Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj zauwazylem, ze pomiedzy obudowa termostatu a korpusem pompy mam niewielki wyciek. Na razie jest on na tyle niegrozny, ze

zostawia doslownie kropelki wyschnietego plynu na obudowie pompy,

ale to znak ze trzeba cos w tym miejscu zrobic, zeby nie zostac gdzies

"w terenie" bez dzialajacego chlodzenia.

 

W internecie wyczytalem ze do M50/M52 mozna kupic obudowe termostatu z aluminium - u mnie zamontowana jest z tworzywa i

jesli to mozliwe wymienil bym ja na aluminiowa - tylko nie wiem

czy BMW kiedykolwiek taki element produkowalo. W mercedesie

mialem dokladnie ten sam problem, obudowa w pewnym momencie

pekla, ale przy wymianie zamontowalem jej nowsza wersje ktora

byla wykonana z aluminium.

 

Jakie sa u Was?

 

Jeszcze jedno - orientujecie sie czy celem jej wymiany musze zdejmowac wiatrak, paski, pompe..?

 

Jesli tak, to pewnie przy okazji wymienil bym tez sama pompe bo predzej czy pozniej tez sie moze poddac.

 

 

...ktos tu cos wykasowal? Dostalem notyfikacje o nowym poscie w tym

watku, wchodze a tu juz pusto. Czyzby cos mnie ominelo? :0-)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Witam.

Ja kilka tygodni temu miałem tą przykrą sytuację, że strzeliła mi obudowa termostatu a co śmieszniejsze kilka dni wcześniej także zdiagnozowałem maleńki wyciek z owej obudowy. Gdyby nie przyzwyczajenie, że co chwile spoglądam na temperature silnika to z pewnością bym go przygrzał co by miało niezbyt miłe skutki...

Też nosiłęm się z założeniem aluminiowej osłony, ale w warsztacie poinformowano mnie, że oryginalnej takiej nie można dostać więc założyłem "zwykłą". Nie wiem czy mnie nie nacieli bo wtedy potrzebowałem autko i nie miałem czasu szukać. Najlepiej zadzwoń do aso, m o ż e tam Ci pomogą.

W poniedziałek będę u chłopków co mi to robili, więc jak Ci się nie spieszy to się mogę dopytać... :?:

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano

Szukalem pol popoludnia w TISie i ETK i wynika z tego, ze oryginalnie

ta czesc wystepuje wylacznie w wykonaniu z tworzywa. Wyglada na to

ze rzeczywiscie te z aluminium to sa jakies aftermarketowe wyroby.

 

Czy przy okazji wymieniles tez termostat?

 

Ja chyba pojade jutro rano do ASO kupie te obudowe, termostat i

uszczelke i w sobotnie popoludnie wezme i wymienie.

 

dzieki

 

aha

doczytalem

zasadniczo da rade wymienic sam termostat i obudowe bez sciagania

pompy, ale prawdopodobnie wygodniej bedzie sie poruszac jak

zdejme smiglo wentylatora.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Wymieniłem samą obudowę i przy okazji dwie zaślepki odpowietrzające układ chłodzenia przy moim nieudolnym wykręcaniu :lol: .Jak narazie hula bez problemów

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano
Wymieniłem samą obudowę i przy okazji dwie zaślepki odpowietrzające układ chłodzenia przy moim nieudolnym wykręcaniu :lol: .Jak narazie hula bez problemów

 

Dokladnie to samo - juz mam wszystko zrobione. Kupilem w ASO obudowe

za 53 PLN, dodatkowy korek odpowietrzajacy (w komplecie jest tyko jeden) i w Magpolu zrobili mi to za....50 PLN wliczajac w to jeszcze

regulacje recznego hamulca. Dojechalem do nich doslownie w ostatnim

momencie - jak otwieralem maske to juz tak cieklo, ze zostawial plame

i para walila z okolicy termostatu. Dobrze, ze do Piaseczna nie mam tak

daleko. Okazalo sie ze glowna przyczyna wycieku bylo nie tyle pekniecie

(ktore bylo bardzo niewielkie) co "zjedzona" uszczelka, wygladalo jakby

czesciowo sie rozpuscila. Mam nawet pewne podejrzenia, dlaczego tak

sie stalo - pare dni wczesniej wymienialem plyn we wspomaganiu i dosyc konkretnie zalalem tamta okolice olejem. A elementy gumowe bardzo

tego nie lubia.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

No jasne :D termostaty są chyba obecnie montowane w każdym aucie, więc w Twoim tds'ie bankowo też. Ciężko jest mi odpowiedzieć czy będzie on u Ciebie widoczny (chociaż jestem przekonany że tak), znajduje się on przed chlodnicą.

Termostat (regulator temperatury) reguluje wielkość strumienia cieczy przepływającej przez chłodnicę i tym samym- temperaturę silnika przy pomocy części regulacyjnej(elementu z materialu rozszerzalnego lub falisto-sprężystego mieszka), powodującej ruchy zaworu. W zależności od pozycji zawru ciecz chłodząca płynie tylko w małym obiegu(bez chłodnicy), w dużym (z chłodnicą) albo podzielona w różnych proporcjach między dwa obiegi.

To tak po krótce i w miarę treściwie..... :)

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano

Jezdze od wczoraj i wszystko jest juz ok - nic nie cieknie, musialem tylko

dolac jeszcze troche plynu bo po dluzszej jezdzie poziom w zbiorniczku

jeszcze troche opadl. Prawdopodobnie mimo procedury odpowietrzania

byl jeszcze gdzies jakis "bąbel" ktory cisnienie plynu w koncu przepchnelo

i musialem z 2 cm uzupelnic.

 

Jednak zagladanie co pare dni pod maske ma sens :)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.