Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

http://images26.fotosik.pl/305/91f54d285d930f3em.jpg

http://images44.fotosik.pl/40/df1297911d0ae7efm.jpg

Niestety i mnie to dopadło a szczerze przy pomocy ŻONY.Uszkodzone są :

maska,lampa stuczona i jest wysunięta przy grilu do przodu,zderzak,błotnik-na zdjęciu dokładnie nie widać jest zagięty na nadkolu.LINK 4 z AC wycenił naprawę na 1924zł.Kupując na Allegro najtańsze zamienniki Błotnik,zderzak, i używaną maskę z kloszem koszt 900zł.Lakier300zł robota ok.1000.To ta wycena coś się nie ma do naprawy.

Przy wpłacie na AC mówiono mi że zwrot będzie za połowe oryginalnej nowej części.

Moje pytanie jest takie-ile mogą kosztować oryginalne części wymienione j/w

i czy ktoś z was był w podobnej sytuacji? :oops:

Opublikowano

Temat jest prosty: każda firma ubezpieczeniowa przy wypłacie odszkodowania z ubezpieczenia AC przyjmuje w kosztorysie koszt jednej roboczogodziny na poziomie 45-65 PLN netto. Ceny części natomiast też w kwocie netto z potrąceniem amortyzacji z tytułu wieku pojazdu (np. w PZU jest 0-3 lat: 15%, 3-5 lat: 25%, 5-8 lat: 35%, pow. 8 lat: 50%).

Jeśli masz umowę w wariancie nie przewidującym możliwości rozliczenia szkody na podstawie faktur, to musisz kombinować z częściami. Jeśli natomiast masz umowę, która umożliwia Ci rozliczenie szkody na podstawie faktur, to jeśli takowe dostarczysz to odzyskasz potrąconą amortyzację (ceny części w pełnej wysokości), stawki roboczogodziny na poziomie zależnym od regionu 80-120 PLN oraz VAT od całości...

Musisz najpierw przestudiować treść polisy/wniosku do polisy i ewentualnie warunków umowy i tam jest wszystko napisane.

 

W razie co napisz mi jakiś namiar na PW to udzielę Ci wszelkich informacji, bo jakby to powiedzieć... jestem trochę w temacie z racji tego czym się zajmuję...

 

P.S. Ciesz się, że masz ceny oryginałów, bo niektóre firmy dają tzw. części alternatywne (inaczej zamienniki/podróby i jakby tego nie nazywać) i wtedy jest masakra: np oryginalny zderzak to 1350 PLN, z potrąceniem 50% to 675 PLN, a zamiennik, którego za cholerę nie można do auta dopasować kosztuje 170 PLN...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

W polisie jest napisane 50%amortyzacja części i 30% udział własny.

Ale sobie myślę że te 50% to miało być od oryginału a one trochę kosztują.

Opublikowano (edytowane)
W polisie jest napisane 50%amortyzacja części i 30% udział własny.

Ale sobie myślę że te 50% to miało być od oryginału a one trochę kosztują.

 

wiesz, żeby sie zaraz nie okazało, że Ci policzą 50% amort. + 30% wkład własny, czyli razem 80% z Twojej kieszeni, a tylko 20% ci ubezpieczyciel odda. Wtedy moze sie okazac, ze to co dostaniesz z AC będzie sumą mniejszą, niż utracone żniżki ubezpieczeniowe (zakładając, że masz zniżki)

 

ubezpieczyciele mają to do siebie, że lubią przyjmować interpretację warunków umowy najmniej korzystną dla klienta

Edytowane przez vortex5
Opublikowano
No to jeśli tak, to znaczy, że masz wariant kosztorysowy i nie możesz udokumentować naprawy rachunkami, czyli musisz kombinować, aby załatwić taniej części, jeśli nie chcesz zbyt dużo dopłacać... Licz się z tym, że jeśli masz 30% udział własny to od tego co masz na kalkulacji podczas wypłaty odszkodowania zostanie Ci potrącone 30% wysokości szkody... chyba, że ta kwota co napisałeś to już jest po potrąceniach...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
ubezpieczyciele mają to do siebie, że lubią przyjmować interpretację warunków umowy najmniej korzystną dla klienta

 

Ubezpieczyciele przyjmują taką interpretację, jaka wynika z umowy, a jak ktoś podpisze durną umowę, to już nie jest wina ubezpieczyciela. Np. w jednej z firm jest ubezpieczenie autocasco, ale w takim okrojonym wariancie... Daje ochronę od kradzieży pojazdu/części oraz od zderzenia, ale nie z innym pojazdem/przedmiotem, a tylko ludźmi i zwierzętami. Ryzyko kradzieży jest bardzo niewielkie, zderzenia z ludźmi i zwierzętami też. Największe ryzyko uszkodzenia jest podczas zderzenia z innym pojazdem/przedmiotem, a właśnie tych zdarzeń to ubezpieczenie nie obejmuje. Natomiast nie każdy czyta ogólne warunki i nie każdy wie, że akurat to ubezpieczenie, bardzo korzystne finansowo nie daje ochrony tam, gdzie ryzyko jest największe. Płacenie niewielkich pieniędzy za nic...

 

Wniosek: zanim zawrzesz umowę poczytaj DOKŁADNIE ogólne warunki potencjalnej umowy...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

: BMW

TYP/MODEL : TYPOSZEREG 5 (E39) / 525 TDS TOURING

POJEMNOŚĆ / MOC : 2497 CCM / 105.0 kW

NR REJESTRACYJNY/NR IDENT. : ELW24MK / WBADG81080BX00778

PIERWSZA REJESTR. : 11.06.1997

BADANIE TEC : 21.02.2009

PRZEBIEG : 237264 KM

MARKA OGUMIENIA : Semperit

ROZMIAR OGUMIENIA : 205/65r15

STAN : DOBRE

GŁĘBOKOŚĆ PROFILU : 50.0 50.0 50.0 50.0 MM

UWAGI : DOBRE

LAKIEROWANIE (ODCIEŃ/RODZAJ) : zielony METALLIC 2-WARSTWOWY

STAN POJAZDU : ZDOLNY DO JAZDY

ZGODA NA NAPRAWĘ : TAK

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

K O S Z T Y N A P R A W Y BEZ VAT PLN 2 039.33

VAT 22.00 % PLN 448.65

K O S Z T Y N A P R A W Y Z VAT PLN 2 487.98

UBYTEK WARTOŚCI LAKIEROWANIE PLN 122.35-

UBYTEK WARTOŚĆI CZĘŚCI ZAMIENNE PLN 339.21-

S U M A O G Ó L N A BEZ VAT (PO POTRĄCENIACH) PLN 1 577.77

VAT 22.00 % PLN 347.11

S U M A O G Ó L N A Z VAT (PO POTRĄCENIACH) PLN 1 924.88

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Warszawa, 12.12.2008

SYSTEM AUDATEX STRONA 1

 

 

Może teraz będzie przejrzyściej.

Opublikowano

Trochę jaśniej, ale nie do końca... Czy ów "ubytek" to zastosowana amortyzacja, czy też ubytek np. z powodu stanu technicznego (ślady po wcześniejszych naprawach). To samo dotyczy lakierowania: czy dotyczy potrącenia z tytułu nie naprawionych uszkodzeń, czy współczynnika zmniejszającego o 33% koszty materiału lakierniczego. Jak dysponujesz to załącz albo prześlij całą kalkulację z AUDATEXA, a dojdziemy co i jak... Aha! Z tego co widzę, to od kwoty 1900 z groszami potrącą Ci przy samej wypłacie 30% udziału własnego... Zasada ogólna stosowana przez firmy ubezpieczeniowe jest taka, że najpierw ustala się wysokość szkody (kalkulacja), a dopiero potem w miarę spływu dokumentów odpowiedzialność i kwestie ewentualnych potrąceń/pomniejszeń, wynikających z wieku kierującego, nie opłaconych rat składki i ewentualnych udziałów własnych... Tak przynajmniej jest w kilku innych poza Linkiem firmach...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
ubezpieczyciele mają to do siebie, że lubią przyjmować interpretację warunków umowy najmniej korzystną dla klienta

 

Ubezpieczyciele przyjmują taką interpretację, jaka wynika z umowy, a jak ktoś podpisze durną umowę, to już nie jest wina ubezpieczyciela. ]

 

ja mialem na mysli dwa przypadki o ktorych slyszalem w ostatnim czasie. JEdnemu ubezpieczyciel po kradziezy auta odmowil wyplaty ubezpieczenia, twierdzac ze na kluczyku sa jakies rysy ktore wskazuja na mozliwosc dorobienia klucza przez kogos innego (znajomy twierdzi, ze ten akurat kluczyk był zapasowy i zawsze lezal w domu, nigdy nikt obcy go nie dotykał)

 

w innym przypadku nie wypłacili z AC po stłuczce, bo człowiek miał letnie opony w styczniu. Stłuczka nie była spowodowana złymi oponami, tylko nieuwagą kierowcy, ale ubezpieczyciel takiej argumentacji nie przyjął.

 

Obie sprawy są rozpatrywane w sądzie.

 

Dlatego wlasnie mowie, ze jesli w umowie masz na przyklad zapis, ze nie mozna sie ubiegac o odszkodowanie w przypadku nie zachowania nalezytej ostroznosci przy uzytkowaniu pojazdu (lub inny ogólnik tego typu) to mozna być pewnym, ze ubezpieczyciel będzie probował podciągnąć pod to hasło dokładnie wszystko, co się da (aż do granic absurdu czasami), byle tylko nie wypłacic $

Opublikowano
[...]Jednemu ubezpieczyciel po kradziezy auta odmowil wyplaty ubezpieczenia, twierdzac ze na kluczyku sa jakies rysy ktore wskazuja na mozliwosc dorobienia klucza przez kogos innego (znajomy twierdzi, ze ten akurat kluczyk był zapasowy i zawsze lezal w domu, nigdy nikt obcy go nie dotykał)

 

No z tym to ostrożnie... Może były robione badania mechanoskopijne i coś się urodziło?

 

[...]w innym przypadku nie wypłacili z AC po stłuczce, bo człowiek miał letnie opony w styczniu. Stłuczka nie była spowodowana złymi oponami, tylko nieuwagą kierowcy, ale ubezpieczyciel takiej argumentacji nie przyjął

 

No to to już jest przegięcie pały... Od tego jest AC... Chyba, żeby w Polsce był jasno określony w przepisach ustawy Prawo o ruchu drogowym obowiązek użytkowania samochodów na zimowych oponach w zimie...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
[...]Jednemu ubezpieczyciel po kradziezy auta odmowil wyplaty ubezpieczenia, twierdzac ze na kluczyku sa jakies rysy ktore wskazuja na mozliwosc dorobienia klucza przez kogos innego (znajomy twierdzi, ze ten akurat kluczyk był zapasowy i zawsze lezal w domu, nigdy nikt obcy go nie dotykał)

 

No z tym to ostrożnie... Może były robione badania mechanoskopijne i coś się urodziło?

 

a tego już nie wiem, ale jeśli wierzyc kumpowi, to przyczepili się do kluczyka, ktorego naprawde w ogóle z szuflady nie wyjmował (auto kupione w salonie i używane tylko przez niego przez 4 lata)

 

[...]w innym przypadku nie wypłacili z AC po stłuczce, bo człowiek miał letnie opony w styczniu. Stłuczka nie była spowodowana złymi oponami, tylko nieuwagą kierowcy, ale ubezpieczyciel takiej argumentacji nie przyjął

 

No to to już jest przegięcie pały... Od tego jest AC... Chyba, żeby w Polsce był jasno określony w przepisach ustawy Prawo o ruchu drogowym obowiązek użytkowania samochodów na zimowych oponach w zimie...

 

jasne, masz rację, ale pomysl - co szkodzi ubezpieczycielowi odmówić wypłaty? Pewnie mnóstwo kierowców pomysli "no tak, moja wina, mają rację" i zrezygnuje z walki o pieniądze, zwłaszcza jeśli są to niewysokie kwoty. A nawet jeśli ktoś pojdzie do sądu, to co stoi na przekodzie żeby zaproponować mu ugodę w wysokości 60-80% realnego roszczenia? Znowu - mnostwo osob wycofa sie w tym momencie z gotówką w ręce, zamiast wdawać się w długi i kosztowny proces.

 

To wszystko jest zysk dla ubezpieczyciela, dlatego opłaca im się przy najdrobniejszej wątpliwości odmawiać wypłaty

Opublikowano
[..]a tego już nie wiem, ale jeśli wierzyc kumpowi, to przyczepili się do kluczyka, ktorego naprawde w ogóle z szuflady nie wyjmował (auto kupione w salonie i używane tylko przez niego przez 4 lata)[...]

 

Jeśli nie był w ogóle wyjmowany z szuflady, a miał ślady potwierdzające fakt kopiowania, możliwy do stwierdzenia przez pierwszego lepszego specjalistę, to tym bardziej...

 

[...]To wszystko jest zysk dla ubezpieczyciela, dlatego opłaca im się przy najdrobniejszej wątpliwości odmawiać wypłaty

 

I tu jesteś w błędzie - świadomość jest w tej chwili taka, że do sądu każdy biega za byle 500 PLN, ponieważ wniesienie sprawy nie kosztuje nic (chyba, że masz "papugę"), w sądzie ubezpieczalni na prawdę jest ciężko wygrać, bo sądy odrzucają nawet słuszne argumenty na zasadzie "co ubezpieczalni szkodzi wypłacić" i "duży może więcej", a ponadto nawet jam masz "papugę" to przy wyroku dostajesz zwrot kosztów procesu, w tym koszty zastępstwa procesowego, że o odsetkach nie wspomnę. Miej na uwadze, że odmowa w szkodzie 500 PLN może wiązać się z kosztami wielokrotnie przewyższającymi samą kwotę sporną...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
[...]To wszystko jest zysk dla ubezpieczyciela, dlatego opłaca im się przy najdrobniejszej wątpliwości odmawiać wypłaty

 

I tu jesteś w błędzie - świadomość jest w tej chwili taka, że do sądu każdy biega za byle 500 PLN, ponieważ wniesienie sprawy nie kosztuje nic (chyba, że masz "papugę"), w sądzie ubezpieczalni na prawdę jest ciężko wygrać, bo sądy odrzucają nawet słuszne argumenty na zasadzie "co ubezpieczalni szkodzi wypłacić" i "duży może więcej", a ponadto nawet jam masz "papugę" to przy wyroku dostajesz zwrot kosztów procesu, w tym koszty zastępstwa procesowego, że o odsetkach nie wspomnę. Miej na uwadze, że odmowa w szkodzie 500 PLN może wiązać się z kosztami wielokrotnie przewyższającymi samą kwotę sporną...

 

hmm od tej strony na to nie patrzyłem, ale pewnie jest tak jak mówisz - ja nie siedze w tym rynku więc nie będę się kłócic :mrgreen: pozdr

Opublikowano
a nie możesz po prostu skorzystać z możliwości naprawy w warsztacie? oczywiście wybierasz konkretny warsztat, najlepiej jakiś porządny serwis BMW, gdzie nie będą bawić się w lepienie z g... tylko wstawią nowe części i po sprawie, nic na tym nie zarobisz ale będziesz jeździł ze świadomością dobrze naprawionego auta
www.nowak-motocykle.pl
Opublikowano
a nie możesz po prostu skorzystać z możliwości naprawy w warsztacie? oczywiście wybierasz konkretny warsztat, najlepiej jakiś porządny serwis BMW, gdzie nie będą bawić się w lepienie z g... tylko wstawią nowe części i po sprawie, nic na tym nie zarobisz ale będziesz jeździł ze świadomością dobrze naprawionego auta

 

Czytaj dokładnie: Kolega ma wariant kosztorysowy i nie może roylicyz szkody w oparciu o faktury...

A jeśli chodzi o tą kwestię, to miałem kiedyś w ręku fakturę od jednego z Warszawskich dealerów za naprawę X3 w zakresie wymiany szyby opuszczanej drzwi pasażera, czy kierowcy... Stawka za godzinę 220, czy 240 PLN netto, a czasochłonność wyśrubowana "do granic wytrzymałości" do tego stopnia, że niektóre operacje były w cwany, niewidoczny dla nie wtajemniczonych sposób zdublowane (z czyszczenia szkieł została zrobiona operacja o znacznym stopniu skomplikowania - koń by się uśmiał)...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Dziękuję za podpowiedzi może pomożecie mi rozgryźć i dalsza cześć.

----------------------------------------------------------------------------

R O B O C I Z N A BAZA CZASOWA 12 JC=1 RBG CENA/KL 1 = 60.00 PLN/RBG

CENA/KL 2 = 60.00 PLN/RBG

CENA/KL 3 = 60.00 PLN/RBG

NR POZ CENNIK PRACE NAPRAWCZE /POJEDYNCZE /SCALONE KL JC OPER.

KOD CZ CENA

41 35 000 SCIANA BOCZNA PRZ P WYB/WBUD 3 15 75.00

51 11 500 ZDERZAK PRZ WYB/WBUD 3 6 30.00

51 11 592 NAKLADKA ZDERZAKA PRZEDNIEGO WYBUD/WBUD 3 7 35.00

(ZDERZAK PRZEDNI WYBUDOWANY)

63 12 802 REFLEKTOR P WYB/WBUD 2 6 30.00

OBEJMUJE: OSŁONOWA REFLEKTORA WYB/WBUD

63 12 504 KLOSZ ROZPRASZAJĄCY-/OSŁONOWY PRZ P 2 2 10.00

WYB/WBUD (REFLEKTOR WYBUDOWANY)

61 71 530 DYSZA(E) SPRYSK WYCIERACZKI WYB/WBD 2 2 10.00

41 61 600 POKRYWA PRZ WYB/WBUD 3 4 20.00

0471 POKRYWA PRZED NAPRAWA 3 15* 75.00

----------------------------------------------------------------------------

L A K I E R O W A N I E (według AZT)

KOD CZĘŚCI OPERACJA - 2-WARSTW-METALLIC JC

- WST LAKIER CZ WYBUD

0742 SC BOCZNA PRZ P LAK NOWA CZĘŚĆ ST 1 10

0283 ZDERZAK PRZ LAK.NOW.CZ.ST.1 K1R 11

0471 POKRYWA PRZED ODNOWA LAKIERU 30

SYSTEM AUDATEX STRONA 2

L i n k 4

L i n k 4

K A L K U L A C J A N A P R A W Y NR 30995433 12.12.2008*

L A K I E R O W A N I E (według AZT)

KOSZTY ROBOCIZNY LAKIERNICZEJ JC OPER.

WSPÓŁCZYNNIK 60.00 PLN/RBG CENA

CZAS LAKIEROWANIA 51

PRZYGOTOWANIE PRACA GŁ. METAL 27

PRZYGOTOWANIE PRACA DOD.TWORZYWO 5

KOŃCOWA ROBOCIZNA LAKIER 10 JC/RBG : 83.0

KOŃCOWA ROBOCIZNA LAKIER 12 JC/RBG : 99.6 498.00

KOSZTY MATERIAŁU LAKIERNICZEGO CENA

LAKIEROWANA NOWA CZĘŚĆ 122.82

LAKIEROWANIE NOWEJ CZĘŚCI STOPIEŃ K1R 283.64

ODNOWA LAKIERU 367.53

STAŁA MATERIAŁOWA PRACA GŁ. METAL 97.50

STAŁA MATERIAŁOWA PRACA DOD. TWORZYWO 24.30

WSPÓŁCZYNNIK ODCHYLENIA 63 % 331.44-

----------------------------------------------------------------------------

C Z Ę Ś C I Z A M I E N N E

KOD CZĘŚCI OKREŚLENIE NUMER KATALOGOWY CENA

0283 WYKL ZDERZAKA PRZ B006590-0PRIMTUV 345.00I

0312 LISTWA OCHR PRZ P 20160712 10.82I

0576 TARCZA OSŁ PRZ P 3122212502 147.00I

0742 SC BOCZNA PRZ P B006531-2 125.00I

0844 OSŁ WNĘKI KOŁA PRZ P 51 71 8 159 424 50.59

SYSTEM AUDATEX STRONA 3

L i n k 4

L i n k 4

K A L K U L A C J A N A P R A W Y NR 30995433 12.12.2008*

K A L K U L A C J A K O Ń C O W A PLN PLN

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

R O B O C I Z N A BAZA CZASOWA 12 JC = 1 RBG

RAZEM KL 2 10 JC X 60.00 PLN/RBG 50.00

RAZEM KL 3 47 JC X 60.00 PLN/RBG 235.00

RAZEM ROBOCIZNA ..................................... 285.00

L A K I E R O W A N I E

KOSZTY ROBOCIZNY 498.00

KOSZTY MATERIAŁU 564.35

RAZEM LAKIEROWANIE ...................................... 1 062.35

C Z Ę Ś C I Z A M I E N N E 678.41

NORMALIA ( 2.0%) 13.57

RAZEM CZĘŚCI ZAMIENNE ..................................... 691.98

K O S Z T Y N A P R A W Y BEZ VAT .................... 2 039.33

----------------------------------------- ----------

VAT 22.00 % 448.65

K O S Z T Y N A P R A W Y Z VAT ..................... 2 487.98

P O T R Ą C E N I A

UBYTEK WARTOŚĆI LAKIER. 122.35-

UBYTEK WARTOŚĆI CZĘŚCI ZAMIENNE 50.00 % 339.21-

RAZEM UBYTEK WART. BEZ VAT .................................. 461.56-

S U M A K O Ń C O W A BEZ VAT (PO POTRĄCENIACH)............ 1 577.77

VAT 22.00 % 347.11

S U M A K O Ń C O W A Z VAT (PO POTRĄCENIACH)............. 1 924.88

O B J A Ś N I E N I A :

CENA -40.00% * = WPROWADZONE PRZEZ UśYTKOWNIKA

NR KATALOG. NIE ZAWSZE NR ZAMóWIENIA KN = BEZ KODU CZĘŚCI/NR POZ. CENNIKA

I = CZĘŚĆ(I) IDENT. )=UDZIAŁY CZASU OBJETE W INNEJ POZYC

LICENCJA PLLIN721

1 5 . 1 2 . 2 0 0 8

SYSTEM AUDATEX STRONA 4

Opublikowano
Dziękuję za podpowiedzi może pomożecie mi rozgryźć i dalsza cześć[...]

 

Proszę bardzo... Pominę to co nie jest dla Ciebie istotne

 

[...]

----------------------------------------------------------------------------

R O B O C I Z N A BAZA CZASOWA 12 JC=1 RBG CENA/KL 1 = 60.00 PLN/RBG

CENA/KL 2 = 60.00 PLN/RBG

CENA/KL 3 = 60.00 PLN/RBG[...]

 

Stawek nie ma komentować, są takie jakie obowiązują w danym terenie i jak nie naprawiasz w renomowanym zakładzie to jest OK...

Lakierowania te nie ma co komentować, to co można zarzucić to zastosowanie współczynnika 63%, który w efekcie skutkuje potrąceniem kosztów lakierowania... To jest nieuczciwe, bo producent który dostarcza dane o czasochłonności i kosztach lakierowania nie przewiduje zastosowania żadnych współczynników!!

 

[...]

----------------------------------------------------------------------------

C Z Ę Ś C I Z A M I E N N E

KOD CZĘŚCI OKREŚLENIE NUMER KATALOGOWY CENA

0283 WYKL ZDERZAKA PRZ B006590-0PRIMTUV 345.00I

0312 LISTWA OCHR PRZ P 20160712 10.82I

0576 TARCZA OSŁ PRZ P 3122212502 147.00I

0742 SC BOCZNA PRZ P B006531-2 125.00I

0844 OSŁ WNĘKI KOŁA PRZ P 51 71 8 159 424 50.59

SYSTEM AUDATEX STRONA 3

 

Spójrz powyżej, za nazwą części powinieneś mieć numer katalogowy BMW, jak przy pozycji 0844 oraz cena bez żadnych liter/znaków znaków na końcu (I=część identyczna=zamiennik, *=cena wpisana "z ręki", A=cena przeliczona z waluty obcej), która jest jedyną oryginalną częścią ujętą w kalkulacji. Przy pozostałych częściach masz literkę "I", czyli cenę części, powiedzmy, że "identycznej", ale nie oryginalnej i ok 5-8 razy tańszej od oryginalnej. Sprawdź na www.realoem.com/bmw numery katalogowe i zauważysz, że jak część ma za ceną literkę "I" to jej numer katalogowy podany za nazwą części, a przed ceną będzie inny niż numer BMW. Numery przy tych częściach to numery z katalogów producentów tych części (np. POLCAR, BHMD itd)

 

[...]

UBYTEK WARTOŚĆI LAKIER. 122.35-

UBYTEK WARTOŚĆI CZĘŚCI ZAMIENNE 50.00 % 339.21-

 

Powyżej masz to co pisałem o potrąceniu lakierowania. Ooo!! A tu kolejna nieuczciwość, żeby tego inaczej nie nazywać - nie dość, że dali Ci ceny zamienników to jeszcze pocięli 50%. Uczciwa zasada jest taka, że jak tną to niech to robią, ale uwzględniają w kalkulacji ceny oryginalnych części... A jak dają zamienniki to niech nie tną. Choć jeśli to jest umowa AC to powinni Cię rozliczyć na podstawie cen części oryginalnych z potrąceniem z tytułu wieku. Sprawdzę jakie są warunki AC w Linku4 i dam Ci znać, OK?

 

[...]

I = CZĘŚĆ(I) IDENT. )=UDZIAŁY CZASU OBJETE W INNEJ POZYC

 

Powyżej masz potwierdzenie na to co napisałem wyżej na temat literki "I" przy cenach części...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
a nie możesz po prostu skorzystać z możliwości naprawy w warsztacie? oczywiście wybierasz konkretny warsztat, najlepiej jakiś porządny serwis BMW, gdzie nie będą bawić się w lepienie z g... tylko wstawią nowe części i po sprawie, nic na tym nie zarobisz ale będziesz jeździł ze świadomością dobrze naprawionego auta

 

Czytaj dokładnie: Kolega ma wariant kosztorysowy i nie może roylicyz szkody w oparciu o faktury...

w takim razie takie AC gdzie dostane 1/3 wartości szkody to dla mnie nieporozumienie, może to stanowić zabezpieczenie przy kradzierzy, wtedy jakakolwiek rekompensata jest mile widziana ale w tym wypadku jest już lepsze minicasco

 

A jeśli chodzi o tą kwestię, to miałem kiedyś w ręku fakturę od jednego z Warszawskich dealerów za naprawę X3 w zakresie wymiany szyby opuszczanej drzwi pasażera, czy kierowcy... Stawka za godzinę 220, czy 240 PLN netto, a czasochłonność wyśrubowana "do granic wytrzymałości" do tego stopnia, że niektóre operacje były w cwany, niewidoczny dla nie wtajemniczonych sposób zdublowane (z czyszczenia szkieł została zrobiona operacja o znacznym stopniu skomplikowania - koń by się uśmiał)...

 

a co to by miało dla niego za znaczenie chodziło mi o opcję warsztat, a wtedy podejrzewam taki rachunek wyniósłby kilka razy więcej ale to już problem firmy ubezpieczeniowej

www.nowak-motocykle.pl
Opublikowano
[...]w takim razie takie AC gdzie dostane 1/3 wartości szkody to dla mnie nieporozumienie, może to stanowić zabezpieczenie przy kradzierzy, wtedy jakakolwiek rekompensata jest mile widziana ale w tym wypadku jest już lepsze minicasco

 

Czytaj dokładnie :mrgreen:. W jednej z firm minicasco chroni Cię od kradzieży, ale nie chroni Cię zdarzeń powstałych podczas ruchu pojazdu polegających od zderzenia z innym pojazdem/drzewem/wjechaniem do rowu, a tylko od zderzenia ze zwierzętami i ludźmi. To płacenie w zasadzie za nic...

 

a co to by miało dla niego za znaczenie chodziło mi o opcję warsztat, a wtedy podejrzewam taki rachunek wyniósłby kilka razy więcej ale to już problem firmy ubezpieczeniowej

 

Dla niego żadne... Tylko świadomość ile kasy ciągną serwisy... Problem w tym, że on z tego co pisał nie ma wariantu, który umożliwia rozliczanie w oparciu o rachunki... Spróbujemy powalczyć dla Kolegi :twisted2:... Może coś z tego wyjdzie...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

 

Czytaj dokładnie :mrgreen:. W jednej z firm minicasco chroni Cię od kradzieży, ale nie chroni Cię zdarzeń powstałych podczas ruchu pojazdu polegających od zderzenia z innym pojazdem/drzewem/wjechaniem do rowu, a tylko od zderzenia ze zwierzętami i ludźmi. To płacenie w zasadzie za nic...

thenygoos

 

owszem, wiem bo sam mam minicasco w PZU, chroni mnie przed wszystkim co nie powstało z mojej winy, czyli: kradzież, zderzenie ze zwierzęciem, uszkodzenia na parkingu gdzie nie można ustalić sprawcy itd. nie dostanę odszkodowania za szkody spowodowane z mojej winy, ale wiadomo jak to w życiu bywa - coś za coś, minicasco kosztowało mnie chyba niecałe 400zł a AC miało kosztować prawie 3000zł, mówię o PZU bo nie dałbym się skusić na takie ubezpieczenie w żadnej z bananowych firm. Myślę że biorąc pod uwagę wiek mojego auta takie rozwiązanie jest dla mnie dużo lepsze.

 

Spróbujemy powalczyć dla Kolegi Twisted Evil... Może coś z tego wyjdzie...

 

z doświadczenia wiem, że może to być ciężka sprawa, ale nie niemożliwa.

Życzę powodzenia.

Pozdrawiam

www.nowak-motocykle.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.