Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam poniżej zamieszczam swoje pomiary pracy sond czy ktoś mógłby powiedzieć czy są w normie?

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img238.imageshack.us/img238/1283/sondyro1.jpg

 

 

Może ktoś zna jakieś dane jak powinny wyglądać wg fabryki?

Edytowane przez BZQ
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla porównania dorzucam swoje, wyglądały po odpaleniu i rozgrzaniu podobnie jak u BZQ, ale potem zrobilem test po przejechaniu ok 100km i wynik mamy poniżej:

 

%5B640%3A458%5Dhttp%3A//f3g.home.pl/bmw/sondy.jpg

Opublikowano
Naprawdę nikt nie potrafi zinterpretować tych wyników?

BZQ sondy które macie w swoich silnikach nie sterują DME poprzez napięcie a szerokość impulsów. To szerokopasmowe bardzo dokładne cuda, i zapewniam Cie gdyby sonda dawała Ci złe odczyty wiedziałbyś o tym pierwszym.

 

Pozatym jak chcesz żeby to zinterpretować, skoro nie wiadomo jak zdjąłeś pomiar ? :)

 

Tak czy siak - działaja - jest OK. Czasy sond które sterowały DME napięciowo (<0,45V uboga mieszanka >0,45V bogata) się skończyły w nowoczesnych motorkach.

Opublikowano
no pomiar zdjęty normalnie auto rozgrzane i inpa zdjąłem wartości u zodiaca one wygląda lekko inaczej stąd nasze pytanie do kogos kto ma o tym pojecie.
Opublikowano
no pomiar zdjęty normalnie auto rozgrzane i inpa zdjąłem wartości u zodiaca one wygląda lekko inaczej stąd nasze pytanie do kogos kto ma o tym pojecie.

Ale co Ty byś chciał wiedzieć ? Nie napięcie na Waszych sondach (bo może być z zakresu 0-5V) a AFR jest ważny.

Szerokopasmowych sond jak napisałem wcześniej nie diagnozuje się woltomierzem, nie ma takiej sposobności. Potrzebny Ci profi tester takich sond, bo z samego odczytu napięcia zdiagnozowac się nic nie da.

Opublikowano
No tak ale ja ich woltomierzem nie diagnozowałem tylko oprogramowaniem diagnostycznym, zakładałem ze skoro jest taka funkcja w INPA to po coś ona jest i da rade to jakoś zinterpretować.,
Opublikowano (edytowane)
No tak ale ja ich woltomierzem nie diagnozowałem tylko oprogramowaniem diagnostycznym, zakładałem ze skoro jest taka funkcja w INPA to po coś ona jest i da rade to jakoś zinterpretować.,

Ja wiem, że ich nie diagnozowałeś. Może inaczej bo chyba mnie zrozumiałeś.

Poprawnej pracy żadnej szerokopasmowej sondy nie stwierdza się tylko po napięciu.

 

W INPA macie oczywiście napięcia do wglądu, i bardzo dobrze, bo wiadomo, że sondy są przynajmniej żywe. Ale czy są 100% sprawne w zależności od mieszanki - tego nie da się zdiagnozować patrząc na samą INPĘ, chyba że już na wstępie napięcia się w kosmosie.

 

Ja innej interpretacji napięcia sondy nie znam - jeżeli temat Cię bardziej nurtuje, zadzwoń do jakiegoś serwisu z certyfikatem Boscha, będą mieli bardziej praktyczny pogląd na sprawę, może coś Ci więcej powiedzą.

Edytowane przez pimposh
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mnie powiedzieli panowie z Boscha tylko tyle, ze nie bardzo wiedza co to za wartosci, stąd problem w diagnozie. Rząd 2 i 4 jest niejasny (może to być jakaś adaptacja), 3 i 5 wartosci powinny byc w normie przy odchyleniu max 0.15 do 0.20 w ktoras strone (od jedynki).

 

Powiedzieli mnie tylko ze teoretycznie wszystko wyglada OK. A problem tkwi tutaj wydaje mi sie w braku informacji co te wartosci *konkretnie* oznaczaja.

 

Temat mnie ciekawi, niemniej serwis mnie zaprosil do nich na pelna diagnoze sond, bo tylko tak moga stwierdzic konkretnie.

Opublikowano
Rząd 2 i 4 jest niejasny (może to być jakaś adaptacja)

Rząd 2 to napięcie podgrzewania sondy (aktywuj sobie je np. Inpą - powinno się zmienić, tudzież zrób pomiar na zimnym motorze).

mul i add to odpowiednio skróty od multiplicative i addictive trim i sa to wartości wyuczone przy adaptacji.

DME korzysta z tych wartości (mul dla biegu jałowego) (add dla pracy pod obciążeniem) i odpowiednio przelicza daweczki paliwa aby dążyć do mieszanki idealnej.

I odpowiednio:

 

Wartości ujemne - mieszanka jest zbyt bogata, dme przelicza czas wtrysku tak aby dązyć do mieszanki idealnej, wartości dodatnie - mieszanka zbyt uboga. Po kasowaniu adaptacji sond lambda - będziecie mieli te wartości = 0 i po jakimś czasie ustawia się automatycznie.

 

Duże wartości ADD zwykle spowodowane są lewym powietrzem w silniku (gdyż ADD adaptuje sie na biegu jałowym). Popsuty MUL to zwykle przesadnie bogata mieszanka - np. zwalone DME czy przestawiony kąt zapłonu/wtrysk.

 

Daje to też niezły obraz jak uszkodzona sonda może wpływac na pracę motoru.

 

wg. mnie i specsa sondy w Waszym silniku powinny jeszcze mierzyć NOx (tlenki azotu) i w zależności od ich ilości sterować EGRem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzieki za konkretna odpowiedź!

 

Czy to, że podczas przegazowania na jałowym napięcie w rzedzie drugim (jak mówisz ogrzewanie sondy) spada w Bank1, moze oznaczac cos konkretnego (np. padanie sondy)? Napiecie spadlo mi tam do 0 praktycznie.

Opublikowano
Dzieki za konkretna odpowiedź!

 

Czy to, że podczas przegazowania na jałowym napięcie w rzedzie drugim (jak mówisz ogrzewanie sondy) spada w Bank1, moze oznaczac cos konkretnego (np. padanie sondy)? Napiecie spadlo mi tam do 0 praktycznie.

 

Sonda lambda do poprawnej pracy musi być rozgrzana do odpowiedniej temperatury. Zanim EGT na skutek ogrzania silnika wzrośnie na tyle by nagrzać jej końcówke do ok 750 stopni, - do tego celu używany jest wbudowany w sondę rezystancyjny ogrzewacz.

 

Przegazówka - wzrost temperatury spalin - powoduje wyłączenie się ogrzewania sondy jeżeli EGT jest wystarczające do jej poprawnej pracy - stąd u Ciebie napięcie = 0 lub jemu bliskie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.