Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam następujący problem:

 

Nie wymieniłem w silniku oleju pomimo zaswiecenia sie kontrolki dot. wymiany oleju. Jezdzilem tak jakis czas. Od kilku dni zauwazylem ze tuz po przejechaniu 3km temperatura silnika dochodzi do MAX.

 

Sprawdzilem plyn w chlodnicy i nie ma go pod sam korek. Jakies 15cm od korka. Jak dolewam wiecej to i tak spada.

 

Pytanie:

Co moze byc przyczyna przegrzewania silnika? :doh:

- olej?

- awaria chlodnicy?

Bardzo Mądry Wybór ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Opublikowano

co to znaczy dochodzi do max? wchodzi na czerwone pole? i Ty tak jezdzisz?

 

olej nie moze byc przyczyna przegrzewania silnika, awaria chlodnicy tak, pozatym moze byc to jeszcze: termostat, visco, zapowietrzony uklad, pompa wody, wszelkie nieszelnosci, nagrzewnica, co do szczegolow to sobie poszukaj na forum i polecam te artykul aby wogole zorientowac sie w temacie http://www.forum.maxbimmer.pl/topics15/vademecum-uklad-chlodzenia-odpowietrzanie-vt2163.htm

Opublikowano

Ok, przeczytalem artykul.

Probowalem sciskac waz gorny od chlodnicy, tylko ze nie ma w nim ani troche plynu, a samo odpowietrzanie nic nie daje.

Ogolnie to diagnozuje usterka jako brak cyrkulacji plynu.

Bardzo Mądry Wybór ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Opublikowano

Jeżeli chodzi o olej - opisz, co widzisz na bagnecie i korku wlewu oleju od spodu (to może dużo wyjaśnić).

 

Poza tym, jak długo używana jest obecna pompa wody ? (lata, przebieg)

 

Czy po otwarciu zbiornika płynu chłodzącego i zwiększeniu obrotów (2000-3000/min) pojawia się choć na chwilę strumień przelewowy ? (sprawdzaj na zimnym silniku).

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Witaj, wlasnie jade do mechanika na diagnoze, jak tylko sie czegos dowiem to napisze. Podczas rozmowy mechanik pytal mnie o instalacje gazowa, posaidam taka, sugerowany jest wyciek z instalacji.

 

Dzis bede znal usterke, poinformuje Was co to moglo byc.

Bardzo Mądry Wybór ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Opublikowano
Na bagnecie i korku jest tylko olej, ogrzewania brak, nie dymi z tlumika na bialo.
Bardzo Mądry Wybór ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Opublikowano
Panowie, pompa wody jest do wyminay, wlasnie dostalem info od mechanika :|
Bardzo Mądry Wybór ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Opublikowano
Panowie, pompa wody jest do wyminay, wlasnie dostalem info od mechanika :|

 

Nie kupuj oryginalu, tylko i wylacznie zamiennik. Zamienniki maja metalowy wirnik, oryginaly maja plastikowy i temat sie powtorzy.

Pamietam jak koledze sie wirnik plastikowy ukrecil, to jedyne co w takiej sytuacji mozna zrobic, to jechac ile fabryka dala.. Na maxa!! Wtedy jest jako tako chlodzenie silnika. I nigdy nie przekraczac temp 110-120 stopni. TO jest juz absolutne maximum i na wlasne ryzyko. No i oczywiscie prosto do mechanika. Albo najbezpieczniej po prostu zamowic lawete, autem takim sie normalnie na pewno nie da jechac. Ja tak jechalem, ile fabryka, okolo 7 km trasy do mechanika. To byly 3 przystanki, zeby temp spadla. Mimo tego, ze predkosci byly lotnicze. Ale dalo rade.

 

Pozdrawiam,

Filip.

Opublikowano

 

Pamietam jak koledze sie wirnik plastikowy ukrecil, to jedyne co w takiej sytuacji mozna zrobic, to jechac ile fabryka dala.. Na maxa!! Wtedy jest jako tako chlodzenie silnika. I nigdy nie przekraczac temp 110-120 stopni. TO jest juz absolutne maximum i na wlasne ryzyko. No i oczywiscie prosto do mechanika. Albo najbezpieczniej po prostu zamowic lawete, autem takim sie normalnie na pewno nie da jechac. Ja tak jechalem, ile fabryka, okolo 7 km trasy do mechanika. To byly 3 przystanki, zeby temp spadla. Mimo tego, ze predkosci byly lotnicze. Ale dalo rade.

 

:duh:

Opublikowano

 

Nie kupuj oryginalu, tylko i wylacznie zamiennik. Zamienniki maja metalowy wirnik, oryginaly maja plastikowy i temat sie powtorzy.

Pamietam jak koledze sie wirnik plastikowy ukrecil, to jedyne co w takiej sytuacji mozna zrobic, to jechac ile fabryka dala.. Na maxa!! Wtedy jest jako tako chlodzenie silnika. I nigdy nie przekraczac temp 110-120 stopni. TO jest juz absolutne maximum i na wlasne ryzyko. No i oczywiscie prosto do mechanika. Albo najbezpieczniej po prostu zamowic lawete, autem takim sie normalnie na pewno nie da jechac. Ja tak jechalem, ile fabryka, okolo 7 km trasy do mechanika. To byly 3 przystanki, zeby temp spadla. Mimo tego, ze predkosci byly lotnicze. Ale dalo rade.

 

Pozdrawiam,

Filip.

o w morde :mad2: ze tez takie pomysly przychodza do glowy co niektorym

Opublikowano
i potem chodza mity, ze glowice w BMKach pekaja...nie ma to jak cisnac ile wleznie bez chlodzenia :cool2:
Opublikowano

W moim przypadku uczynilem inaczej, jechalem bardzo luzno jak najwolniej szczerze, nie przyszlo mi do glowy wciskac wiecej gazu anizeli na "turlanie sie".

 

Mechanik zadzwonił i powiedział że montuje nowa pompe wodna. Potwierdzil kwestie z plastykowym witraczkiem (przestal istniec). Jego szczatki sa wyjmowane z silnika niestety ale wszystko jest optymistycznie.

Kupil mi zamiennik z hurtowni, mysle ze wlasnie taki z metalowym wiatrakiem (jak to zamiennik).

 

pozdrawiam wszystkich i dzieki za porady,

napisze jak czuje sie fukra po odebraniu.

 

(musze jeszcze zrobic w niej uklad kierowniczy bo ma luzy a na wiosne idzie na sprzedaz, mysle o e46 coupe).

 

Dziekuje za bardzo cenne wskazowki Panowie! :wink:

Bardzo Mądry Wybór ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Opublikowano
W moim przypadku uczynilem inaczej, jechalem bardzo luzno jak najwolniej szczerze, nie przyszlo mi do glowy wciskac wiecej gazu anizeli na "turlanie sie".

 

Mechanik zadzwonił i powiedział że montuje nowa pompe wodna. Potwierdzil kwestie z plastykowym witraczkiem (przestal istniec). Jego szczatki sa wyjmowane z silnika niestety ale wszystko jest optymistycznie.

Kupil mi zamiennik z hurtowni, mysle ze wlasnie taki z metalowym wiatrakiem (jak to zamiennik).

 

pozdrawiam wszystkich i dzieki za porady,

napisze jak czuje sie fukra po odebraniu.

 

(musze jeszcze zrobic w niej uklad kierowniczy bo ma luzy a na wiosne idzie na sprzedaz, mysle o e46 coupe).

 

Dziekuje za bardzo cenne wskazowki Panowie! :wink:

 

To dobrze, ze kupil zamiennik, tanszy a lepszy, bo ma metalowy wirnik. Niestety jest to przypadlosc tych pomp, producent pomyslal. Szczatki starego wirnika bez problemu usunie. I bedzie wszystko dobrz :)

Tak a propos...

Im wolniej jedziesz, tym bardziej sie grzeje silnik, fizyki nie oszukasz. Ale ja bym nie dopuscil do tego aby wskazowka wskoczyla na niewiadomo jak wysoki pulap. Jak juz wczesniej wspomnialem, jesli juz trzeba jechac i nie ma mozliwosci wrzucenia auta na lawete, to nawet lepiej zrobic kilka przystankow, a dojechac do celu ze wskazowka w normie. A jesli chodzi o szybka jazde bez chlodzenia, to jest to jak najbardziej wskazane, bo wtedy dopiero jest chlodzenie, dzieki silnemu pedowi w chlodnice zimnego powietrza. Kazdy chyba z nas wie, ze silnik sie przegrzewa jak sie stoi w korku, wtedy wiatraki sie najczesciej zalaczaja, podczas jazdy wiatraki juz nie musza sie zalaczac, bo silnik jest chlodzony pedem powietrza.

 

Pozdrawiam,

Filip.

 

P.S> Oczywiscie dla jasnosci, nikomu nie polecam jazdy z niesprawnym ukladem chlodzenia, to na wlasne ryzyko.

Opublikowano

...jesli chodzi o szybka jazde bez chlodzenia, to jest to jak najbardziej wskazane... bo silnik jest chlodzony pedem powietrza...

W przypadku, gdy visco eliminuje się z działania, to taka metoda działa - ale też nie ma sensu przesadzać, bo efektywne działanie chłodnicy jest już przy 40-50km/h spokojnej jazdy (i to jest lepsze niż mocne przyśpieszanie lub pędzenie na złamanie karku).

W przypadku, gdy to jednak pompa rozsypuje się i obieg coolanta w układzie nie jest mechanicznie wzbudzany - to chłodnica, pęd wiatru i reszta układu chłodzenia na nie wiele się zdają (wtedy im dłuższa, czy szybsza jazda - tym szybszy koniec uszczelki, głowicy lub całego silnika).

 

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

...jesli chodzi o szybka jazde bez chlodzenia, to jest to jak najbardziej wskazane... bo silnik jest chlodzony pedem powietrza...

W przypadku, gdy visco eliminuje się z działania, to taka metoda działa - ale też nie ma sensu przesadzać, bo efektywne działanie chłodnicy jest już przy 40-50km/h spokojnej jazdy (i to jest lepsze niż mocne przyśpieszanie lub pędzenie na złamanie karku).

W przypadku, gdy to jednak pompa rozsypuje się i obieg coolanta w układzie nie jest mechanicznie wzbudzany - to chłodnica, pęd wiatru i reszta układu chłodzenia na nie wiele się zdają (wtedy im dłuższa, czy szybsza jazda - tym szybszy koniec uszczelki, głowicy lub całego silnika).

 

pozdr.

 

dokladnie tak jak pisze Solaris, jak bark obiegu plynu, to coz z tego ze dmucha w chlodnice

 

ale mniejsza z tym, wazne ze kolega bogumil poardzil sobie z problemem,

pozdrawiam i zycze Wesolych Swiat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.