Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :)

 

Zblizam sie powoli do wymiany oleju - w okolicach 8 tkm za soba.

Zawsze staram sie trzymac poziom w polowie, lub lekko ponad.

Od zmiany oleju dolewalem go 2 razy, po jakies moze niecale 0,5l, i to powyzej 6tkm od wymiany, wczesniej nie zmienial sie poziom wogole, na wyswietlaczu ubyl jeden kwadracik.

Logiczne, ze gdy olej jest coraz starszy/zuzyty to ubywa go wiecej/szybciej, ostatnio dolalem, jednak za duzo, bylo na rowni z max. Na drugi dzien sprawdzilem jak posciekalo, to teraz jest jakies ~3mm ponad max.

Szukalem na forum i po google i znalazlem rozne opinie na ten temat.

Jak wiadomo, poziom na polowie, na 3/4, a i sa opinie, ze na max, bo tak leja w fabryce (lub nawet nieznaczace ponad max, tez podobno tak sie zdarza).

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

Czy po przejechaniu kilkuset km z takim poziomem cos moglo sie stac?

Nie wydaje mi sie, zeby uszczelniacze puscily przy tak nieznaczacej roznicy. Lepiej chyba jednak podjechac gdzies, zeby odessali troche?

 

pozdro :)

 

PS. Happy Xmas

& Happy New Year :)

Pozdrawiam
Opublikowano

Tez tak mysle, ze nic, ale przezorny zawsze ubezpieczony - lepiej zapytac ;)

Zreszta pewnie pojawia sie i inne opinie w stylu, ze musi byc w polowie, badz na 3/4...

 

bzdura jest, ze jak olej coraz starszy to szybciej ubywa !!!

 

Hm, a czemu w takim razie ubywa po dosc wiekszym przebiegu a nie odrazu?

Tak logicznie wywnioskowalem, na wlasnym przykladzie rowniez.

Pozdrawiam
Opublikowano
Tez tak mysle, ze nic, ale przezorny zawsze ubezpieczony - lepiej zapytac ;)

Zreszta pewnie pojawia sie i inne opinie w stylu, ze musi byc w polowie, badz na 3/4...

 

wg mnie po to są na bagnecie kreski min i max, zeby poziom trzymal sie miedzy nimi :) nie sądze zeby mialo tu wielkie znaczenie, czy jest to w polowie miedzy kreskami, czy w 3/4 czy gdzies indziej. Wazne zeby tych kresek nie przekraczac (chociaz prawdą jest że 3 mm nie spowodują raczej szkód). Ja jednak na Twojm miejscu bym dla swietego spokoju spuścił nadmiar. Po co sobie pozniej pluc w brode :mrgreen:

Opublikowano
kolego, jezdze starymi samochodami 15 lat i nic takiego nie stwierdzilem ,aby stary olej szybciej ubywal , a nadmiar w takich ilosciach rowniez, spokojnie mozesz zostawic !! jedyne co mi sie nasuwa , to to ,ze cos sie moze zaczynac zlego z silnikiem , ale spokojnie ,pojezdzij i sie upewnij .
Opublikowano
Witam :)

 

Zblizam sie powoli do wymiany oleju - w okolicach 8 tkm za soba.

Zawsze staram sie trzymac poziom w polowie, lub lekko ponad.

Od zmiany oleju dolewalem go 2 razy, po jakies moze niecale 0,5l, i to powyzej 6tkm od wymiany, wczesniej nie zmienial sie poziom wogole, na wyswietlaczu ubyl jeden kwadracik.

Logiczne, ze gdy olej jest coraz starszy/zuzyty to ubywa go wiecej/szybciej, ostatnio dolalem, jednak za duzo, bylo na rowni z max. Na drugi dzien sprawdzilem jak posciekalo, to teraz jest jakies ~3mm ponad max.

Szukalem na forum i po google i znalazlem rozne opinie na ten temat.

Jak wiadomo, poziom na polowie, na 3/4, a i sa opinie, ze na max, bo tak leja w fabryce (lub nawet nieznaczace ponad max, tez podobno tak sie zdarza).

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

Czy po przejechaniu kilkuset km z takim poziomem cos moglo sie stac?

Nie wydaje mi sie, zeby uszczelniacze puscily przy tak nieznaczacej roznicy. Lepiej chyba jednak podjechac gdzies, zeby odessali troche?

 

pozdro :)

 

PS. Happy Xmas

& Happy New Year :)

uspokajam cie nic sie niestanie lalem zawsze wiecej ,moze dlatego ze mialem gratis u kolegi w salonie,niewazne ale pytalem raz jeden nawet takiego milosnika i wielkiego znawce bmw(on zawsze lal wiecerj)czy to szkodzi mowil ze nadmiar sie spali,a co do twoich pomiarow to moze sprawdzales na zimnym a ostatni zawyzony stan byl po rozgrzaaniu?
Opublikowano
Witaj w klubie! Ja też po Sylwestrze wymieniam olej w silniku bo 3 dni temu w automacie wymieniłem i myślę nad marką chociaż może zostanę przy obecnym Mobil 1 5W50 Rally Formula bo nie mam najmniejszych zastrzeżeń,a i ze szklankę dolałem przez te 13 tys. km. A Ty Johnny jaki olej typujesz? Biorę jeszcze pod uwagę Castrol i Petro Canada.
Opublikowano
a ja dodam od siebie ze odkąd leje lekko ponad max olej to mi komunikat nie wyskakuje oilstand motor, a miałem z tym problem nie tylko ja ( opisywany na forum ), a tak dla ciekawości dla m50 b25 jaka jest pojemność pomiędzy nin a max na bagnecie ???
Opublikowano
uspokajam cie nic sie niestanie lalem zawsze wiecej ,moze dlatego ze mialem gratis u kolegi w salonie,niewazne ale pytalem raz jeden nawet takiego milosnika i wielkiego znawce bmw(on zawsze lal wiecerj)czy to szkodzi mowil ze nadmiar sie spali,a co do twoich pomiarow to moze sprawdzales na zimnym a ostatni zawyzony stan byl po rozgrzaaniu?

 

 

Na zimnym, i to takim zimnym specjalnie po dobie stania, wiec wszystko scieklo.

 

może zostanę przy obecnym Mobil 1 5W50 Rally Formula bo nie mam najmniejszych zastrzeżeń,a i ze szklankę dolałem przez te 13 tys. km. A Ty Johnny jaki olej typujesz? Biorę jeszcze pod uwagę Castrol i Petro Canada.

 

Ja jestem na valvoline maxlife 10w40 i waham sie czy lac dalej valvo czy zmienic na cos innego, chyba zmienie, bo chce sprawdzic czy zauwaze jakas roznice, chcialbym jednak zostac przy polsyntetyku, a ten Twoj mobil jak? To jest semi, czy syntetyk? Zmiana gestosci na zime wskazana, a mobil spelnia wraz z castrolem wszelkie wymogi bmw, ma aprobaty, wiec mozna sie zastanowic.

Zmienialibyscie z polsyntetyka na syntetyk? Ja myslalem nad castrolem magnatec albo edge, tyle ze to syntetyk wlasnie... no i nie wiem

 

a ja dodam od siebie ze odkąd leje lekko ponad max olej to mi komunikat nie wyskakuje oilstand motor, a miałem z tym problem nie tylko ja ( opisywany na forum ), a tak dla ciekawości dla m50 b25 jaka jest pojemność pomiędzy nin a max na bagnecie ???

 

Moze masz uszkodzony czujnik, wiecej oleju to przeciez wieksze cisneinie.

Co do bagnetu to jesli sie nie myle to jest tak samo jak u mnie czyli litr, chociaz czasem warto upewnic sie czy mamy bagnet od naszego auta...

Pozdrawiam
Opublikowano
Ja mam pełny syntetyk mimo że silnik już ok 300tys. pewnie ma. I tak zostanie, poza tym 5w50 ma szeroki zakres temperatur od -30st. do +50st.C.
Opublikowano

Cytat z jakiegoś eksperta motoryzacyjnego:

 

"Zbyt wysoki poziom lustra oleju w misce olejowej może powodować naruszenie gładzi cylindrów. Nadmiaru oleju mogą nie nadążyć zgarniać pierścienie tłokowe. W efekcie dochodzi do spalania nadmiaru oleju w kanale spalania i przedostawania się nie spalonych do końca cząstek oleju do katalizatora i niszczenie go. Drugim negatywnym efektem jest nadmierne i nieefektywne zużycie oleju"

Opublikowano

Dzisiaj odessalem, dla wszelkiego spokoju.

Moze efekt placebo, ale mam wrazenie, ze teraz lepiej chodzi, wczesniej jakby byl 'zduszony'. A poziom pomiedzy - i tego sie bede trzymal.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.