Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

jestem nowy w temacie BMW.

Mam zamiar kupić E30 benzyne z końca produkcji,

biorę pod uwagę silniki 1,8 2,0 i może 2,5

i teraz który silnik najbardziej polecacie i jakies wady/zalety czy typowe awarie tych typów znacie?

co sadzicie o takich autkach z allegro za cenę około 5 tyś zł ? szmelc czy warto obejrzeć?

acha autko ma być prawdopodobnie z założonym gazem.

biorę też pod uwagę zakup E 34 z tymi silnikami.

czekam na jakies opinie, porady i pozdrawiam

Opublikowano

Jak chcesz przeznaczyć 5 tys to nie szukaj z gazem bo będą same kłopoty. Staraj się szukać 6 cylindrowych 2.0 w e30 spoko będzie ale w e34 to szału nie robi i tu nastawił bym się na 2.5 24v. Czy za 5 tys będzie złom hmmm trzeba szukać ja za troszkę mniej sprzedałem w grudniu TDSa z 94 roku gdzie silnik był super tylko zawias z przodu zrobić bo miał luzy. Więc się da.

 

W tych modelach czas leci kukaj progi podłogę czy nie ma dziur oraz czy nie ma mokro pod dywanikami (często jak oglądałem to miały przecieki)

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

Witam

 

Jeżeli zamierzasz kupić E30 w Polsce do powiedzmy 5500zł, to na pewno nie znajdziesz 325i godnego uwagi.

320i może znajdziesz, przy odrobinie szczęścia, gdzieś pomiędzy truposzami sprzedawanymi na naszym rynku. Musisz się uzbroić w cierpliwość, gdyż mało jest interesujących ofert na allegro i w innych mediach. Szukałem 325i dla siebie przez jakiś czas, w końcu podwoiłem sumę przeznaczaną pierwotnie na auto i kupiłem w Berlinie.

Najłatwiej będzie znaleźć przyzwoite 316-318i, a czasem może się trafić nawet 318iS za takie pieniądze.

Pamiętaj też o tym, że po kupnie staruszce będziesz musiał wymienić wszystkie płyny, rozrząd i filtry, a to kolejny 800zł z robocizną - lekko licząc...

Dodatkowo auto w tym wieku może mieć wiele wad, które odkryjesz w pierwszych tygodniach użytkowania, a większość z nich będzie zwykłym niedbalstwem eksploatacyjnym poprzednika, co bardzo będzie Cię denerwowało i uprzykrzało Ci życie... :twisted2:

 

Jeśli chodzi o poradnik "jak kupić dobre e30" to było tego na forum od cholery, polecam poszukać ;)

 

P.S. Nie zrozum mnie źle, nie twierdzę, że nie da się kupić dobrego e30 u nas za tą kwotę, ja mam po prostu bardzo wygórowane wymagania i stąd moje wszystkie wątpliwości...

 

Pozdrawiam i życzę szczęścia i determinacji

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Mam zamiar kupić E30 benzyne z końca produkcji,

biorę pod uwagę silniki 1,8 2,0 i może 2,5

i teraz który silnik najbardziej polecacie i jakies wady/zalety czy typowe awarie tych typów znacie?

co sadzicie o takich autkach z allegro za cenę około 5 tyś zł ? szmelc czy warto obejrzeć?

Skoro nie dysponujesz zbyt dużą gotówką - rozglądaj się za 1,8 lub 1,8IS - choć te ostatnie pewnie będą droższe. Natomiast 1,8IS jest silniejszy od 2,0 - tylko nie ma tego specyficznego dżwięku silnika.

 

acha autko ma być prawdopodobnie z założonym gazem.

biorę też pod uwagę zakup E 34 z tymi silnikami.

czekam na jakies opinie, porady i pozdrawiam

 

Odradzam zakupu z gazem. Nie wiesz gdzie była zakładana instalacja i przez kogo. Więcej będzie z nią problemów niż pożytku.

E34 z silnikiem 1,8 możesz sobie odpuścić.

 

Pzdr.

Opublikowano
To nie jest do końca tak, że za 5500zł nie kupisz dobrego e30 325i :) Ja np rok temu sprzedawałem swoją, właśnie za taką kwotę. Autko było w świetnym stanie :)
:)
Opublikowano

dzieki wszystkim za szybkie odpowiedzi

w takim razie jeszcze chwile poczekam ze sprzedaża dotychczasowego autka i przemysle temat

może dozbieram jeszcze pare groszy i wtedy poszukam czegos rozsadnego

troche mnie boli myśl o aucie z gazem bo od dawna śmigam dieslami i si trochę przyzwyczailem zwłaszcza że kiedys mialem dosyc duże problemy z zagazowanym autem (mercedes)

dzięki za info i pozdrawiam :D

Opublikowano
To bierz e30 z dieselem lub e34 z tds - ja miałem i silniki 524TD i TDS i wcale nie są złe jak znajdziesz normalnie użytkowanego to nie powinieneś mieć większych problemów. A jazda dieslami R6 w BMW to nie Mercedes "mlaskający" bo one jak wchodzą na obroty mają charakterystyczne wycie :)
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

miałem tdsa w e39 i nigdy więcej nie dotknę auta z tym silnikiem

teraz mam e30 320i z gazem i jestem zadowolony

 

jak nie masz za dużo kasy to możesz zrobić tak jak ja zrobiłem:

2.5 sobie darowałem bo są zazwyczaj mocno skatowane a te dobre się cenią, więc szukałem 2.0 (chciałem koniecznie R6)

 

i znalazłem egzemplarz który:

źle chodził na benzynie, szarpał, przerywał i gasł na wolnych obrotach, dobrze chodził na gazie, z silnika lał się olej, na checku świeciło się większość kontrolek, poza tą od oleju, dolot był zdrowo poklejony taśmą i jeszcze kilka innych wad, ale zawieszenie było całe nowe, poza amorami, blacha jest w niezłym stanie, jedyna rdza jest na progach i klapie bagażnika, reszta zdrowa, podszybie zdrowe, błotniki też są ok

 

kilka wieczorów w garażu i auto chodzi jak nowe, wystarczyło wyczyścić krokowca, rozebrać i naprawić przepływomierz, uszczelnić i poskładać dolot, wyregulować zaworki, co do elektryki to wystarczyło przejrzeć kostki na kablach i wszelkie złączki, wyczyścić i popsikać odpowiednim środkiem do połączeń elektrycznych, zostało jeszcze wymienić simeringi wału i wałka rozrządu, do tego od razu pasek rozrządu bo nie wymieniałem, jednak narazie brak czasu na to, a gdy był czas nie było kasy...

 

jedyny koszt jaki poniosłem to guma przepływomierza, bo była porwana (50zł) i kilka piwek dla siebie i kumpla który mi pomagał, w sumie auto wyszło mnie mniej niż 4000zł

teraz muszę jeszcze wymienić podporę wału i dyfer bo zaczyna wyć, ale takie są koszty przyjemności z jazdy

generalnie kupując takie stare auto musisz się liczyć z różnymi usterkami, i lepiej żebyś trochę się znał na mechanice bo inaczej będziesz nabijał kasę warsztatom za robienie różnych pierdół

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.