Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tak jak w temacie. Gdzie on się znajduje. Mechanik zmierzył mi prąd pobierany po włączeniu zapłonu i NIC, świece nic nie pobierają pewnie wymienię świece tak jak radzi, ale wcześniej chciałbym sprawdzić bezpiecznik i przekaźnik tylko nie wiem gdzie one są.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Prawdopodobnie zepsuł sie sterownik świec, który znajduje sie pod kolektorem ssącym. Lepiej sprawdzić to za pomocą kompa diagnostycznego. Tu nie ma bezpiecznika od świec żarowych jak w starszej generacji diesla.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Wczoraj kupiłem świece, dzisiaj odkręciłem kolektor (trochę tego jest oby dotrzeć do świec), sprawdziłem świece i okazało się że wszystkie są dobre ale nowe już miałem więc i tak powymieniałem, wszystkie poszły niespodziewanie bez problemów. Sprawdziłem przy okazji czy dochodzi do nich prąd i okazało się że po przekręceniu kluczyka prąd był we wszystkich przewodach. Teraz to już nie wiem, może ten sterownik za wcześnie decyduje o odcięciu prądu na świece?

Pozdrawiam

Opublikowano
Dzięki za te linki, schematy co prawda nic mi nie mówią ale zdjęcia tak. U mnie prąd do świec dochodzi więc tak myślę że przekaźnik i bezpiecznik pewnie są ok ale to też sprawdzę. U mnie to wygląda tak jakby Przekaźnik za wcześnie odcinał prąd od świec jeszcze nie dostatecznie nagrzanych- tak mi się wydaje, nawet gdy było -17 to kontrolka świeciła z 1s tak jak i w lecie. Ciekawy jestem czy jest jakiś moduł który steruje tym przekaźnikiem?
Opublikowano
Na pewno jest jakiś. W końcu coś oblicza czas żarzenia świec w zależności od temperatury cieczy chłodzącej. Nie wiem czy jest osobny sterownik do tego, czy to jakiś główny komp pokładowy to liczy :?: Pod kolektorem dolotowym jest jeszcze wiązka kabli z jakimiś gadżetami - chyba do świec, ale widziałem to tylko raz i niewiele w pamięci zostało :(
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Sterowniczek nr 2 na rysunku. Daje on zadanie na podgrzanie świec przez określony czas na podstawie temperatury silnika lub w ogóle nie podgrzewa jeśli silnik ma temperaturę przy której grzanie świec jest zbędne.

http://bmwfans.info/original/E46/Lim/320d-M47N/ECE/L/N/2002/05/mg-12/ill-12_1166/

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.