Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mogę Ci podłączyć rozpiskę wtyki od modułu ABS, to sobie wypniesz i posprawdzasz miernikiem obwody czujników poszczególnych kół. Ja mam niebieskie wtyczki od czujników (od 09/1998, inna zasada działania) i tak dla swojej ciekawości mierzyłem, choć w zasadzie powinno się sprawdzić oscyloskopem i wyszło mi na uszkodzonym coś koło 200-300 Ohm, a na pozostałych 7 MOhm, 12 MOhm i 15 MOhm. I rzeczywiście ten o rażąco mniejszej rezystancji był walnięty, co potwierdziłem po podłączeniu do kompa. Po wymianie OKI...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

 

P.S. Opis sygnałów z WDS:

 

Speed signals

Input signals

The wheel speed signals are made available by four "active" speed sensors.

 

These active speed sensors operate in accordance with the Hall principle, in which changes in the magnetic field strength produce alternating voltages with the frequency used as a measure for the wheel speed. In contrast to the passive speed sensors, the actual sensor element and electronics for signal conditioning are integrated in the active speed sensors.

 

Advantages of active sensors:

 

Speed sensing down to almost 0 km/h

 

Signal amplitude independent of speed

 

Compact size, low weight

 

Installation directly in wheel bearing possible

 

Simple sensor monitoring

 

The speed signals are square-wave signals with constant amplitude (low level = 0.75 V, high level = 2.5 V), frequencies within the range from 0 ... approx. 1700 Hz are obtained for the speed range from 0 ... 250 km/h dependent on the tyre circumference.

 

The ABS/ASC control unit provides the voltage supply to the active sensors (7.6 ... 8.4 V direct voltage).

 

Output Signals

Since other control units also require the wheel speeds, such as the instrument cluster electronics (IKE) or electronic damper control (EDC), the speed signals are processed accordingly in the ABS/ASC control unit.

 

These speed output signals are square-wave signals with constant amplitude (low-level < 1 V, high-level> 11 V). The frequency is dependent on the wheel speeds and lies in the range between 0 ... 1700 Hz (0 ... 250 km/h).

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Czy na 100% opór miałeś w M(ega)Ohm`ach :?: Może się pomyliłeś i było to w kOhm. Mi rzeczywiście przy wtyczce w pompie pokazało na dwóch czujnikach ok 300 Ohm, ale przy dwóch pozostałych nie pokazało mi nic, carsoft 6.1.4 pokazał uwalone dwa czujniki prawe, miernik pokazał opór na dwóch czujkach z tyłu bodajrze.
Opublikowano
Czy na 100% opór miałeś w M(ega)Ohm`ach :?: Może się pomyliłeś i było to w kOhm

 

Na pewno się nie pomyliłem... Mam gdzieś zapisane te wyniki, ale to były MOhmy, w odróżnieniu od rezystancji czujnika, który CS6.5 wskazał jako uszkodzony i który miał ok. 200-300 Ohm...

Musisz brać pod uwagę, że jak są szare wtyczki to jest inna zasada działania czujnika niż u mnie przy niebieskich wtyczkach: w tych czujnikach z szarą wtyczką są dwa przewody, z których jeden to napięcie wejściowe, zasilające, a drugi to sygnał wyjściowy prostokątny o stałej amplitudzie i częstotliwości zależnej od prędkości obrotu koła.

Przy niebieskich wtyczkach BMW nabiera wody w usta i nie ma szczegółów w WDS na temat zasady ich działania.

 

pozdrawiam

 

thenygoos

 

P.S. Stary czujnik mam jeszcze i mogę zmierzyć..

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Nie to co napisałeś prawie w zupełności mi wystarczy bo mam niebieskie wtyczki. Jeszcze krótkie pytanko - rezystancję mierzyłeś przy sterowniku czy wtyczce obok koła :?:

 

A jakie to ma znaczenie? Przecież kabelki nie mają w zasadzie żadnej rezystancji? Wynik - o ile nie ma przerwy na przewodach - powinien być taki sam jak mierzysz przy sterowniku i przy kole.

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.