Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od razu przepraszam jesli cos źle robię przy tytułowaniu postów (ale nie wiem co) za co zostałem już upomniany.

Otóz chcialbym zalożyc instalację prostą - II generacji (na bazie s.lambda) w swojej E36 316 97r. Umówiłem się już wczesniej z jednym warsztatem- właściciel co prawda przyglądał się silnikowi, cmokał ( chodziło mu o zmienne fazy dolotowe w kolektorze) ale powiedział: tak robimy. Dziś dzwoni i mówi że wycofuje sie z usługi gdyż grozi to uszkodzeniem silnika jesli nastąpi strzał to przegrody od tych dolotów moga dostac się do zaworów i jeszcze dalej - wiadomo. Nie pomoga zabezpieczenia.

Dzwoniłem dziś do drugiego warsztatu i ( : nie ma problemu ale nalezy wyjąć plastikowe przegrody-przepustnice z kolektora i wszycho będzie w porzadku strzał nie spowoduje że do komory coś sie dostanie. Silnik straci najwyżej 2 KM .

Oczywiscie i jeden i drugi proponowali sekwencję (ale nie stac mnie narazie na 3.5 tysPLN).

Co Wy koledzy na to, jęsli chodzi o te zmienne fazy dolotowe?

Pozdrawiam Janek.

Opublikowano

Nie lubię tego robić, ale panowie...proszę.... :search:

 

jest nawet przyklejony Topic o Gazie....

 

Poszukajcie tam, bo admin się wkurzy....

 

Powodzenia.

Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano
Tak to prawda z tymi strzałami,przeżyłem już coś takiego. Po którymś wystrzale pękła oś przepustnicy,tej od zmiennych faz.Sinik połkoł fragmenyt tego co się rozleciało.Dla pewności trzeba tylko ściągnąć głowicę i ocenić straty.Nowa przepustnica wraz ośką i siłownikiem podciśnieniowym w serwisie kosztuje około 450 pln.Przed założeniem takiej instalacji dobrze to przemyślcie. Pozdrawiam.
Opublikowano
Martinez.. gdybym znalazł to co mnie interesuje jesli chodzi o gaz w M43 to bym nie zawracał nikomu głowy. Przewaznie gazy jest w M40 a o M43 niewiele napisano, a poza tym przyklejony o gazie nie sprawdza się bo zadalem pytanie i przez tydzien nie bylo po mnie zadnego posta. Poprostu nie chce sie nikomu tam zagladac.
Opublikowano

Dzieki xxx8686 - chociaz ty odpowiedziałeś cokolwiek. A powiedz jeszcze jedno miałeś coś tam wyjęte przed załozeniem gazu i czy po tym przypadku cos wyjąłes z tej przepustnicy. Czy naprawiłeś i zostawiłes ją w stanie oryginalnym.

Ostatnio dowiedziałem sie ze gościu z m ojego miasta też miał podobny przypadek - jemu wpadła jakaś srubka czy nakrętka z przepustnicy do silnika - i co : musial drugi silnik załozyc . Nie wiem tylko czy miał gaz i było to wynikiem wystrzału czy po prostu naturalnie mu sie odkręciła - albo coś grzebał i nie dokrecił. Postaram sie dowiedzieć to napisze.

 

Pozdrawiam Janek

Opublikowano

Ja bym odradzal instalke drugiej generacji w tym silniku.

Ale jezeli koniecznie chcesz, to pogadaj z Marcinem750. On ma w swoim obecnym 316 instalacje drugiej generacji i o ile wiem, nie ma z nia wiekszych problemow.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Witam.

Moja Becia ma silniczek m43 jest zagazowana i zadnych problemow nie mam. Ale instalke mam na srube....Ale teraz chyba takiej nie zakładają .A jeżeli założysz to bedziesz Musiał miec znajomego diagnoste bo Ci nie podbija badań okresowych...ja musiałem też sie krzyżować ale buteleczka i po sprawie :roll:

Opublikowano
Przed założeniem gazu nic nie wyciągałem.Pękła oś tej przepustnicy i silnik połknoł właśnie śrubkę która trzyma przepustnicę i kawałek osi. Po ściągnięciu głowicy nie stwierdziłem większych uszkodzeń,ale tak nie zawsze może się udać.Przepustnica jest na osi fi6mm w środkowej części zfrezowana do połowy średnicy i w tym wywiercone dwa otwory fi3mm do przykręcenia przepustnicy.Właśnie na tych otworach pęka.Przepustnicę naprawiłem,tylko rozwierciłem tulejki i zastosowałem 8mm.Trochę to kosztuje dłubaniny przy rozebraniu i dorobieniu nowej. Jak narazie jest wszystko ok. Jakieś pytania pisz.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem 316 z silnikiem M43.

Zastanawiam się nad instalacją gazu.

 

Jaka instalacja gazowa byłaby najlepsza dla tego silnika?

Powiedzmy że koszy nie mogą przekroczyć 5,5 tyś.

 

Nie interesują mnie instalację poniżej III generacji.

Może ktoś przy okazji poleci mi jakiś zakład w którym założę instalację w Warszawie i okolicy.

 

 

Pozdrawiam

kafel

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.