Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

E 46 2004r 318 td 146KM

Niedawno podkręciłem moc ze 116 na 146KM, wszystko było OK, ale ostatnio zauważyłem dziwny objaw. Przy jeżdzie na 4 lub 5 biegu i obrotach 2tyś dodając nagle gazu, obroty wchodzą na 3 tyś a auto nie przyspiesza wydając dziwny dżwięk z okolic tylnego mostu. Po chwili jakby sprzęgło załapało i auto ostro przyspiesza. Ponadto przy ruszaniu z 1 biegu pojawia się jakby bicie. Na jałowym biegu jest cicho i nic nie bije.

Po przeczytaniu forum ustaliłem że to najprawdopodobniej to sprzęglo i potrzebuję potwierdzenia.

Druga sprawa to czy sprzęgło różni się czymś w modelach o różnej mocy?

Opublikowano
Druga sprawa to czy sprzęgło różni się czymś w modelach o różnej mocy?

Ten fragment jest niezły :) Oczywiście że się różni, nie tylko sprzegło ale skrzynia, tylny most. Chyba logiczne, że w samochodzie 180 konnym nie będzie sprzęgła ze 116 konnego. W twoim wypadku sprzęgło to najbardziej prawdopodobna przyczyna, ale ten dziwny dwięk w tylnym moście też jest niepokojący. Niestety wzrost mocy w dieslu wynika ze sporego wzrostu momentu co powoduje działanie duuużo większych sił na układ napędowy, a jakie są tego efekty to pewnie będziesz się mógł sam przekonać.

Opublikowano

Pytanie czy mocniejsze sprzęgło będzie pasowało do skrzyni?

Co ewentualnie w tylnym moście może ulec uszkodzeniu przy takim przeciążeniu? :shock: :cry2:

Opublikowano

Tak to rzeczywiscie konczy sie sprzedlo.

Albo sie juz tarcza skonczyla, albo jest przypalone. Nie piszesz jaki masz przebieg ale ja stawiam na drugie.

Podwyzszona moc (i moment obrotowy) mogl prekroczyc wartosci obliczeniowe sprzegla. W zaleznosci jak gleboko depczesz sprzeglo przy maksymalnych osiagach silnika slizga sie.

Co do skrzyni i mostu to zasada jest podobna - lozyska i kola zebate sa obliczane na konkretna moc silnika. Generalnie wieksza moc do przeniesienia to zeby (szerokosc glownie oraz grubosc ) a i przelozenia sa rozne. To samo tyczy sie lozysk - wieksza moc wieksze lozyska.

Midzy sprzynia i mostem jest jeszcze wal, a za mostem polosie. Zarowno w jednym jak i drugim sa przeguby - warto je ogladnac.

Aha, wal tez ma swoja wytrzymalosc...

Jesli chodzi o tylny moc to proponuje zlac olej do jasnego naczynia i sprawdzic czy nie pojawily sie opilki. Jesi sa opilki to lepiej tam zagladnac jak naszybciej.

Tak samo moza zrobic ze skrzynia jesli sie cos pojawi.

Opublikowano

Mam przejechane 80 tyś. Po tuningu jakieś 15tyś.

Mówiąc o różnych rodzajach sprzęgła myślałem o sprzęgle też od 2,0 d ale o mocy np. 136KM.

/W nissanie występuj takie samo sprzęgło przy różnych mocach z tej samej pojemności/.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.