Skocz do zawartości

problem z ogrzewaniem, pomocy


kisiel2106

Rekomendowane odpowiedzi

witam, tak samo jak w temacie, jak jade juz jakis czas, silnik jest cieply, to wlaczam ogrzewanie, to po chwile, temperatura silnika spada, i leci troche cieplawe powietrze, jesli sie zatrzymam, a silnik jest cieply takze i zalacze ogrzewanie, to leci zimne powietrze, a temperatura silnika takze spada, prosze powiedzcie co to moze byc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej pisze-odpowietrz układ to raz (odpowietrznik masz przy chłodnicy, nie wiem czy jeszcze jakiś inny masz, może przy termostacie), a tak poza tym jeśli Ci tak temp spada jak włączasz od razu ogrzewanie i jedziesz spokojnie autem to termostat do wymiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie. :mrgreen:

Ponad 2 lata temu padł mi czujnik temperatury dający pomiar na deskę. Wskazówka tańczyła jak chciała. :duh: Najpierw zależało to od obrotów - niskie, wskazówka pokazywała dobrze. Wysokie obroty, wskazówka opadała na niebieskie pole. I tak sobie latała (objawy podobne jak u autora), a ja myślałem co jest. Aż w końcu wskazówka opadła na niebieskie na "amen". Kupiłem drugi czujnik, założyłem i śmiga do dziś. :D

 

EDIT. Sorrki, pomyliłem jedno słowo. :oops: :duh: :mrgreen: Ale już poprawiłem. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, dzisiaj bylem u mechanika i powiedzialem mu co jest i odparl, ze zapewne jest to termostat, lecz powiedzial mi ze kosztuje 250zl, a ja znalazlem na allegro za 80, powiedzcie mi jaka jest roznica, ten z allegro nie moze byc??

http://allegro.pl/item534108876_termostat_bmw_e36_e34_z3_m43_1_6_1_8_nowy_febi.html

 

http://allegro.pl/item550563811_termostat_febi_bmw_e36_e_36_e46_z3_e34_m431_6_1_8.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta niech on już przestanie.

 

Patrz dla porównania-do mnie taki wchodzi http://www.motoallegro.pl/item556870455_obudowa_termostatu_termostat_bmw_m44_f_vat_w_w.html

 

łaziłem po sklepach i znalazłem go taniej niż na allegro bo za 98zł

 

Pytaj w kilku sklepach bo może nie będzie Ci się opłacało zamawiać, a jeśli nie będzie albo będą faktycznie droższe (w co nie wierzę) to zamawiaj te co podałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij na silnik i oceń sam. Jest trochę zabawy i dodatkowo dodaj do tego czas na odpowietrzanie. Jeśli masz trochę zdolności majsterkowicza, to podołasz. Jeśli nie robiłeś nic podobnego, to oddaj auto do mechaniora. Stracisz trochę kasy, a zyskasz pewność, że jest OK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy M44 musiałem:

-zdjąć tunel między chłodnicą a wiatrakiem

-odkręcić wiatrak (trzy albo cztery śruby imbus, lub torx-nie pamiętam jaki rozmiar niech ktoś napisze)

 

Jedna osoba odkręcała termostat a druga łapała płyn do miski w kanale :D ale można też spuścić trochę jego śrubą. Czyścisz ze starej uszczelki, smarujesz delikatnie czerwonym sylikonem, skręcasz, zakładasz węże, zalewasz płynem, odpowietrzasz i chyba tyle, chyba że coś pominąłem :P

Mam ciut inny silnik ale w Twoim chyba podobnie być powinno-niech ktoś poprawi jak źle napisałem coś.

 

Ogólnie to poza tym że byłem trochę z boryga to bezproblemowa praca :8) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio zrobiłem to z odpowietrzaniem w pół godziny ale miałem niezłe ciśnienie bo jechałem w trasę. A mechanik krzyknął 250 za termostat czy już część+robocizna ? Bo jak za sam termostat to troszkę poniosła go fantazja :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marka może i zobowiązuje ale bez przesady - poza tym zawsze jest jakieś pole manewru - możesz kupić termostat behr za 200zł lub nawet troche wiecej ale możesz też dostać FEBI za 80zł i nie widzę tu nawet 0,01% szans na to że na tym stracisz ty lub Twój silnik. Mechanior to mi wygląda na takiego co majkieś kompleksy bo to zwykle są gadki gości, którzy mają kompleksy, założe się że nie jeździ BM :) Kup nawet sam ten termostat a jak nie chcesz zmieniać to podjedź do innego serwisu i bedzie okidoki :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może widział że nie wiesz w jakiej chodzą takie części i tak Ci powiedział-250zł za termostat :lol: daj pan spokój :P Idź do sklepów motoryzacyjnych kupisz za niecałą stówę a jak nie to zamów na allegro i zmień sam albo tak jak kolega wyżej-zmienią Ci go taniej.

Mieszkali byśmy bliżej siebie to zmienił bym Ci go za 3 piwa żeby się lepiej zmieniało :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam silnik M52 padł u mnie termostat. W taki sposób że nie dogrzewał i z tego co wiem to najczęstsza usterka w M50 też podobnie. Chodzi mi o to że częściej psuje sie na otwartym niż na zamkniętym. Objaw był taki że auto na wolnej jedzie nie dogrzewało sie i wskaźnik zawsze wskazywał 1/4 zakresu przy szybkiej jeździe dochodził równo do połowy jak tylko zwalniałem tempa wskazówka opadała.

 

W sklepie znalazłem za około 50 zł zamiennik chyba HQ czy cos takiego ale ze nie jestem zwolennikiem zamienników no chyba ze wiodących firm pojechałem do serwisu i tam zapłaciłem 130 zł za nowy oryginalny trochę się różnił od wyjętego ale ponoć taka była zmiana w którymś roku chodzi o dolny pierścień był mniejszej średnicy.

 

Problem w tym że jak wymieniałem termostat i odkręcałem Visco zaczepiłem kluczem o opaskę węża założoną na obudowę termostatu i obudowa pękła tzn oderwał się dzióbek plastykowy na który zakłada się wąż. i musiałem kupić obudowę nową z uszczelką bo tylko tak występuje i tylko w oryginale i łącznie kosztowało mnie to około 250 zł. Zatem jak zmieniacie termostat w silnikach M50 i M52 Warto najpierw zdjąć węże chłodzenia z obudowy termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto właśnie chodzi że te oryginalne obudowy są coś bardzo kruche (nie wiem czy zamienniki są mniej czy więcej). Jak swój wymieniałem to też się obudowa rozsypała, ale mi to nie przeszkadzało bo do mojego i tak nigdzie nie da się dostać samego termostatu bez obudowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.