Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Przed chwilą chciałem jechać do sklepu i przy odpalaniu pękł pasek klinowy. Był stary i wiedziałem że się to kiedyś stanie... ale nie zmieniałem :oops:

Pytanie jak to zmienić? Wiem jak zdemontować Visco, wiem jak regulować jego naciąg na alternatorze ale nie wiem jak zrzucić dwa pozostałe (klima i wspomaganie) żeby nałożyć tamten... a on jest niestety za nimi więc muszę to zrobić.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

I niestety jeszcze coś gdy odpaliłem ten silnik (i zerwał się pasek) nie gasła lampka od kontroli trakcji :( Czy jedno z drugim ma coś wspólnego?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Pasek od klimy zdejmujesz tak jak od alternatora tylko od spodu auta (czytaj: z kanału) , ten od wspomagania zdejmujesz od góry. Czas na wymiankę to około godzinki i mały browarek :D
Obecnie AUDI S4 QUATTRO... do BMW wrócimy na wiosnę
Opublikowano
Pasek od klimy zdejmujesz tak jak od alternatora tylko od spodu auta (czytaj: z kanału) , ten od wspomagania zdejmujesz od góry. Czas na wymiankę to około godzinki i mały browarek :D

 

dzięki. Pytanie jeszcze czy można zmienić sam pasek klinowy (ten który pękł) nie ruszając tych od alternatora i wspomagania?

 

Auto stoi pod blokiem i chce je tam uruchomić, pasek też mam. Ale obawiam się ze nie zdejmę tych dwóch pozostałych pod blokiem :(

 

Obadałem teraz sprawę, bo jest trochę jaśniej niż wieczorem i widać cokolwiek i wydaje mi się że:

 

- przez pasek od wspomagania przełożę ten pasek który pękł

- jeśli przetnę pasek od klimatyzacji uda mi się także przełożyć przez to koło pasowe.

 

Czyli muszę tylko skombinować klucz 32 (bo taki jest do Visca?). Jeśli ktoś jest pewien jaki to rozmiar proszę napisać bo będę go musiał gdzieś kupić albo pożyczyć; odkręcić koło pasowe, przeciąć pasek od klimatyzacji i założyć nowy pasek a potem wszystko poskładać do kupy :)

Dobrze kombinuję?

 

No i niestety tym sposobem tego nie zmienię, jeszcze raz się przyjrzałem i muszę zdjąć pasek od wspomagania... a żeby to zrobić muszę poluźnić pompę wspomagania kierownicy :( A żeby to zrobić muszę chyba zdemontować alternator...

 

Najgorsze że w Tesco nie mają klucza 32 płaskiego i teraz mam nie zły problem...

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Do Visco jest klucz 32, do naciągów alternatora i innych 17 lub19.

 

kupiłem klucz w Castoramie i odkręciłem już Visco. Dla tych co się mordują dobra rada: jak mamy zerwany pasek to owijamy nim koło od Visca i jeden jego koniec wkładamy w otwór obok w obudowie termostatu (chyba to jest jego obudowa :P) naciągamy mocno i wtedy Visco ładnie złazi kluczem 32 :)

 

Zaraz będę schodził zdemontować pasek od wspomagania tylko się trochę zagrzeję.

Na razie mi ciężko z tym ostatnim szło ale nie poluźniałem śruby kontrującej bo nie widzę do niej dostępu... a przecież trzeba lekko poluźnić - no ale na mrozie -10 mózg ciężko pracuje :D

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

No i gówno, pół dnia się bawię i widzę że NIE MA MOŻLIWOŚCI POLUZOWANIA PASKA OD WSPOMAGANIA OD GÓRY!!!

 

żeby przekręcić śrubę regulacyjną muszę na 100% odkręcić jakąś kontrującą a nawet jej nie widzę co dopiero kręcić!!!! Co za debil to robił, nie można był zrobić przodu pół metra dłuższego to by nie było wszystko takie naćpane a auto bezpieczniejsze by było o wiele.

 

Piszcie jak to zrobić a osoby z Krakowa zapraszam osobiście, jak mi to ktoś odkręci to trzeźwy do domu nie wróci!

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
No i [bAD], pół dnia się bawię i widzę że NIE MA MOŻLIWOŚCI POLUZOWANIA PASKA OD WSPOMAGANIA OD GÓRY!!!

 

żeby przekręcić śrubę regulacyjną muszę na 100% odkręcić jakąś kontrującą a nawet jej nie widzę co dopiero kręcić!!!! Co za debil to robił, nie można był zrobić przodu pół metra dłuższego to by nie było wszystko takie naćpane a auto bezpieczniejsze by było o wiele.

 

Piszcie jak to zrobić a osoby z Krakowa zapraszam osobiście, jak mi to ktoś odkręci to trzeźwy do domu nie wróci!

 

 

Pozdrawiam

 

Zamówiłem dwa pozostałe paski... teraz mam jeszcze pytanie... skoro nie umiem ich zdjąc to może przeciąć je teraz i jak przetnę jakoś łatwiej będzie poluzować te cholerne regulatory naprężenia?

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Michael... Tu masz mocowanie sprężarki http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GB31&mospid=47344&btnr=64_0429&hg=64&fg=50 - ta śruba co ją musisz poluzować ma numer 7. Tu jest mocowanie pompy wspomagania http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GB31&mospid=47344&btnr=32_0275&hg=32&fg=15 - śruba do poluzowania ma numer 14. Pomogłem?

P.S. Śruba od sprężarki dostępna TYLKO z kanału/najazdu po odkręceniu podłogi silnika.

 

Jakbym miał bliżej to bym podjechał... ale z kierowcą :lol:

Obecnie AUDI S4 QUATTRO... do BMW wrócimy na wiosnę
Opublikowano
Michael... Tu masz mocowanie sprężarki http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GB31&mospid=47344&btnr=64_0429&hg=64&fg=50 - ta śruba co ją musisz poluzować ma numer 7. Tu jest mocowanie pompy wspomagania http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GB31&mospid=47344&btnr=32_0275&hg=32&fg=15 - śruba do poluzowania ma numer 14. Pomogłem?

P.S. Śruba od sprężarki dostępna TYLKO z kanału/najazdu po odkręceniu podłogi silnika.

 

Jakbym miał bliżej to bym podjechał... ale z kierowcą :lol:

 

coś pomogło ale ja właśnie nie mogę dostać się do tej śruby nr 14 :( Chciałem zdemontować dziś alternator by był dostęp ale nie udało mi się.

Czy jest naprawdę dostęp do śruby numer 14 bez wyjmowania alternatora który jest przecież nad pompa wspomagania i praktycznie zasłania wszystko? :(

 

 

Aha i jeszcze czym to odkręcić. Bo oczywiście tuż po odkręceniu Visca zginała mi rączka do nasadek i wszystko robię bez nich - bo chyba jej nie mam a byłem pewien że mam w bagażniku :mad2:

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie odkręcałem śruby nr 14 ale rusza mi się lekko (tzn ciężko ale lekko ;-)) ta główna do regulacji naciągu pompy wspomagania. Obróciłem może cały obrót czyli nic, to jest śruba 19 jakby ktoś kiedyś szukał a ja na nieszczęście mam najgorszy wybór kluczy w tym rozmiarze...

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Trzeba było jechać na regulacje zaworów meches by Ci to założył w 10 minut? Szkoda nerek żeby teraz się kłaść na betonie żeby to zmienić.

 

ale ja na regulacje zaworów jestem umówiony dopiero w weekend :)

A teraz aku mam tak słaby że nie chce czekać do weekendu bo mógłbym się nie dotoczyć na regulację bez tego paska.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Akumulator Ci tygodnia nie wytrzyma? To aku już kaplica albo alternator go nie doładowuje.

 

Aku ma dwa lata, tylko wody mu nie dolewałem: nie wiem jaki jest stan. Ale w sumie masz racje, nie ma obaw... dziś odpalił bez problemu bo zmieniłem paski. Tylko nie lubię tak zaczynać i nie kończyć a mechanik potem jak na debila patrzy :D Poza tym z paskami lepiej umieć zrobić bo zawsze może strzelić w trasie nawet jak jest nowy.

 

Po wymianie jest ok. Tylko trochę coś piszczy - wydaje mi się że bardziej niż przed wymianą... i nie wiem czym jest to spowodowane?

Po 15 minutach pracy silnika na postoju piszczał już mniej... czy nowy pasek ma prawo ciut piszczeć?

 

Druga sprawa to jakie ma być naprężenie pasków? Bo w książce sam naprawiam E28 pisali o 3mm ugięcia po naciśnięciu kciukiem - mniej więcej udało mi się naprężyć w ten sposób ten pasek, ale pasek od wspomagania jest trochę luźniejszy...

 

A czy może piszczeć koło pasowe? Jak się je zdejmuje? Albo czy ew można przesmarować jakoś bez zdejmowania?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Skoro piszczy tzn że jest słabo naciągnięty, nowy pasek nie prawa piszczeć. Ja to robiłem raczej na wyczucie, musi być mocno naciągnięty. No 3mm to praktycznie zero ugięcia więc tak zrób.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.