Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Będe w mojej buni wymieniał uszczelkę pod głowicą... Rozbierałem już silniki w oplach na części pierwsze, ale głowice będe w buni zrzucał po raz pierwszy... Czy macie jakieś rady odnośnie wymiany??

 

Oczywiście głowice dam na lekki plan... Kupuje uszczelke nominalną...

 

Słyszałem że popychacze nie bardzo lubią zrzucanie głowicy i upuszczanie oleju... Prawda?? Co może mnie zaskoczyć lub zdezorientować?? Czasu mam sporo bo śmigam na codzień firmowym poldkiem, a bumke szykuje sobie powoli :cool2:

 

Aha uszczelke wymieniał będe z powodu nieszczelności między płaszczem wodnym a otoczeniem, czego skutkiem jest wypływanie płynu chłodniczego i zamarzający parownik (ten i tak zniknie zaraz po wymianie uszczelki wraz z resztą instalacji... Kuchence w aucie mówie zdecydowane nie... :cool2: )

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
nie ma zadnych skomplikowanych patentów.problem moze byc z ustawieniem rozrządu(na forum było jak zrobic to poprawnie).dałbym jeszcze głowice do sprawdzenia na szczelnosc,mymienił uszczelniacze zaworowe i dotarł gniazda.wymien ten gruby oring pomiedzy głowica a blokiem na kanale wodnym i użyj nowych srub do przykrecenia głowicy.jak masz pewnosc ze nie byla nigdy ruszana i bedzie odkrecana pierwszy raz to ewentualnie mozna użyć starych ale nie polecam,to jest wersja dla naprawde oszczednych:).no i oczywiscie rozrząd do wymiany,to słaby punk m40.jesli nie było słychac popychaczy to nie powinno byc z nimi problemu.przy okazji obejrzyj wałek i sprawdz czy dzwigienki nie sa juz mocno powycierane.ja u siebie głowice zrzucałem juz 3 razy i nigdy nie było zadnych nieoczekiwanych wypadków
///M40pwr
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No wiesz BMW to niezawodna konstrukcja i musi byc dobrze i mocno poskładana. A opel to jai i ford zwykły prostak hehehe.

 

O jaki oring ci chodzi? Ten taki przy dłowicy i bloku?

Dowiedz się w FUS`ie. drogi nie będzie napewno.

 

http://bmwfans.info/original/E36/Lim/316i-M40/ECE/L/M/1993/05/mg-11/ill-11_1342/

 

Jeżeli to chodzi o numer dwa to 35,0X5,0

On wchodzi w ten wysunięty element to ma oteory na trzy sróbki

Opublikowano

Pojawiło się kilka nowych wątpliwości :

1. Mam drugi silnik M40 - myśle że kilka koników jest oki... czy moge konik z innego silnika wsadzić do mojego?? Czy przyczyną zużycia konika jest hydropopychacz?? Czy może być tak, że po prostu się wytarł i już?? Czy zmieniać razem z nim pastylke?? Nie było klekotu przed zrzuceniem głowicy...

 

2. Dwa to czy jak mam wyjętą głowice, a hydropopychaczy nie wyjmowałem to musze przy zakładaniu coś przy nich robić?? Coś mi ślusarz czarował że trzeba je niby ścisnąć aby wypchnąć powietrze a został sam olej... jak wam się to widzi?? A jeśli trzeba to jak to zrobić??

 

3. Czy to normalne że na kroćcach od płynu porobiły się wżery?? przyznaje się bez bicia, że jeździłem 5-6 miesięcy na wodzie z powodu maskrycznych wycieków :duh: Powodem wycieków był - o-ring między głowicą a blokie, uszczelka tylnego kroćca i sam kruciec który po odkręceniu rozpadł się na dwa kawałki (mam drugi hehe :twisted2: )

 

4. Kolejne pytanie jest takie... Jak zdjąć koło pasowe z wału?? To koło które daje impulsy na zapłon... Siedzi mocno a chce wymienić od razu rozrząd... Nie chce go poniszczyć :?

 

Aha kupiłem oring między głowice a blok, oring pod termostat, wysokotemperaturowy silikon do krsćców i simmering do wałka rozrządu... Co jeszcze wypadało by zmienić?? Głowice splanowałem... I kupiłem uszczelkę Victor Reinz (za 47zeta... ma się brata w sklepie nie :norty: ) Kupiłem nową uszczelkę pod kolektor wydechowy... O uszczelniaczach zaworowych i dotarciu zaworów pamiętam, o uszczelce pod ssący też...

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

koniki to chodzi o dzwigienki?

Ja bym nie wkładał uzywek od innego. Tak chcial zrobić moj braciak i tak zrobiłem i była porażka. dzwigienki wycierają się wraz z wałkem. Wyciągajac je powinienes ułozyć lub zaznaczyć która gdzie była i tak samo włożyć inaczej mozesz miec efekt klekotu. Ale powinno się z czasem ułozyć, dotrzec.

 

Popychacze mozesz jedynie pyjąć i ich gniazda w głowicy wyczyścić a same popychacze przemyć nafta na oliwić i wsadzić nic nie ściskać.

 

na trzecie to nie bardzo am pojecie wiec nie będe mieszał.

 

4. Jak odkręciłes sruby to ono siedzi na czope nabite. Najlepiej je czymś podwarzyć. Ja wbijałem o trochu przecinak a później kluch francuski , ten taki rozkręcany co sie przesuwa, wsadziłm międy blok a koło i postukałem młotkiem. Jak byś chciał odkręcić tą srube na wale co jest na klucz 22 to spryskaj dokładnie WD 40 i tu mówie NIE ŻAŁUJ WD 40. Następnie mocna naasadke największe pokrętło i trzeba z nia walczy. Gwint w tej srubie jest standardwy.

Opublikowano
Jak są spięte zawory to najlepiej obmyć naftą i pędzlem a później wodą pod ciśnieniem. a na koniec sprężonym powietrzem albo wycierać do sucha. Na co zwrócić uwagę? Na planowaną powłokę żeby jej ani trochę nie zarysować. Jak będziesz składać popychacze dzwigienki w wałek to połoź ją na jakiejś czystej szmacie, najlepiej to na starym ręczniku. Miękki jest. A docierał ci zawory? Jak tak to taniutko zapłaciłeś.
Opublikowano
Jeśli chodzi o rolki to tam jest ruville, a w pudełku będziesz miał rolki firmy INA, mg to skrót od maxgear, trudno coś powiedzieć na ich temat, ale na przednim łożysku tej firmy juz troche śmigam, więc może bedzie dobre. Co do paska to trudno powiedzieć, ale nie wydaje mi się żeby nie miał wytrzymać tych 40 tys km. A poza tym na rozrządzie nie powinno się oszczędzac. Tam na aukcjach za ok 200 zł masz komplet na Contitechu i rolkach Ruville, a więc INA, więc chyba warto dla pewności dołożyć.
Opublikowano
pytanie... jak ustawić górne koło rozrządu (na wałku rozrządu)?? Chodzi mi o to, że można nim względem wałka regulować o kilka stopni w lewo czy prawo... Jak to poprawnie ustawić?? :?:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
jak nie ustawisz tak bedzie dobrze ale powinno byc maksymalnie skierowane w kierunku obrotu wału korbowego(najlepiej zeby było tak skierowne po nałozeniu paska).,ten luz jest potrzebny aby nałozyc pasek odpowiednio,zeby zęby weszły ładnie w pasek.bo skoro wałek sie nie rusza a tylko samo koło oraz wał korbowy na dole masz zablokowany w gmp to na nic to nie ma wpływu.ja tak robiłem u siebie,no chyba ze sie myle to niech mnie ktos poprawi.pamietaj ze koło rozrzadu dokreca sie na koncu jak juz jest nałozony i naciagniety pasek.
///M40pwr
Opublikowano

Chciałbym się z wami podzielić cenną uwagą... Czym różni się silnik M40 z E36 od silnika M40 z E30... :

 

- inna górna część kolektora ssącego,

- inna pokrywa zaworów,

- inny napinacz rozrządu :duh:

 

Kupiłem zestaw do M40 E36 a mam M40 z E30... Teraz musze dokupić napinacz a na handel mam napinacz nowy do M40 E36 uhhhhhhhh :evil:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

Dobra zakupiłem prawidłowy napinacz... Koszt napinacza Ruville do silnika M40 z E30 - 100zł... Sprzedam nowy napinacz MaxGear'a do E36 M40 za 50zeta jakby coś...

 

Rozrządzik poskładany...

 

No i pare fotek...

 

Różnica między napinaczami paska rozrządu w silnikach M40

http://images45.fotosik.pl/84/114ef2ebadc567d2m.jpg

po lewej napinacz E30 M40 po prawej E36 M40

 

Start dzisiejszych bojów

http://images46.fotosik.pl/84/dbb4c6197f6fc77dm.jpg

 

Koniec na dzisiaj bojów :P

http://images39.fotosik.pl/80/b03b96e421f1e916m.jpg

 

Popryskałem sobie spreyem przy okazji blache rozrządu... milej dla oka

http://images50.fotosik.pl/84/01770adc5e9434a3m.jpg

http://images45.fotosik.pl/84/1716d5ec6f2a4b64m.jpg

 

UWAGA UWAGA !!! OTO EFEKTY JAZDY NA WODZIE (okres 6 miesięcy)

http://images37.fotosik.pl/80/3c35e5d6b4f92f30m.jpg

http://images36.fotosik.pl/80/6ee9f41a720e9288m.jpg

http://images47.fotosik.pl/84/183e4238bb094128m.jpg

 

Grunt to porządek :twisted2:

http://images46.fotosik.pl/84/44c3ccb141fc19b4m.jpg

 

Różnica między częścią wyczyczoną a częścią przed czyszczeniem... skąd tu się wzieło tyle syfu :?

http://images41.fotosik.pl/80/2ab57e0bcefd0d32m.jpg

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

Odpaliłem autko :cool2: Niestety przez własną głupote (dopuściłem do zamarźnięcia wody w chłodnicy) cieknie mi między zbiorniczkiem wyrównawczym a chłodnicą...

 

Jakieś patenty na rozdzielenie tych elementów??

 

Następny problem to świszczący rozrząd... Czy przy zbyt mocnym napięciu paska rozrządu rolki będą wyły?? bo mała straszliwie wyje... jak popsuta pompa wspomagania :cry2:

 

Jestem troszkę podłamany tą chłodnicą i wyciem, ale może jakoś to ogarne wszystko... Co powiecie??

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

mozna to rozebrac,ja w swojej starej chłodnicy rozbierałem(ten zbiorniczek jest wciskany).

http://bmwfans.info/original/E36/Lim/318i-M40/ECE/L/M/1990/11/mg-17/ill-17_0089/

a moze wlałes za duzo płynu lub jest zle odpowietrzony.wtedy jest taki zawór który dołem zbiorniczka upuszcza płyn.a co do tej rolki,jestes pewien ze to ona?moze byc ze jest zbyt mocno naciagniety pasek.a wszystko pracuje równo i tak jak należy?

///M40pwr
Opublikowano

A zbiornik ciągnąć w bok czy w góre?? nie wlałem raczej za dużo płynu, ale widać wyraźnie, że leci bokiem... nie wlało mi się też między zbiornik a plastik maskujący...

 

Czyli odkręcam nr 5 i zbiornik wyciągam... a tam zwykły oring jest czy trzeba zamawiać??

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
odkrecasz ten górny plastik(nr 5) i wyciagasz do góry.jaki jest oring nie pamietam.ja swoją do czasu kiedy nie kupiłem nowej chłodnicy to zalepiłem silikonem( w tym miejscu gdzie sa te uszczelki nr 3) i było git:)
///M40pwr
Opublikowano

szarpałem wczoraj troszkę ale raz, że był płyn w zbiorniczku i troszkę mi było szkoda przed spuszczeniem... ( :twisted2: )...

 

Spróbuje dziś, choć wrażenie mam jakby nie bardzo chciał wyjść ten zbiorniczek :?

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

No i wylazł... troszkę było ciężko... rzekłbym na granicy złamania :twisted2: ale wyszedł... Moim oczom ukazał się jeden oring (a powinny być dwa) i w kanaliku od oringu zbity piach :shock: Wyczyściłem ładnie, jutro kupie o-ringi... I pytania

 

1. Czy na małym krućcu tym z góry też wymienić oring?? Czy jest on zdejmowalny??

2. Czy jak dla pewności wykorzystam silikon przy składaniu to nic się złego nie stane??

 

Aha rozrząd po poluzowaniu ucichł i nie gra już jak staremu w piersiach :twisted2: Za mocne napięcie sowodowało stawanie rolki i piski :shock:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.