Skocz do zawartości

528i 98r. - nierówna praca silnika


AndrzejSz

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam przyczyny nierównej pracy silnika na wolnych obrotach. W tej chwili silnik pracuje z prędkością obrotową ok. 900/obr i co 15-20 sekund na chwilkę opadają obroty o 100-150obrotów co powoduje jego nierówną pracę ale silnik nie gaśnie. Znów obroty wracają na 900 i sytuacja się powtarza za 15 sekund. Nie wiem co odpowiada za utrzymywanie obrotów na równym poziomie a moi miejscowi mechanicy proponują pozostawienie auta w celu popatrzenia sobie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czyszczenia przepustnicy to po zaglądnięciu przez przewód jest w niej w miarę czysto a nie chciałbym rozbierać więcej. Obroty na pewno spadają na zimnym silniku i jest to cykl powtarzający się w równym odstępie czasowym. Jutro może nagram to i wrzucę na jakiś serwer. A co to jest podwójny Vanos? Mam taki nr nadwozia: GR82464. Co do filtra paliwa to zamówię i założę nowy ( nie wiem kiedy był wymieniany ) ale niestety dopiero po świętach...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim silniku oprucz uszkodzonych uszczelek vanosa,byl jeszcze problem z tzw.silniczkiem krokowym.Byl totalnie zanieczyszczony szaro bialym nalotem (jak swiece zap.)i zacieta mial przeslone-calkowicie zablokowana .Naszczescie sie nie spalil .To tez powodowalo wariacta na wolnych obrotach.Nalezy go zdemontowac i wymoczyc w np: wd40 (tylko czesc mechaniczna i bron Boze drapac!)

Z kodu wynika ,ze masz dualvanos ,wiec moze uszczelki sie koncza.

Napisz cos wiecej ....

Wesolych swiat!

Ile pali?Dwie radialki tygodniowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymieniałem na 200tyś, teraz mam 215tyś. Założyłem identyczne jak były. Nie wiem co za co odpowiada bo mam problem tylko jak spadają obroty. Gdzie jest zamontowany ten vanos i silniczek krokowy? Macie jakiś rysunek poglądowy? Mam kolegę co ma kpl. kolektor dolotowy od 525i 99r. i mogę od niego pożyczyć jakąś część ale muszę wiedzieć co. W serwisie jak zwykle nic nie wiedzą a nie mam zamiaru go oddać jakiemuś garażowcowi żeby mi je wysłał na złom.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Objawy mam identyczne jak w cytowanym opisie o uszczelkach. Już widzę mojego mechanika jak zrobi karpia na wieść że ma coś takiego wymienić. Jak mi się wydaje nie trzeba rozpinać łańcuchów, a teoretycznie problem polega na zużyciu tych uszczelek? Przez te uszczelki dostaje się lewe powietrze? Do czego to służy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.