Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

w mojej e32 mechanik dolal do wspomagania ATF220 i tez zaczelo ciezko pracowac. Wylalem ten syf i wlalem odpowiedni olej : zalezy od poj. silnika u mnie musi byc (750) syntetyczny olej CHF11S a nie ATF. Starsze 7 maja CHF7S (mozna go zastapic CHF11S). Zobacz co jest napisae na korku od wlewu plynu do wsp. Jezeli ktorys z CHF to wine za slabo wspomaganie ponosi wlany do ukladu ATF220 (dextron II).

Ja mialem dolany ATF i jezdzilem tak tydzien. Z kazdym dniem wspomaganie dzialalo coraz gorzej, wymienilem caly plyn i po tygodniu wspomaganie dziala tak dobrze jak przed felerna dolewka ATF-u.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
w mojej e32 mechanik dolal do wspomagania ATF220 i tez zaczelo ciezko pracowac. Wylalem ten syf i wlalem odpowiedni olej : zalezy od poj. silnika u mnie musi byc (750) syntetyczny olej CHF11S a nie ATF. Starsze 7 maja CHF7S (mozna go zastapic CHF11S). Zobacz co jest napisae na korku od wlewu plynu do wsp. Jezeli ktorys z CHF to wine za slabo wspomaganie ponosi wlany do ukladu ATF220 (dextron II).

Ja mialem dolany ATF i jezdzilem tak tydzien. Z kazdym dniem wspomaganie dzialalo coraz gorzej, wymienilem caly plyn i po tygodniu wspomaganie dziala tak dobrze jak przed felerna dolewka ATF-u.

Jestem obecnie bez autka ale z tego co czytałem to mam chyba atf zresztą wymieniony był z tego co wiem w niemczech u poprzedniego właściciela a właściwie właścicielki :D , jutro jeszcze sprawdze.

 

najdziwniejsze jest to że do tej próby nie martwilo mnie to wspomaganie bo od roku działa w ten sam sposób - dwupalcowo :lol:

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano
Ostatnio porównując siłę skrętu u siebie z inna siudemka stwierdziłem że kierownica chodzi mi nieporównywalnie ciężej.

Od razu mówię że mam dość plynu i nic nie buczy przy kreceniu. :?

Nie o to chodzi że nie ma tego wspomagania tylko porównując moje z tym drugim to ja obsługuje kierownice dwoma palcami a ta druga da się polową małego :D .

Z tego co wiem to wspomaganie utwardza się w miarę większej prędkości czy u mnie mogło się zaciąć natym bardziej twardym stopniu? jak temu poradzić :worried:

Czy może robili "twardsze wspomagania" niż we wcześniejszych ekzemptlażach - bo ten kolegi jest z 1989 a mój z 1992r.

czekam na opinie.

:pray: :pray:

 

Uważam, że coś w układzie kierowniczym się podtarło. W mojej ex. BMW E34 pewnego razu spodkał się przedni zderzak z pieskiem :mrgreen: nic sie nie połamało,ale za dwa dni przy skrecaniu kierownicą, coś głośno skrzypiało, podjechałem do mechanika, a on dolał płynu do wspomagania (brązowy pojemniczek ZF). Niestety po dwuch dniach efekt powrócił, a ja zauważyłem mały wyciek, okazało się, że wąż od tego zbiorniczka wychodzący od dołu przeciekał, lekko go skruciłem opaske poprawiłem i olej uzupełniłem. Niestety po tym wszystkim kierownica zaczęła troszke ciężej chodzić. Pompa nie miała żadnych "humorów" (nie chodziła w pewnych miejscach ciężej) natomiast w każdym położeniu i zawsze musiałem już użyć troszkę, wiecej siły przy skręcie. Pompa po dolaniu oleju także nie skrzypiała. Wydaje mi się, żę u ciebie winą jest pompa, ale jak ci to bardziej nie przeszkadza to możesz z tym jeździć. U mnie chyba z 1,5 roku jeździłem i nie było problemów.

no i po tym czasie jak to naprawiłeś? pomogła wymiana płynu czy pompy :D

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano

niewiem ale chyba wymienie ten płyn bo luzu nie zauważam, dlatego chciałbym potwierdzić prawidłowość procedury spuszczania i odpowietrzania układu:

1.najpierw odkręcam wąż odprowadzający i kręcę kierownicą aż całly płyn nie wyjdzie - na odpalonym silniku

2. następnie po napełnieniu znowu obracam kołami na maxa w obie strony żeby to odpowietrzyć - dolewając płynu i na pracującym silniku

Jeśli coś nie tak to dajcie znać mam czas do wtorku :roll2:

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano

no i po tym czasie jak to naprawiłeś? pomogła wymiana płynu czy pompy :D

 

Sprzedałem auto :mrgreen: . Ale tak jak Ty to odczówasz tak i ja to odczówałem. Jeżeli pompa działa i ma się bardzo dobrze, a zamiast obracać jednym palcem obracam 3 to po co wymieniać pompe ? Ale płyn profilaktycznie możesz wymienić.

Opublikowano
niewiem ale chyba wymienie ten płyn bo luzu nie zauważam, dlatego chciałbym potwierdzić prawidłowość procedury spuszczania i odpowietrzania układu:

1.najpierw odkręcam wąż odprowadzający i kręcę kierownicą aż całly płyn nie wyjdzie - na odpalonym silniku

2. następnie po napełnieniu znowu obracam kołami na maxa w obie strony żeby to odpowietrzyć - dolewając płynu i na pracującym silniku

Jeśli coś nie tak to dajcie znać mam czas do wtorku :roll2:

 

Dokladnie tak, z tym ze musisz naprawde porzadnie umocowac waz

do pojemnika do ktorego bedziesz go zlewal (albo trzymac caly czas)

cisnienie jest naprawde spore i w ciagu kilku sekund uklad sie oprozni.

Jak to sie juz stanie, to od razu wylacz silnik - szkoda katowac pompy

na sucho.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

dzięki Psyhop.

dzisiaj sprawdzałem i mam na 100% z tego co pisze na korku ATF - only. ale jeszcze może ma ktoś możliwość sprawdzenia tego w jakichś katalogach czy to napewno to - bo boje się że poprzedni właściciel mógł wymienic korek :? chociaż z drugiej strony to niemka :D

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano
dzięki Psyhop.

dzisiaj sprawdzałem i mam na 100% z tego co pisze na korku ATF - only. ale jeszcze może ma ktoś możliwość sprawdzenia tego w jakichś katalogach czy to napewno to - bo boje się że poprzedni właściciel mógł wymienic korek :? chociaż z drugiej strony to niemka :D

 

Nie sadze zeby komukolwiek sie chcialo. Jesli na korku jest ATF a plyn

jest czerwony, to nie podejrzewam, zeby cos mialo byc nie tak.

 

Aha - fabryka zaleca zalewanie ukladu olejem Dexron II. Ja do siebie

nalalem Dexron III ktory niby jest udoskonalona wersja DII i w ogromnej

wiekszosci mozna go zastepowac, jednak mam wrazenie ze ma nieco

inne parametry (glownie chodzi o lepkosc w podwyzszonych temperaturach) wiec zastanawiam sie nad ponowna wymiana na DII.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
niektore e32 maja wspomaganie na ATF. Ja mam 750 i musze miec plyn chf11s - tak jest napisane na korku. Moj kolega ma 730 z 91 i ma na korku napisane ATF. U niego do krecenia kierownica trzeba uzyc duzo wiekszej sily niz u mnie.Pewnie dlategoze ATF jest mineralnym olejem, a CHF to syntetyczny. Wiec mysle ze z Twoim wspomaganiem jest wszytsko ok. Jezeli jest na ATF to musi tak chodzic.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.