Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hmmm no trudno powiedzieć dużo zależy od temperatury otoczenia i wielu innych rzeczy ale jeżeli masz zamiar tak jeździć to ja bym proponował wywalić termostat co by było bezpieczniej i koniecznie obserwuj temperature.
Opublikowano
wiskoza jest ci potrzebna w korkach i przy czestym stawaniu,nie gazu,jak bedziesz duzo jechał a mało stał to nic sie nie stanie.Gdy wskazówka przekroczy srodek znacznie to załacz ogrzewanie na full,a gdy to nie pomoze to stawaj i czekaj(to jedyna rada)
Opublikowano

Spoko spoko. Układ chłodzenia BMW ma dużą stabilność termiczną, więc przy jeździe po za miastem, a nawet przy kilkunastominutowym jeżdżeniu po małym mieście, wisko w zasadzie nie jest potrzebne.

 

Nic się nie stanie, pod warunkiem, że będziesz pilnować wskazań temperatury. A jak tylko wskazówka zacznie uciekać w prawo, włączysz ogrzewanie i nawiew (bieg zależnie od potrzeb). Nagrzewnica z dmuchawą jest świetną dodatkową chłodnicą :!:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

a jak sprawdzić wiskozę i termostat, bo u mnie dziwnie się coś wskazówka ostatnio przegina w prawo ciut za połową, a zawsze była tak na godzinie 11 nawet w upałach

 

a może pompa wody?

 

proszę o info, bo na dobre to grzanie nie wyjdzie, a temperatury będą rosły

JUST HT
Opublikowano

High-Tech, zmartwię cię. Twój opis wskazuje i na zdechłą wiskozę, i na termostat nie trzymający parametrów.

 

Wskazówka temperatury po rozgrzaniu silnika w BMW powinna być ZAWSZE ustawiona w pionie, z tolerancją 1-2 mm w lewo / w prawo. I nieważne, czy latem stoisz pół godziny w korku, czy zimą turlasz się spacerowo po lodzie. "Godzina 11" na wskaźniku, to za chłodno :!:

 

Sprawdzenie termostatu - Gdy wystartujesz rano, po odpaleniu zimnego silnika, zatrzymaj się po 1-2 km jazdy. Dotknij chłodnicy i węży łączących ją z silnikiem. Chłodnica powinna być zimna. Górny wąż może być letni, dolny musi być zimny. Jeżeli chłodnica i dolny wąż są letnie-ciepłe, termostat jest na pewno walnięty (tzn. stale otwarty).

 

Niestety, tak ocenisz stan termostatu tylko z grubsza (czy w ogóle się zamyka / otwiera). Gotowanie termostatu w garnku też nic ci nie da. Nie sprawdzisz w ten sposób, czy termostat trzyma optymalne parametry.

 

Sprawdzenie wisko - Po 5-10 minutach pracy rozgrzanego silnika na wolnych obrotach temperatura nie powinna wzrastać. Jeżeli wyraźnie idzie w górę, wyłącz silnik i sprawdź czy wentylator kręci się luźno, czy stawia wyczuwalny opór przy próbie kręcenia (nie musi być całkowicie zblokowany :!:). Jeżeli mimo znaczącego wzrostu temperatury wentylator kręci się bardzo luźno, pożegnaj się ze swoim wiskiem.

 

Praca pompy cieczy nie ma wpływu na stabilność termiczną układu chłodzenia. Nawet jeżeli pompa się rozszczelni (90 % jej awarii), to wciąż działa. Powoduje mniejszy-większy wyciek płynu i mniejsze-większe zapowietrzenie układu chłodzenia, ale do końca napędza obieg płynu. No chyba że rozlecą się łopatki jej wirnika, albo ukręci wałek. A to się zdarza b. rzadko. Objawy są jednak inne, podobne do termostatu zamkniętego na stałe - gwałtowne "gotowanie się" silnika kilka-kilkanaście minut po uruchomieniu, mimo zimnej chłodnicy.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Gotowanie termostatu w garnku też nic ci nie da. Nie sprawdzisz w ten sposób, czy termostat trzyma optymalne parametry.

 

i dare to disagree ;)

 

W instrukcji serwisowej jest opisany dokladnie ten sposob - precyzyjny

termometr i termostat zawieszony na kawalku drutu w naczyniu z

podgrzewana woda...!

 

Wyjasnij mi please, dlaczego ten sposob mial by byc niewlasciwy ?

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Wyjasnij mi please, dlaczego ten sposob mial by byc niewlasciwy ?

 

Za mała precyzja pomiaru w garażowych / domowych warunkach. Po za tym liczy się nie tylko temperatura, przy której termostat zaczyna się otwierać, ale też tempo w jakim się otwiera do pełnej przepustowości.

 

Znam zbyt wiele przypadków, gdy ludziska sami siebie wprowadzali w błąd - gotowali termostat w garnku. Wydawało się, że jest dobry, więc sprawdzali inne rzeczy. A w końcu w desperacji wymieniali termostat - i wszystko wracało do normy.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Wyjasnij mi please, dlaczego ten sposob mial by byc niewlasciwy ?

 

Za mała precyzja pomiaru w garażowych / domowych warunkach. Po za tym liczy się nie tylko temperatura, przy której termostat zaczyna się otwierać, ale też tempo w jakim się otwiera do pełnej przepustowości.

 

Znam zbyt wiele przypadków, gdy ludziska sami siebie wprowadzali w błąd - gotowali termostat w garnku. Wydawało się, że jest dobry, więc sprawdzali inne rzeczy. A w końcu w desperacji wymieniali termostat - i wszystko wracało do normy.

 

Tu sie zasadniczo moge przychylic - jako ze jest to relatywnie niedrogi

element a majacy zasadnicze znaczenie dla bezpieczenstwa duzo drozszej

np glowicy, to przy cieniu watpliwosci nie wahal bym sie go po prostu

wymienic zamiast przeprowadzac upierdliwe testy.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

moim zdanie mozna kombinowac ale lepij wymienic bo to nie jakis gigantyczny koszt....

z wisko jest juz gorzej -mozna go sprawdzic tylko po temperaturze sielnika - jak szybko sie dobrzewa , jaktrzyma temp , jak sie zachowuje na upalach.

generalnie z wisco jest tak ze jak sie zepsuje to sie zaciera- wiec kreci sie ze swoja max predkoscia (jest zablokowane) i silnik sie nie dogrzewa - jesli chodzi o przegrzewanie - to raczej termostat

Opublikowano
moim zdanie mozna kombinowac ale lepij wymienic bo to nie jakis gigantyczny koszt....

z wisko jest juz gorzej -mozna go sprawdzic tylko po temperaturze sielnika - jak szybko sie dobrzewa , jaktrzyma temp , jak sie zachowuje na upalach.

generalnie z wisco jest tak ze jak sie zepsuje to sie zaciera- wiec kreci sie ze swoja max predkoscia (jest zablokowane) i silnik sie nie dogrzewa - jesli chodzi o przegrzewanie - to raczej termostat

 

z Visco nie ma reguly. mi w dwoch samochodach padla tak, ze akurat

nie zasprzeglala - wiatrak za slabo sie krecil.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
moim zdanie mozna kombinowac ale lepij wymienic bo to nie jakis gigantyczny koszt....

z wisko jest juz gorzej -mozna go sprawdzic tylko po temperaturze sielnika - jak szybko sie dobrzewa , jaktrzyma temp , jak sie zachowuje na upalach.

generalnie z wisco jest tak ze jak sie zepsuje to sie zaciera- wiec kreci sie ze swoja max predkoscia (jest zablokowane) i silnik sie nie dogrzewa - jesli chodzi o przegrzewanie - to raczej termostat

 

z Visco nie ma reguly. mi w dwoch samochodach padla tak, ze akurat

nie zasprzeglala - wiatrak za slabo sie krecil.

 

Zeby bylo smieszniej byl to moj... 528 post :-)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
psychp

jak bedziesz mial siedemsetny post to chyba zmienisz na 7 :D

 

nic mi nie mow

bylem pare dni temu ogladac z kumplem E38, musze powiedziec ze...

jak dla mnie to dosc przekonywujacy samochod ;)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.