Skocz do zawartości

E39 problem z pompką intensywnego spryskiwania reflektorów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora włączyła się pompka intensywnego spryskiwania / mycia / reflektorów . i się nie wyłącza nawet po wyjęciu bezpiecznika . Czy może mi ktoś poradzić co się stało i gdzie szukać przyczyny takiej sytuacji , może już ktoś z Was miał podobny problem i pomoże mi go rozwiązać, może ktoś ma schemat elektryczny układu spryskiwacza reflektorów

:cry:

Opublikowano
a napewno wyjąłeś ten prawidłowy bezpiecznik u mnie samoczynnie włączyła się pompka spryskiwacza tylniej szyby i musiałem wyjąć bezpiecznik od radia zeby przestało gdy rozebrałem nadkole zeby sie dostac do zbiorniczka okazało sie ze cały czas jest podawany prąd na ta pompke szukałem gdzie może być przebicie czy cos takiego ale niestety skonczyło sie na tym ze musiałem wyjac wtyczke z tej pompki dalej szukam przyczyny i podejrzewam manetke przy kierownicy
Opublikowano
U mnie dalej nic nie mogę z tym zrobić , sprawdziłem przekaźnik , manetkę wycieraczek , i dalej pompka pracuje cały czas , myślę , ze usterka tkwi w module systemu komfort , choć wszystkie systemy w aucie nie wykazują żadnych błędów.
Opublikowano
Problem rozwiązany , okazało się, ze był padnięty moduł komfortu , podpiąłem inny moduł z 530D i okazało się , ze pompka spryskiwacza reflektorów przestała pracować jednak moduł wykonuje inne funkcje , teraz szukam modułu z 525 TDS.
Opublikowano
w 525 TDS jest za schowkiem po stronie pasażera i myślę ,że w 528 też się tam znajduje wygląda jak kaseta wideo i jest podobnej wielkości , z trzema wtykami.
Opublikowano

Witam

 

Problem dalej pozostał , podmieniałem już dwa moduły systemu komfort / nie były to modułu o oznaczeniach zgodnych z oznaczeniami w moim aucie np. zamiast 5DK 007 047-25 zamontowałem DK 007 0047-24 / okazało sie , że pompka spryskiwacza po włożeniu bezpiecznika przestała pracować w sposób ciągły , ale również nie wykonuje swoich funkcji poprawnie tz. spryskiwacz reflektorów włącza się tylko przy włączeniu zapłonu , łączeniu reflektorów , i pierwszym włączeniu spryskiwacza szyb , następnie wcale nie reaguje, nie włącza się po pięciu włączeniach spryskiwacza szyb , wcale sie nie włącza , z tego widać , ze to musi być moduł dokładnie o takim samym numerze jak oryginalnie był zamontowany ,

 

Podobno ten moduł da sie programować , może ktoś z Was wie coś na ten temat

Opublikowano
Jeśli chodzi o zasadę działania spryskiwaczy reflektorów to gdzieś czytałem że owszem włączają się za pierwszym razem i potem co piątym razem ALE musi być odstęp pomiędzy cyklami spryskiwania conajmniej 1 minuta. Tzn. że spryskiwacz reflektorów nie włączy się częściej niż co 5 minut. Nie jestem pewien tej tezy ale prawdź to.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja też mam z tym problem tylko trochę inny. Otóż wydaję mi się że u mnie wszystko działa Ok - spryskiwacze reflektorów działają poprawnie co 5 cykl i tp. ale ze zbiornika do płynu intensywnego spryskiwania nie ubywa nic !?!?! Nie wiem jak to się dzieję ...

Szukam tego również na innych forach więc jak znajdę coś o Waszym problemie to podrzucę.

Pozdrawiam

Opublikowano

Myjka reflektorow korzysta z glownego zbiornika.

 

Mycie intensywne dotyczy tylko szyby i jest uruchamiane przyciskiem w manetce.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Tak też myślę ... ale używałem tego przycisku w manetce a płynu i tak nie ubywało ?!? Oczywiście wszystkie spryskiwacze działają ! Dla mnie dziwne !!!
Opublikowano

Podepne sie pod temat bo nie chce smiecic nowym tematem. U mnie nie ma ani przycisku na manetce (chyba ze go przeoczylem), nie znalazlem tez dodatkowego zbiorniczka wiec zastanawiam sie czy to byla jaks opcja czy po ktoryms tam roku juz tego nie bylo. Moja wersja to 520i SE z 2001 roku. Co ciekawe na realoem wyswietla mi ten zbiorniczek i uklad. :shock:

Ktos wie o co chodzi moze???

O Tempora! O Mores!
Opublikowano
Na ten temat już odpowiedziałem. Reflektory spryskuje z tego samego zbiorniczka co szyby co piąty cykl wielokrotnego spryskiwania Pozdro
Opublikowano

Witam

Dziś postanowiłem sprawdzić dlaczego nie ubywa mi płynu ze zbiornika intensywnego spryskiwania. Wyciągnąłem pompkę i podłączyłem ją na krótko. Pompka ani drgnęła. Zabrałem się więc za jej rozbieranie. I tu uwaga ... nic na siłę !!! Żeby rozdzielić od siebie plastikowe elementy należy najpierw przekręcić je względem siebie aż coś delikatnie kliknie a dopiero potem podwadzając delikatnie niewielkim płaskim wkrętakiem wysunąć jedno z drugiego ... NIE ODWROTNIE !!! (przynajmniej u mnie tak było). Elementy się rozchodzę a nam w ręku zostanie sam silniczek elektryczny. Mój był skorodowany :( Korozja między trzpieniem a obudową silniczka nie pozwoliła na obracanie się wirnika z trzpieniem. Przeczyściłem to a potem trochę WD40 ... i podłączyłem żeby się "rozbiegał". Potem zmontowałem wszystko do kupy i włożyłem na miejsce. Z ciekawości podłączyłem na krótko żeby zobaczyć gdzie idzie płyn z tego zbiorniczka. Okazało się że tylko na szyby (nie idzie na reflektory). W niedalekiej przyszłości będę musiał wymienić całą pompkę bo zapewne przez tę korozję to ze szczelnością nie jest najlepiej (choć jak nie działało to nawet kropli nie ubyło ze zbiornika). Nie wiem jeszcze czy ta pompka włącza się zawsze po wciśnięciu "S" na manetce czy może również raz na jakiś czas (jak na reflektorach) ale sprawdzę to kiedyś i dam znać.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.