Skocz do zawartości

540i 2001 rok dziwne zachowanie przy przyspieszeniu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Z gory przepraszam jesli narusze jeden albo wszystkie naraz zasady forum ale to moj pierwszy post :-)

 

BMW 4 literki tiptronic sport E39

Opcja -manualna zmiana biegow silnik pracuje rowno zmiana biegow nastepuje płynnie , na postoju rowna praca silnika.

Opcja - automat - na postoju pracuje rowno, zmiana biegow nastepuje w miare plynnie, wszystko jest ok do momentu dodania gazu.

Tu zaczyna sie problem- wraz z akceleracja silnik dostaje dziwnych wahan obrotow. Autem nie szarpie, ale zachowuje sie jak by samo sobie dodawało i odejmowało obrotow mimo iz noge trzymam statycznie na gazie.

Wahanie w zakresie około 500 obrotów ale słychac iz silnik :łapie" obroty i z nich spada. Autem nie szarpie, zmiana biegów nastepuje, czasem przy wiekszym wahaniu auto jakby zastanawia sie czy wbic bieg czy nie.

Jak pisałem w trybie manualnym - bezproblemowo.

Czy ktos z klubowiczow spotkał sie z takim problemem?

Co było jego przyczyną. Autko dopiero zakupiłem i jestem przed wizyta w warsztacie, ale wole najpierw spytac znawców tematu :-)

pozdrawiam cevin

Edytowane przez cevin
Opublikowano
Witam!

 

Rozimiem, że obroty wachają zię +-500.

To napisz jeszcze w jakim przedziale obrotów to występuje i przy jakiej prędkości.

 

Pozdro!

 

Z tym jest roznie i jest uzaleznione jak mocno "depne" na gaz .Jezeli dam dobrze w pedał jest to niewyczuwalne. Natomiast przy płynnej jezdzie przy przyspieszaniu w zakresie 1 500-2500 rpm auto jedzie bez szarpniec natomiast na obrotomierzu oraz słyszac prace silnika wyraznie widac i obroty pływaja ..

cevin

Opublikowano

U mnie takie zjawisko występuje przy "w miarę" spokojnej jeździe w okolicach 2000rpm i prędkości ok 60kmh i jest to normalne. Jest to spowodowane "zapięciem" na sztywno sprzęgła hydrokinetycznego.

Jednak występuje to tylko jednorazowo dopuki nie zmieni się bieg lub zmniejszy prędkość do ok 40kmh. Jeżeli tak masz to jest w normie.

Jeżeli na jednym biegu wahania występują kilkakrotnie przy przyspieszaniu to coś szwankuje i możliwe, że jest to problem z "zapinaniem" sprzęgła hydrokinetycznego.

Opublikowano
U mnie takie zjawisko występuje przy "w miarę" spokojnej jeździe w okolicach 2000rpm i prędkości ok 60kmh i jest to normalne. Jest to spowodowane "zapięciem" na sztywno sprzęgła hydrokinetycznego.

Jednak występuje to tylko jednorazowo dopuki nie zmieni się bieg lub zmniejszy prędkość do ok 40kmh. Jeżeli tak masz to jest w normie.

Jeżeli na jednym biegu wahania występują kilkakrotnie przy przyspieszaniu to coś szwankuje i możliwe, że jest to problem z "zapinaniem" sprzęgła hydrokinetycznego.

 

raczej nie to

Wystepuje to przy roznych predkosciach od 30 do 120 km/h

I nie jest to jednorazowe poniewaz potrafi sie tak wahac na obrotach dopoki nie dodam lub ujme gazu w zdecydowany sposob

Auto jedzie ta sama predkoscia a silnik wariuje na obrotach 300 w gore 300 w dół 500 w gore 500 w dół

W trybie manualnym problem znika , w trybie automat nie wazne czy zwykłym czy sport zaczyna wariowac.

Czy moze byc to wina czujnika akceleracji znajdujacego sie pod pedałem gazu ??

pozdr cevin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.