Skocz do zawartości

Temperatura silnika, wpływ na spalanie??


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam, poruszałem ten temat kilka razy ale nie uzyskałem pomocy.

 

http://images36.fotosik.pl/44/80cba90d7d39109bmed.jpg

 

Chodzi mi o wskazanie Engine temperature

 

Po 200 kilometrowej trasie max jaki miałem to 16 stopni

Czy to może mieć wpływ na spalanie auta?, czy samochód nie chodzi na ssaniu przez cały czas?

Jak go odpalę to silnik ma 900 obrotów , potrzebuję około 30 kilometrów żeby silnik wrócił na 750 obrotów, temperaturę na wskaźniku łapie normalnie i szybko.

 

Nie wiem co mam wymienić żeby było ok, u kolegi w aucie ta temp. po paru kilometrach wynosi 85stopni u mnie 8 do 16??

Pozdrawiam
Opublikowano

Podstawowe pytanie jaki masz silnik???

M57 czy M57N

ewentualnie jaki masz miesiąc produkcji jeżeli masz 9-11.2002 to możliwe że masz M57N, jeżeli inne to M57. Sprawdź czy dobry silnik wybrałeś przy diagnozowaniu.

 

Pzdr,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest i to całkiem wydajne temperatura cieczy chłodzącej po rozgrzaniu wynosi 88stopni a mimo to silnik chodzi jeszcze na wyższych obrotach Silnik mam napewno M57

Diagnoza przeprowadzona niezależnie przez innego człowieka z inną inpą

Któryś czujnik źle działa tylko nie wiem który??

Pozdrawiam
Opublikowano
W M57 nie ma czujnika który mierzyłby temperaturę silnika oddzielnie. Jest czujnik od temperatury cieczy chłodzącej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to skąd biorą się te wskazania w inpa wybieram sterownik dde 4.0 i tam właśnie pokazuje engine temp.

No to może któryś z czujników cieczy jest uszkodzony i stąd komp bierze dane o niedogrzanym silniku??

Pozdrawiam
Opublikowano
odłącz czujnik temperatury cieczy chłodzącej i zobacz jaki będzie efekt. Tzn. jak się zachowuje temperatura silnika i cieczy chłodzącej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy jest jeszcze jakiś inny czujnik czy jest tylko ten jeden ??

Kurde będę musiał kolektor zdjąć przy okazji go wyczyszczę ładnie.

Napiszcie proszę czy jest gdzieś indziej jeszcze taki sensor w M57

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To ja nic z tego nie rozumiem- w inpa mam dwa miejsca jedno to coolant temperature a drugie to engine temperature

coolant czyli ciecz dochodzi do 87stopni

engine temp dochodzi max do 16stopni

więc nic z tego nie kumam w inpa napewno jest dobrze wybrane wszystko.

myślałem że są chociaz dwa sensory jeden na bloku drugi gdzieś na chłodnicy skoro jest tylko jeden to nic już nie wiem.

Pozdrawiam
Opublikowano
nie wiem dokładnie jak masz. ale raczej powinny być dwa - 1 napewno w bloku silnika i bez zdejmowaniakolektora dolotowego nie dobierzesz się do niego. 2 powinien być prze chłodnicy na powrocie. ja mam benzyne i mam 2 czujniki. poszukaj na real oem - tam zapewne znajdziesz liczbę i położenie czujników
Opublikowano
Czujnik w bloku masz sprawny skoro masz dobrą temperaturę na wskaźniku. Czujnik w chłodnicy jest wtedy gdy masz wentylator elektryczny zawiast visca. Ty masz visco, więc w chłodnicy niepotrzebny. Jeśli czujnik jest sprawny pozostaje błąd sterownika, który źle interpretuje wskazania i dawkuje w nadmiarze paliwo.
Opublikowano
Tak myslałem, moze twój silniczek ma świnkę. Sprawdź wszystkie kable może gdzieś jest wstwiony rezystorek który jest twoim problemem. Sprawdź dokładnie. :roll:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Już chyba problem rozwiązany

To jest temperatura w kolektorze ssącym najprawdopodobniej.

Jak silnik chodzi to utrzymuje się na 18 stopniach ale jak się go wyłączy to rośnie od powoli do 35 po odpaleniu spada znowu w granice 18 więc jestem przekonany że jest to temperatura w kolektorze.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.