Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich i prosze o pomoc...

Mam problem z moim BMW 316i e46(koniec 1999r.) a mianowicie "cos" piszczy pod maska i nie mam pojecia co sie dzieje.Piszczy i to dosyc glosno wtedy gdy silnik jest nagrzany tak samo na postoju jak i w trasie.

Zostaly wymienione lozyska na alternatorze i pompa wodna- mialo pomoc ale nie pomoglo :cry2: Dlatego mam prosbe, moze ktos wie co to jest lub zetknal sie z takim problemem i moze mi cos doradzic.

Z gory dziekuje...

Opublikowano
Pani Iwono faktycznie źródeł pisku może być wiele.Często przyczyną pisku jest ślizgający się pasek napędzający pompę wspomagania kierownicy.Proponuję to sprawdzić.
Opublikowano
rolka napinacza paska? zauwazylam ze jedna jakby "nierowno" pracuje, a czy moze halasowac pasek, byc moze byl zalany plynem z chlodnicy (zbiorniczek wyrownawczy ciekl) i czy byloby dobrze rowniez to wymienic?
Opublikowano

Jesli chodzi o sprawdzenie paskow klinowych wystarczy polac lekko woda i jesli to pasek to przestanie piszczec az do momentu gdy pasek wyschnie.

Pozdrawiam - Respect !

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Opublikowano
rolka napinacza paska? zauwazylam ze jedna jakby "nierowno" pracuje, a czy moze halasowac pasek, byc moze byl zalany plynem z chlodnicy (zbiorniczek wyrownawczy ciekl) i czy byloby dobrze rowniez to wymienic?

 

yup...u mnie jak jest silnik zimny to wlasnie ta rolka niemilosiernie piszczy przez pierwsze kilkadziesiat sekund. Da sie z tym zyc nie jest to tak bardzo dokuczliwe. Kiedys wpuscilem w jej srodek troche oleju, przestala piszczec ale tylko na jaks czas, teraz znowu sie odezwala. :x

Opublikowano
a czy mozna na chwile zdjac pasek od pompy wspomagania( i odpalic) zeby upewnic sie czy to jest przyczyna? nic sie nie stanie? :mad2: niestety juz 3 mechanikow rozlozylo rece i nie wiedzialo co to no i skasowalo mnie juz fortune. wiec wyglada na to ze mechanikowi trzeba dokladnie wytlumaczyc co autko boli i co trzeba wymienic.
Opublikowano

A nie jestes w stanie przy otwartej masce "na ucho" stwierdzic co to piszczy?

Zerkam na ETK schemat i w twoim 4-cyl silniku prawdopodobnie za pisk bedzie odpowiedzialna rolka napinacza nr2 . Sprobuj potraktowac ja od srodka jakims olejem, silikonem lub czyms takim. Sprobowac zawsze mozna i moze akurat bedzie to to.

Opublikowano
niestety juz 3 mechanikow rozlozylo rece i nie wiedzialo co to
A swoją drogą jacyś kiepscy Ci mechanicy.........to przecież nie jest żadna poważna usterka
Opublikowano

Stawial bym na ktoras z rolek lub napinacz. Byc moze to ktoras

z rzadziej "padajacych" czesci dlatego mechanicy rozkladaja rece.

 

Pasek zalany plynem chlodzacym to nie problem - glikol zawarty

w plynie nie uszkadza gumy. Co innego jesli zaleje sie go olejem

silnikowym czy - co gorsza - z ukladu wspomagania. Wtedy

bezwzglednie nalezy go wymienic.

 

Jesli jeden z napinaczy dostaje widocznego na oko "wobble" to

tam zaczal bym poszukiwania.

 

Auto mozna na chwile i ostroznie uruchomic bez paska (paskow)

nic specjalnie nie powinno sie stac - tylko trzeba pamietac ze

alternator nie pracuje i akumulator musi byc naprawde porzadnie

naladowany, inaczej elektronika porejestruje mase bledow.

No i naturalnie nie bedzie pracowac pompa wody, wiec lepiej nie

robic tego dluzej niz na kilkanascie - kilkadziesiat sekund.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

znowu prosze o pomoc...

rolka napinacza paska wraz z napinaczem zostala wymieniona i nic nie pomoglo ciagle piszczy!!!! no i koncza sie koncepcje co z tym fantem zrobic? co jeszcze moze powodowac ten pisk, czy moze ktos sie z czyms takim spotkal?

Opublikowano

Pani Iwono cóż wiecej może tam piszczeć ? Przychodzi mi do głowy że jeżeli to nie piszczy żaden z pasków ani rolka no to co więcej - pompa od wspomagania ? ale wydaje mi się że w tym roczniku to niemożliwe aby mogła się zepsuć,proponuję jeszcze sprawdzić poziom płynu we wspomaganiu.Trudno wybadać sprawę na odległość.

Myślałem jeszcze o pompie wodnej ale skoro zostałą wymieniona to wykluczamy ją.

Opublikowano
A gdzie mozna znalezc zbiorniczek z plynem od wspomagania? Wyglada na to ze jest to ostatnia mozliwosc jesli to nie pomoze to coz trzeba bedzie sie zaprzyjaznic z tym wyjatkowo zlosliwym i wrzaskliwym swierszczem ktory tam zamieszkal :? A tak powaznie to nieuniknione bedzie odwiedzenie serwisu BMW, ciekawe tylko czy oni beda w stanie pomoc...? Czyzby opis zlosliwych dotyczacy BWM jako Bedziesz Mial Wydatki byl trafny? Az strach pomyslec.. w miesiac po zakupie! Dziekuje za pomoc :D
Opublikowano
Tak, oba paski zostaly wymienione jak rowniez pompa wodna, caly napinacz paska od alternatora. Niestety nic nie pomaga. Co zrobic?!
Opublikowano
Proponuje zdjac calkowicie na chile pasek od klimy (jezeli jest klima). U mnie w poprzednim aucie (nie BMW) jezdzilem z nienabita klima. Bez gazu i oleju. Po ewnym czasie zaczelo piszczec lozyso od agregatu klimy. Moze akurat... Proponuje tez zerknac na wisko.

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.