Skocz do zawartości

Zapowietrzony układ chłodzenia w 535i PROBLEM !


qweert

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z moją 535i e39 LPG 97'. Otóż od pewnego czasu zauważyłem że głowny wąż od pompy do chłodnicy jest twardy jak kamień a na wolnych obrotach samochód nierówno chodzi. Pewnie dlatego że raz mi pęk mi jeden z węży układu chłodzenia , jakoś dojechałem do domu dolewając wody. Nie wykluczone , że go wtedy troche przegrzałem. Tak czy inaczej po wymienie węża układ zaczął sie zapowietrzać (tzn nie moglem go pożadnie odpowietrzyć). Widziałem tylko płyn na zbiorniczku wyrównawczym wiec korek musiał go wyrzucac bo cisnienie było za duże. Poszedłem z tym do mechanika ona doszedł do wniosku że to uszczelka pod głowicą. Wymienił , zapłaciłem 1500zł i wg niego własnie przy jednym cylindrze była lekko wydmuchana. Wg niego spaliny poprostu dostawaly sie do ukladu chłodzenia. Byćmoże ale po odnioru samochodu układ dalej sie zapowietrzał tak jak przedtem czyli właściwie bez zmian , jedyne co to równiej chodził na wolnych obrotach ale dopiero po osiągnieciu odpowiedniej temperatury. Jeśli chodzi o wskaźnik temperatury to jest on cały czas pośrodku , czasem temp rośnie o 1mm. Czasami czuć w samochodzi płyn więc może coś z nagrzewnicą ? Oprócz tego wszystkiego po wymianie uszczelki zaczęła migać kontrolka oleju (tylko na wolnych obrotach i po dłuższej jeździe). Gdy tylko lekko dodam gazu automatycznie przestaje. Czasem nawet gdy obroty jeszcze bardziej spadną np przy parkowaniu to wyskoczy komunikat że mam wyłaczyć silnik i sprawdzić ciśnienie oleju. Nie wiem czy jest to ogólnie powiązane z problemem zapowietrzania dlatego o tym wspominam. Ogólnie rzecz biorąc to jeżdże samochodem mimo że wąż jest twardy jak kamień a woda wrze. Po jeździ staram sie troche go odpowietrzyć odkręcając korek ale wtedy wywala wodę. Jak sie go odpali przy otwartym korku to widać że ten mały wężyk na chłodnicy który idzie do zbiorniczka wyrównawczego jest drożny bo płynie płyn normalnie przez niego. Gdy samochód sie ogrzeje to natychmiast płyn podnosi swój stan i wywala go na zewnątrz - zakrecam wtedy korek.

Pomóżcie mi , co to może być ? Mój mechanik stwierdził że to pęknięty blok ale ja coraz bardziej mam wrażenie że został nim z przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wymieniałeś korek wygląda to na wine właśnie korka?

Wiem że ten silnik cieżko się odpowietrza, ja mam jeden na to sposób.

Korzystając z podnośnika (najlepiej 2 kolumnowy, taki jak mają w warsztatach) podnosisz do góry tylko przód samochodu (nie za dużo) i wtedy odpowietrzysz dokladnie układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli czujesz płyn w srodku to moze nagrzewnica jest nie szczelna a wtedy bedzie sie zapowietrzał cały czas, a jak z ogrzewaniem ??? a co do kontrolki oleju no to gorzej .. zacznij od spr czujnika , olej z filtrem wymieniony ???

http://img.userbars.pl/98/19415.gif


Sprzedam lampa kombi e39 prawy tył , poduszki pow.dzrzwi przednich- pytania na pw lub gg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego u Ciebie moze byc kupa problemow z tym autem, po pierwsze - nie jedz wiecej do tego druciarza, jestes w plecy o 1500 zl za bezsensowna wymiane uszczelki

 

po drugie, olej nie ma tu nic wspolnego z przegrzewaniem, chyba, ze jezdzac tak bez sensu przegrzales uklad na tyle, ze naprawde pekla Ci glowica (nie blok) lub tym razem zajechales uszczelke, wiec przestan jezdzic samochodem, dopoki nie rozwiazesz problemu

 

po trzecie, z ukladem chlodzenia w BMW nie jest tak prosto, mozesz miec kilka malych wyciekow i nieszczelnosci, ktore beda powodowaly zapowietrzanie sie ukladu, pozatym, mozesz miec od poczatku zle odpowietrzony uklad i ot cale Twoje problem, zacznij od gruntownego odpowietrzenia ukladu (najlepiej niech to zrobi ktos kto juz to robil w tym silniku), a dopiero potem obstawiaj kolejne rzeczy, zaczynajac od najtanszych, czyli: wykrycie nieszczelnosci, termostat, visco, pompa wody, nagrzewnica, itp.

 

nie zrywaj pochopnie glowicy od razu, to jest typowe naciagactwo mechanikow

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wazne kiedy smierdzi płynem -wyciek gdziej musi byc ,wiec bedzei sie zapowietrzał , a tak z ciekawosci ten mechanik pokazał Ci ta uszkodzaona uszczelke :?: ale nie ma tragedi czytałem posty ze uszczelka była robiona 2 razy i dalej to samo :duh:

http://img.userbars.pl/98/19415.gif


Sprzedam lampa kombi e39 prawy tył , poduszki pow.dzrzwi przednich- pytania na pw lub gg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
z korka caly czas wywala płyn wiec tu jest wyciek. Na postoju go czuć bo układ wentylacji zapach przeniesie do wnętrza. Tak mi sie wydaje. Uszczelki nie widziałem.

 

Na Twoim miejscu dobrał bym sie do tyłka temu mechanikowi.

Zwrot kasy albo usunięcie usterki.

 

Tylko nie zostawiaj im samochodu, niech robia to przy Tobie.

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z korka caly czas wywala płyn wiec tu jest wyciek. Na postoju go czuć bo układ wentylacji zapach przeniesie do wnętrza. Tak mi sie wydaje. Uszczelki nie widziałem.

 

nawet jak jest dokrecony na max ?? no to zmien korek ale to pewnie nic nie da poprostu w układzie jest cisnienie a jak nie puści korek to wywali jakiegos węża , robiłes tą głowice u "znajomego "mechanika ??? proponuje sie do nich udac .... miało byc naprawione i co ....

a i jeszcze cos jaki masz reduktor , ile ma lat bo to moze byc jego wina

Edytowane przez tomekpez

http://img.userbars.pl/98/19415.gif


Sprzedam lampa kombi e39 prawy tył , poduszki pow.dzrzwi przednich- pytania na pw lub gg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.