Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jest taki problem który polega na tym że obroty silnika na biegu jałowym szaleją . Raz obroty są dobrze przez jakieś 5 km ( jazda miejska ) czasem dzieje się to szybciej a raz obroty są bardzo niskie i czasem telepie całym samochodem . Ostatnio zauważyłem że jeśli dodałem mu gazu na śliskiej nawierzchni i koła miały lekki uślizg i włączyła się trakcja to po tym obroty spadły bardzo nisko . Silnik to 4,4 benzyna M62 automat .

 

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź co to może być ?? możliwe że wypaliły się sondy lambda ??

Opublikowano
Sprawdzałeś odmę czy jest szczelna :?:

 

Odma była wymieniana jakieś 45 tys km temu . Mogło się coś tam stać tak szybko ??

Opublikowano
stać się może zawsze, nawet po kilometrze - to są tylko rzeczy martwe.W odmie wystarczy naprawdę baardzo mała nieszczelność i już są problemy .Wiesz jak to jest z poradami na odległość , ale objawy wskazują m.in. na odmę. Sprawdzić nigdy nie zaszkodzi. Sprawdź węże oraz separator oleju - tak dla pewności.
Opublikowano
stać się może zawsze, nawet po kilometrze - to są tylko rzeczy martwe.W odmie wystarczy naprawdę baardzo mała nieszczelność i już są problemy .Wiesz jak to jest z poradami na odległość , ale objawy wskazują m.in. na odmę. Sprawdzić nigdy nie zaszkodzi. Sprawdź węże oraz separator oleju - tak dla pewności.

 

dzięki za odpowiedź sprawdzę

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
stać się może zawsze, nawet po kilometrze - to są tylko rzeczy martwe.W odmie wystarczy naprawdę baardzo mała nieszczelność i już są problemy .Wiesz jak to jest z poradami na odległość , ale objawy wskazują m.in. na odmę. Sprawdzić nigdy nie zaszkodzi. Sprawdź węże oraz separator oleju - tak dla pewności.

 

dzięki za odpowiedź sprawdzę .

 

A może gwizdać silnik jeśli jest coś nie tak z odmą ??

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
gdyby byl uszkodzony separator oleju to przy rozruchu bylo by mnostwo dymu za autem

 

 

Przy rozruchu nie ma tak strasznie dymu ale zauważyłem że w czasie jazdy jakby więcej dymił.

Opublikowano

Sondę i odmę bym wykluczył bo takie usterki dawały by o sobie znać nie tylko na jałowych obrotach ale też (a może zwłaszcza) w czasie jazdy.

Stawiam raczej na elektrozawór powietrza jałowych obrotów. Proponuję się do niego dobrać, wykąpać jego mechaniczną część w benzynie ekstrakcyjnej, przetrzeć ile się da i załatwione. W sumie to tylko odkręcenie 2 cybantów i odpięcie kabelka. Łączny czas pracy jak ktoś się do tego zabiera pierwszy raz oceniam na godzinkę włączając w to dokopanie się niego, wyczyszczenie i ponowny montaż.

Opublikowano
Sondę i odmę bym wykluczył bo takie usterki dawały by o sobie znać nie tylko na jałowych obrotach ale też (a może zwłaszcza) w czasie jazdy.

Stawiam raczej na elektrozawór powietrza jałowych obrotów. Proponuję się do niego dobrać, wykąpać jego mechaniczną część w benzynie ekstrakcyjnej, przetrzeć ile się da i załatwione. W sumie to tylko odkręcenie 2 cybantów i odpięcie kabelka. Łączny czas pracy jak ktoś się do tego zabiera pierwszy raz oceniam na godzinkę włączając w to dokopanie się niego, wyczyszczenie i ponowny montaż.

 

Witaj możesz podać mi lokalizacje tego elektrozaworu ??

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Jeżeli dobrze kojarzę ten silnik to znajdziesz go pod plastikowym deklem na silniku podłączony bezpośrednio do cienkiego gumowego węża wchodzącego pod niego od przodu. Myślę, że ta grafika powinna pomóc:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GF81&mospid=47517&btnr=13_0437&hg=13&fg=15

 

Element nr.23

 

Dzięki za odpowiedź . To jest tak zwany silniczek krokowy ?? Myślisz że wyczyszczenie go może pomóc ?? a on może być też przyczyną gwizdania silnika ??

Opublikowano

Niektórzy nazywają to błędnie silniczkiem krokowym a tak naprawdę jest to zawór uchylny. Czy może pomóc? Nie sugerował bym tego gdybym tak nie myślał :) Ja swój zaworek wyczyściłem i problem zniknął.

A co do świstania to powodów może być kilka. Najpopularniejsze jakie mi przychodzą do głowy to że gdzieś masz dziurę w dolocie i łapie lewe powietrze a drugi to źle wyregulowana przepustnica (nie domyka się). W przypadku przepustnicy objaw występował by praktycznie tylko na jałowych obrotach.

Mogło się też zdarzyć, że któryś z wężyków przy elektrozaworze Ci strzelił i stąd masz jednocześnie dziwne obroty i świstanie.

Opublikowano
Niektórzy nazywają to błędnie silniczkiem krokowym a tak naprawdę jest to zawór uchylny. Czy może pomóc? Nie sugerował bym tego gdybym tak nie myślał :) Ja swój zaworek wyczyściłem i problem zniknął.

A co do świstania to powodów może być kilka. Najpopularniejsze jakie mi przychodzą do głowy to że gdzieś masz dziurę w dolocie i łapie lewe powietrze a drugi to źle wyregulowana przepustnica (nie domyka się). W przypadku przepustnicy objaw występował by praktycznie tylko na jałowych obrotach.

Mogło się też zdarzyć, że któryś z wężyków przy elektrozaworze Ci strzelił i stąd masz jednocześnie dziwne obroty i świstanie.

 

Gwizdanie nie pojawia się tylko na jałowych obrotach w czasie jazdy występuje również , stało się to w sumie nagle i problem został. Wężyki od elektrozaworu będą widoczne w trakcie czyszczenia ??

Opublikowano
Wszystko powinno być widoczne przed demontażem. Jak zdejmiesz plastik to sam zobaczysz. Teraz nie ma co zgadywać. Po prostu obejrzyj układ dolotowy pod kątem ewentualnych pęknięć i nieszczelności i przeczyść zawór.
Opublikowano
Wszystko powinno być widoczne przed demontażem. Jak zdejmiesz plastik to sam zobaczysz. Teraz nie ma co zgadywać. Po prostu obejrzyj układ dolotowy pod kątem ewentualnych pęknięć i nieszczelności i przeczyść zawór.

 

Dzięki napisze po czyszczeniu co i jak .

 

Pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Hmm... w takim razie może warto sprawdzić sondy i przepływomierz. Tutaj sprawdzenie jest dość proste. Na wyłączonym silniku odpinasz sprawdzany element i próbujesz pojeździć w ten sposób. Jeżeli się poprawi to znaczy, ze coś z danym elementem jest nie tak (czytaj: zwalony). Jeżeli się nie poprawi to usterkę danego elementu można wykluczyć. Pamiętaj tylko żeby po ponownym podłączaniu sond albo przepływki zresetować komputer bo może "nie zauważyć", że podłączyłeś :) Jak to zrobić znajdziesz bez problemu na forum.

Zamiast odłączać możesz podłączyć się pod komputer i sprawdzić jakie są wskazania sond i przepływki.

Opublikowano
Hmm... w takim razie może warto sprawdzić sondy i przepływomierz. Tutaj sprawdzenie jest dość proste. Na wyłączonym silniku odpinasz sprawdzany element i próbujesz pojeździć w ten sposób. Jeżeli się poprawi to znaczy, ze coś z danym elementem jest nie tak (czytaj: zwalony). Jeżeli się nie poprawi to usterkę danego elementu można wykluczyć. Pamiętaj tylko żeby po ponownym podłączaniu sond albo przepływki zresetować komputer bo może "nie zauważyć", że podłączyłeś :) Jak to zrobić znajdziesz bez problemu na forum.

Zamiast odłączać możesz podłączyć się pod komputer i sprawdzić jakie są wskazania sond i przepływki.

 

Witam

 

Dziękuje za odpowiedź . Sprawdzę to . Przy okazji Życzę Wesołych Świąt .

Opublikowano
Ale nie wiem czy rozlaczenie przeplywki cos da...ja gdy tak zrobilem to od razu skrzynia przechodzi w tryb awaryjny,po podlaczeniu wraca do normy.Takie swistanie...a skad sie wydobywa...bo jesli z tylu silnika przy kolektorze ssacym to raczej odma.
Opublikowano
Ale nie wiem czy rozlaczenie przeplywki cos da...ja gdy tak zrobilem to od razu skrzynia przechodzi w tryb awaryjny,po podlaczeniu wraca do normy.Takie swistanie...a skad sie wydobywa...bo jesli z tylu silnika przy kolektorze ssacym to raczej odma.

 

Odma to na 100 % nie jest .

 

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.