ale czego wymagać od starej konstrukcji diesla. Generalnie silnik polecany i nieporównywalnie tańszy w ewentualnej naprawie od 20D, 25D, 30D.
Opublikowano

Witam

 

Nie wiem dlaczego przekreślasz TDSa naczytałeś się bzdur dotyczących tego silnika i taka masz opinie. Ja uważam że ten silnik jest bardzo dobry tylko ma słabszy osprzęt czytaj pompa wtryskowa ale ona dopiero siada w autach powyżej 200tys( daje o sobie znać). a zresztą jak auto ma najechane ponad 500tyś to dziwne zeby się nie psuło.

Ja jednak zachęcam Cię do nieprzekreślania TDSa bo jest to godny polecenia silnik. A jeśli chodzi o różnice między TD a TDS to różni się tylko SOFTEM oraz TDS ma dołożony intelcooler a tak poza tym to jest wszystko to samo;p

 

pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

przebiegi rzędy 200 tys sa nierealne to sie zgadzam sam mam aktualnie 245 tyś i jakoś malo wierzyłem w ten przebieg lecz papiery niemieckie nie są spreparowane i wszystko się zgadza.

Co do pompy wtryskowej to koszt w Boshu to 3500zl i masz już spokój na paręset tys km. Ale usterka pompy to nie wszystko...

-dwumasowe kolo zamachowe: 1300zl

-koło pasowe 350zł

-turbina ok. 1000zł

-visco i części eksploatacyjne...

wiec trzeba przekalkulować czy warto. Czy nie lepiej szukać benzyniaka z silnikiem m50b25 chyba ze się ma jakieś dojście do tańszej ropki:)

Co do glowic to jak sie auto ''pałuje'' na zimnym silniku to potrafi pękać.

Edytowane przez karol-lolek
Opublikowano

No to ja się wypowiem.

Silnik 2.5td i 2.5tds to jedna i ta sama konstrukcja.

Wszystkie elementy które rzekomo najczęściej padają czyli:

- pompa wtryskowa

- dwumas

- turbo

są identyczne w td jak w tds.

To że chcesz td zupełnie mija się z celem. Ten silnik jest narażony na dosłownie te same usterki. Różnica miedzy tds a td jest mniej więcej taka jak miedzy golfem TDI 90KM a golfem TDI 110KM - czyli pod względem awaryjności i kosztów eksploatacji żadna.

Jeżeli zdecydujesz się na diesla bmw to kup już tego tds'a...

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Opublikowano

Witam

Miałem td 95 rok kombi w automacie. Kupiłem bo akurat się trafił no i też że naczytałem się o "awaryjnym" tds-ie. Spalanie dosyć sporo do 12 litrów w mieście, trasa 8litrów na tempomacie. Winą dużego spalania podejrzewam była padnięta skrzynia auto. Sam silnik pracował równo mimo lekko cieknącego sterującego wtrysku. Miałem problemy z zapalaniem auta w zimie, okazało się po podpięciu do kompa, że należy sprawdzić urządzenie grzewcze. Także trochę tego było. Nie mam porównania jak jeździ tds ale dynamika jak na diesla do przyjęcia(wyścigówka to to nie jest). Także nie nastawiaj się negatywnie na tds-a, tylko przed zakupem sprawdź dobrze auto, jak masz możliwość to podpiąć do kompa, a później cieszyć się dźwiękiem 6cio cylindrowego diesla.

Pozdrawiam

Opublikowano
Myśle ze ciężko ci będzie znalesc zadbane 525td czy tds w tych pieniądzach ogólnie rzecz biorąc kupując auto w tej cenie to prawie jak totolotek co do awaryjności to jesli autko zadbane to i awaryjnosc niewielka ale zeby zadbać to tez to kosztuje troche złotych wiec przy odsprzedarzy cena wyższa Powie z własnego doświadczenia ze lepiej od razu kupić auto w "przyzwoitym "stanie niż do takowego go doprawadzić wiec nie można uogólniac czy jest awaryjny dany model czy nie zadbane z przebiegiem 500-600kkm napewno będzi lepsze od egzemplarza z przebiegiem 300 w którym nikt nic nie robił oprócz tankowania i dolewania oleju
Opublikowano

To się zgadza,że lepiej kupic droższe a lepsze a kwota2-3 tys jest nie adekwatna to późniejszych inwestycji. oto ogłoszenie przyzwoitego tdsa

http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C7578059

Jak widac cena nie niska ale tez nie jest wygowrowana. dodam że przy dzisiejszych oplatach akcyzy kupujacy skazany jest na kupno w kraju gfyz przywózka z zagranicy się nie opłaca...

Opublikowano
Dzięki za wypowiedzi. Jeśli taka jest sytuacja to zacznę się zastanawiać nad tds. Więc jak się dba tak się ma. karol-lolek link do ogłoszenia nie działa. Zachęcam innych userów do wyrażenia swojej opinii.
Opublikowano
Dzięki za wypowiedzi. Jeśli taka jest sytuacja to zacznę się zastanawiać nad tds. Więc jak się dba tak się ma. karol-lolek link do ogłoszenia nie działa. Zachęcam innych userów do wyrażenia swojej opinii.

http://otomoto.pl/C7578059.html

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Opublikowano
No fajna fajna tylko nie lubię kombi... a tak do 8tyś może udało by mi się uzbierać. W samochodzie muszę mieć Koniecznie z klimatyzacją.
Opublikowano
To się zgadza,że lepiej kupic droższe a lepsze a kwota2-3 tys jest nie adekwatna to późniejszych inwestycji. oto ogłoszenie przyzwoitego tdsa

http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C7578059

Jak widac cena nie niska ale tez nie jest wygowrowana. dodam że przy dzisiejszych oplatach akcyzy kupujacy skazany jest na kupno w kraju gfyz przywózka z zagranicy się nie opłaca...

 

Ja swojego sprzedałem jesienią 08r za 4 z ogonkiem (dokładnie nie pamiętam) rok 94 i silnik był bardzo dobry, jedynie co to zawieszenie z przodu miało luzy dlatego zjechałem z ceny. Właściciel co kupił nawet tego nie zauważył, mimo ze wskazywałem na to ale nie potrafił ocenić :) Miał książkę itd. i przebieg 270tys. Brak klimy.

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
A te luzy to coś poważnego ? i jak bardzo kosztowne ?

 

Nie ceny elementów zawieszenia nie są drogie a i też nie kosztowne w naprawie (robocizna) . Ja tego nie robiłem ze względu że nie chciałem już opłacać auta (wychodziło OC i przegląd) wiec sprzedawałem w tym stanie.

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

Touring przeważnie jest w lepszym stanie ja swojego kupiłem za 4900zł rok 1992 plus do tego musialem zapłac opłatay jakieś 1500-1600zł zrobilem w niej hamulce mam nowe tarcze i klocki na wszytkich kołach, wymiana tuleji pływających w tylnym zawieszeniu, termostat, rozsypało mi sie koło pasowe, nowe oponki (przyjechała na zimówkach), świece zarowe, pasek klinowy, oleje, płyny, filtry itp. Zaraz ktos powie ze nie warto, ja jednak ciesze sie bo mam sprawne autko, zrobiłem nia od zakupu 15tyś i nie zawiodla mnie nigdy. Autko mnie wyszło jakies 10tyś może dużo ale nie zaluje. Zawsze to BMW a nie jakis zajechany golf 3...

pozdrawiam

Opublikowano
Co do zajechanego golfa ja sie nie wypowiem bo sam jeżdżę aktualnie golfem mk1 1.6 w automacie więc o czym tu mowa. Co do płynów pasków itp. to po kupnie tez będę chciał wymienić płyny paski itp. karol-lolek mówisz że kupiłeś za 4900zł czyli za jakieś 6tyś coś dobrego powinno się już kupić ?
Opublikowano
Dołóż jeszcze do ceny auta pare setek na zarejestrowanie i jakis pakiecik startowy filtry oleje moze jakis pasek,klocki itp To podstawa po kupnie "nowego"autka wiadomo ze nikt nie powymienia tego jesli nosi sie z zamiarem sprzedania samochodu a czesto jest tak ze auto nie znajduje dłuzszy czas nawego właściciela i terminy do wymiany są mocno przeciągnięte wiec jest to podstawą po nabyciu pojazdu bo niedopełnienie tego może sie "zemścić"
Opublikowano
Touring przeważnie jest w lepszym stanie...

pozdrawiam

 

Po czym to wnioskujesz? To nie nadwozie cabrio aby rodzaj przeznaczenia był ograniczany.

(OO)=== OO===(OO)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.