Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich mam mały kłopot z interpretacją błędu numer 140 Temperature thermostat map cooling. Na mój gust to coś z czujnikiem temperatury płyny chłodzącego w termostacie. Czy dobrze pojmuję? Jeśli tak to który to czujnik bo siedzą w obudowie dwie sztuki. Prosze o pomoc.
Opublikowano
Walczę z tym od jakiegoś czasu (patrz moje wcześniejsze posty). Napewno nie są to te czujniki. Ostatnio rozważam, że jest to jednak wentylator klimy. Mój niby chodzi ale mam wrażenie załączał się może przy za wysokim ciśnieniu w układzie klimy. Układ chłodzenia jest w M62 bardzo skoplikowany, były też zmiany oprogramowania z tym związane (w auatach z 1999-2000) i nie wiem czy u mnie było zmieniane.
Opublikowano

Błąd u mnie wyskakuje jak go najdzie czyli raz jest raz nie ma. Po wykasowaniu jakiś czas jest dobrze i znowu powraca. Zauważyłem tez że u mnie jak wyskoczy to obroty biegu jałowego spadają i są za niskie. Wynoszą okolo 550ob/min. Jak wykasuję bład to wracają do normy czyli około 650obr/ min. Czy u Ciebie tez tak jest? Kombinowałem tez czy to nie wina termostatu. Zmieniałeś u siebie termostat czy tylko czujniki? Ile u Ciebie jest czujników w obudowie termostatu? U mnie z góry widzę dwa. Denerwuje mnie troszkę z tymi obrotami bo poprostu są za niskie. Żeby auto ładniej trzymało obroty to poprostu śmigam na włączonej klimie i wówczas DME podnosi obroty na takie jak być powinny czyli około 650obr/min

 

Poczytałem jeden z Twoich tematów i u mnie też jest z tym wentylatorem dziwna akcja bo: włączam klimkę temperatura na zewnątrz niska +7 stopni. Kompresor startuje a wentylator??? Nie! Natomiast jak auto dłużej pochodzi to wentylator rusza włącza sie i studzi chłodnice. INPA ma adaptacje urządzeń wykonawczych tj wentylator klimy i jak prubuję go wystartowac to niestety nie idzie. Hmmm za zimno? W poprzedniej E39 przy temperaturze niższej niż +9 stopni na zewnątrz też kompresor mi startował a wentylator nie. Dopiero jak temperatura była wyższa niż +9 to załączał sie bieg pierwszy. Jest jedno małe ale tam był wentylator na 4 kable z oporami do prędkości danego biegu, nie taki jak tu sterowany z DME. Z jednym małym wyjątkiem związanym z testem INPĄ bo tam nawet jak było zimno to i tak go sterowałem programem INPA. Ja już nie mam pojęcia o co chodzi. Jak coś sie dowiesz to proszę napisz do mnie. Ja też o swoich spostrzeżeniach napiszę do Ciebie.

Opublikowano
Walcząc z problemem wymieniłem termostat na nowy z ASO i czujnik temperatury na powrocie, ale na razie bezskutecznie. U mnie w 4.4 obroty są 600, po załączeniu klimy 700. Jak wykasuję błędy to utrzymuje się na ok. 700 bez klimy, ale długo to nie trwa.
Opublikowano
Dakładnie tak samo zachowuje sie u mnie, też obroty wzrastają po włączeniu klimy. Jak wykasuje bład to też trzyma 700obr. ale nie za długo, do pojawienia sie spowrotem błędu 140. W takim razie ja wstrzymam się z wymianą termostatu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.