Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich po raz pierwszy!

I od razu z "grubej rury"... Czy to możliwe: e30 325 turbo?

Niestety nie pytam o profesjonalną przeróbkę w zachodniej firmie tuningowej.

Czy możliwe jest uturbienie silnika M20 2.5l przy pomocy podzespołów z innych silników BMW? Tzn. Tłoki z 2.7 eta, kolektor wydechowy i turbo z 2.4td, a może od 2.5 tds, itd.

Będę wdzięczny za wszelkie możliwe informacje.

Opublikowano
raczej nie, bo turbina od diesla ma mniejsze ciśnienie doładowania,( i małą wydajność przy wysokich obrotach silnika) owszem działać to będzie ale raczej mało wydajnie. Skoro piszesz że tłoki od 2,7 eta to i cały blok musi być eta bo M20B25 ma inny skok i średnicę tłoka. Raczej bardzo dobra bazą na turbo jest orginalna eta, nie ma sensu kombinowac z m20b25, kup etę (można dostać za 2000pln) a swój sprzedaj za tyle samo :mrgreen: i wtedy kombinuj bo składanie jednego z dwóch raczej Ci nie wyjdzie

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

nie chce sie madrzyc bo nie kojarze szczegolow, ale dobrze mu dzwoni, bo sklada sie wlasnie jeden silnik z 2.5 i 2.7, ale w ktorym kosciele dzwoni to juz zapytaj na streetracing.pl w dziale bmw, zreszta chyba znajdziesz tam wlasnie takie info bo czytalem nieco o tym... i masz tam pare osob co uturbialy e30

jakbys byl z wawy to bym cie zaprowadzil do odpowiedniej osoby co by ci powiedziala wszystko i zrobila, bez zachodniego cennika, ale daleko masz :)

 

co do turbo z diesla to j.w. bezsens, to za maly szajs na benzyne

Opublikowano
Dotychczas jeździłem na silnikach atmosferycznych i w temacie turbo jestem kompletnie zielony. Myślałem, że w turbo można podnieść ciśnienie dołądowania, poprzez regulowany wastgate?
Opublikowano
nie chce sie madrzyc bo nie kojarze szczegolow, ale dobrze mu dzwoni, bo sklada sie wlasnie jeden silnik z 2.5 i 2.7,

 

zalew Tobie dzwoni i mi też dzwoni. Skoro inna pojemnośc to coś musi być inne albo inna średnica albo inny skok, ale wydaje mi się na 99% (gdzieś mi dzwoni :D ) że ETA ma tą samą średnicę tłoka tylko dłuższe wykorbienie. Więc aby zbudowac coś z tych dwóch silników to cały dół musi być ETA włącznie z blokiem, jedyne co z b20b25 może iść to kompletna głowica i jakieś drobne duperele, no i do turbo musi być dostrojony komputer.

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Myślałem, że w turbo można podnieść ciśnienie dołądowania, poprzez regulowany wastgate?

Owszem można ale to nic nie da bo turbo od diesla ma za małą wydajność co z tego że da ciśnienie np. 1,2 bar przy 3000 obr jak już przy 5000 wydajność ta spadnie o 50% lub więcej procent, inna budowa łopatek przedewszystkim bo inna prędkość spalin w dieslu myśle że benzyniak roztrzaska taką turbinę. Chyba że zastosujesz turbinę od jakiegoś dużego diesla o bardzo dużej wydajności, ale to musisz popytać ja nie będe sie wypowiadał w tym temacie

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
nie chce sie madrzyc bo nie kojarze szczegolow, ale dobrze mu dzwoni, bo sklada sie wlasnie jeden silnik z 2.5 i 2.7,

 

zalew Tobie dzwoni i mi też dzwoni. Skoro inna pojemnośc to coś musi być inne albo inna średnica albo inny skok, ale wydaje mi się na 99% (gdzieś mi dzwoni :D ) że ETA ma tą samą średnicę tłoka tylko dłuższe wykorbienie. Więc aby zbudowac coś z tych dwóch silników to cały dół musi być ETA włącznie z blokiem, jedyne co z b20b25 może iść to kompletna głowica i jakieś drobne duperele, no i do turbo musi być dostrojony komputer.

jakos tak jak mowisz, ale sprawdzcie i pogadajcie z kims kto siedzi w temacie, bo idac glebiej jak mowisz to ja to moge dla towarzystwa sie poodzywac, bo nie jestem az tak advanced ;)..

 

jesli chodzi o komputer to w e30 chyba jeszcze nie jest chipowy, wiec nie wiem jak jest ze strojeniem tego..

 

 

odchodzac nieco od turbinki, przemysl moze swapa.. nie szalejac z 4.0 czy 5.0, to nawet 3.0, 3.5 czy nawet 2.8 moze z niego zrobic fajniejsza zabaweczke... /reklama/ btw sprzedaje 2.8 /koniec reklamy/ :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Myślałem, że w turbo można podnieść ciśnienie dołądowania, poprzez regulowany wastgate?

Owszem można ale to nic nie da bo turbo od diesla ma za małą wydajność co z tego że da ciśnienie np. 1,2 bar przy 3000 obr jak już przy 5000 wydajność ta spadnie o 50% lub więcej procent, inna budowa łopatek przedewszystkim bo inna prędkość spalin w dieslu myśle że benzyniak roztrzaska taką turbinę. Chyba że zastosujesz turbinę od jakiegoś dużego diesla o bardzo dużej wydajności, ale to musisz popytać ja nie będe sie wypowiadał w tym temacie

 

Hmyyy -> właśnie w klekotach jest ciśnienie doładowania rzędu 1bar i więcej a w benzynach na Polskim rynku to benzynki mają doładowanie 0.6 - 0.9 (poważne zwiększenie mocy) bara.

Zwiększanie ciśnienia doładowania też nie jest takie hop siup, bo turbinka dużo takiego wydatku nie wytrzyma.

Sterowanie turbinkami nie jest realizowane tylko za pomocą wastgate (starsze rozwiązania) alę również za pomocą kierownic spalin (nowsze rozwiązanie).

Co do wydatku turbinek przy wyższych prędkościach obrotowych silnika: to raczej im wyższa prędkość -> więcej spalin -> turbinka sie szybciej kręci -> a jak za szybko to właśnie zawór upustowy (WG) wkracza do akcji.

 

Ja to tak widzę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zawor upustowy z tego co 'slychac' uruchamia sie przy odpuszczeniu gazu i chyba sluzy zeby turbina szybko wrocila do wolnych obrotow i zeby zredukowac cisnienie.. ale tez 'moze sie myle' (co za konkretna dyskusja :))

 

 

No oczywiście, że się pomyliłem, chciałem to jakoś ładnie po polsku nazwać i na szybcika się palnołem -> w sumie to nie wiem jak ten sposób sterowania nazwać.

 

A blow off służy do zmniejszenia ciśnienia w dolocie przy odpuszczaniu gazu. Przepustnica się zamyka, nadmiar ciśnienia, wast gate się otwiera, ale turbinka rozpędzona pompuje dalej, nadmiar ciśnienia "odbija" się od zamkniętej przepustnicy i wraca na wirnik turbinki, co jej szkodzi i osiągom po wciśnięciu gazu (turbinka wytraca prędkość). Jakoś to tak się wszystko odbywa ;-).

 

Pozdro

Opublikowano

Nooo tak, a wracając do tematu, to chodzi mi o 250 kucy niedużym kosztem i dlatego pytam o podzespoły ze starszych modeli e30...

Zakładając, że kupię turbo używane, lub regenerowane nadające się do dużej benzyny, to co i jak muszę wymienić,żeby działało. Słyszałem coś o wale z 2.4td, tłokach z 2.7eta, kolektorze z 2.4td itd. Mam też świadomość, że tą całą kombinacje trzeba będzie ustwić standalone'm.

Chodzi mi o użycie podzespołów, które nie będą droższe od mojego auta...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.