Skocz do zawartości

Powazny spadek mocy przy zimnym silniku...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie panowie,

 

BMW rocznik 2004, silnik 2.5 Diesel 177 Koni. Manual

 

Problem ze spadkiem mocy w sumie co roku w zime przy niskich temperaturach! Potem przez kolejne miesiace dziala wszystko jak trzeba...

 

Problem wystepuje tylko powiedzmy do mometu nagrzania sie silnika.

Samochod stoi na dworze przez noc. Powiedzmy -5 stopni. Zapalam samochod po nocy, samochod zapala bez problemu. Ruszajac samachod jest bardzo mulowaty, jedzie maksymalnie 80km/h, wciskajac gaz do dechy ledwo co sie rozpedza.Przejade jakies pare minut w takim stanie az do mometu nagrzania sie silnika. Wylaczam silnik, zostawiam na pare minut, odpalam zpowrotem i wszystko dziala jak nalezy....

Co dziwne nie wyskakuje zaden blad. Posiadam GT1 z Inpa. Jedyny blad ktory zapisany to zepsuta swieca zarowa na 6stym cylindrze!!!

 

Czy spotkal sie ktos z was z takim spadkiem mocy przy niskich temperaturach??? Tak jakby cos sie zamrazalo przez noc, gdyz przejade pare kilometrow az sie silnik zagrzeje, wylacze na pare minut, i gdy ponownie zapale silnik wszystko dziala jak nalezy... Tak jakby sie rozmrozilo...

 

Chcialem dodac ze wystepuje to tylko zima, mialem to juz rok temu jakies 5 razy, no i w tym roku pierwszy raz ponownie...

W zeszlym roku bylem nawet u mechanika w salonie BMW. gdyz wydazylo mi sie to samo krotko przed wyjazdem na urlop. Gdy dojechalem do mechanika, silnik byl juz rozgrzany.... Gosciu podlaczyl pod kompa, sparwdzil Turbo, czujnik powietrza i powiedzial ze wszystko jest o.k.

 

Czy mial moze ktos z was takie parodje. Co to moze byc ??? Moze mial ktos z was takie same objawy ???

Opublikowano
moze zabrzmi glupio ale wymien podgrzewacze swiec powinno pomoc ,najpierw sprawdz je na kompie.Ja mialem podobny przypadek moze nie az tak zebym nie mogl prawie jechac ale rowniez nierowno pracowal silnik i podgrzewacze byly przyczyna
Opublikowano
a dawno temu wymieniałeś filtr paliwa? Być może to błacha rzecz, ale przy jakości naszych paliw w Polsce bardzo możliwe, że już niedomaga a przy większych mrozach paliwo może gęstnieć, może nie każde, ale niestety na większości naszych stacji. Pozdr!
Opublikowano

rozumiem, że samochód nie ciągnie w zasadzie powyżej 4000 obr? Jeżeli tak to ja miałem taki przypadek, jakby się coś zawieszało, ale było to niezależne od temperatury zewnętrznej i ustepowało po ponownym uruchomieniu silnika (bez odczekiwania). W zasadzie pojawiało się jednak wprost przeciwnie niż u Ciebie... czyli po rozgrzaniu silnika.

 

Wydaje mi się że było to skorelowane z wyskakującym błędem elektronicznego regulatora ciśnienia doładowania. Co ciekawe, błąd ten nie ujawniał się na GT1 w serwisie, ale pojawiał się na kompie BZQ. Generalnie czujnik ten mi naprawiano 3 krotnie, podobno występuje jako część zamienna, ale w BMW twierdzą że to integralna część turbiny i wymienia się turbinę.

 

Dodatkowymi objawami tej awarii było przerywanie na 1,500 obrotów (jakby zadławianie się silnika) przy bardzo powolnym przyspieszaniu na 3, 4, 5 i 6 biegu).

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
moze zabrzmi glupio ale wymien podgrzewacze swiec powinno pomoc ,najpierw sprawdz je na kompie.Ja mialem podobny przypadek moze nie az tak zebym nie mogl prawie jechac ale rowniez nierowno pracowal silnik i podgrzewacze byly przyczyna

 

dziekuje za wasze zainteresowanie...

@ Bazyliszek62 - o jakie podgrzewacze swiec chodzi tutaj ??? Nie rozumiem. Z tego co wiem znajduje sie 6 swiec zarowych, przy kazdym cylindrze jedna... U mnie na 6tym niestety wypalona. Tak conajmniej komputer wykazal... O jakie podgrzewycze chodzi Ci ??? Chetnie sprawdze tylko nie wiem gdzie szukac tego....

Opublikowano
a dawno temu wymieniałeś filtr paliwa? Być może to błacha rzecz, ale przy jakości naszych paliw w Polsce bardzo możliwe, że już niedomaga a przy większych mrozach paliwo może gęstnieć, może nie każde, ale niestety na większości naszych stacji. Pozdr!

 

@simson - filtra paliwa jeszcze nie wymienialem! Przejechane jest jakies 70 tys. W Polsce nie tankuje, no ale tak jak piszesz moze byc zabrudzony...chociaz nie wierze za bardzo bo samochod potem dziala jak trzeba.

Opublikowano
a dawno temu wymieniałeś filtr paliwa? Być może to błacha rzecz, ale przy jakości naszych paliw w Polsce bardzo możliwe, że już niedomaga a przy większych mrozach paliwo może gęstnieć, może nie każde, ale niestety na większości naszych stacji. Pozdr!

 

@simson - filtra paliwa jeszcze nie wymienialem! Przejechane jest jakies 70 tys. W Polsce nie tankuje, no ale tak jak piszesz moze byc zabrudzony...chociaz nie wierze za bardzo bo samochod potem dziala jak trzeba.

 

:jawdrop: Jesli faktycznie ma 70.000 to powinien być już ze 2 razy wymieniony....

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
rozumiem, że samochód nie ciągnie w zasadzie powyżej 4000 obr? Jeżeli tak to ja miałem taki przypadek, jakby się coś zawieszało, ale było to niezależne od temperatury zewnętrznej i ustepowało po ponownym uruchomieniu silnika (bez odczekiwania). W zasadzie pojawiało się jednak wprost przeciwnie niż u Ciebie... czyli po rozgrzaniu silnika.

 

Wydaje mi się że było to skorelowane z wyskakującym błędem elektronicznego regulatora ciśnienia doładowania. Co ciekawe, błąd ten nie ujawniał się na GT1 w serwisie, ale pojawiał się na kompie BZQ. Generalnie czujnik ten mi naprawiano 3 krotnie, podobno występuje jako część zamienna, ale w BMW twierdzą że to integralna część turbiny i wymienia się turbinę.

 

Dodatkowymi objawami tej awarii było przerywanie na 1,500 obrotów (jakby zadławianie się silnika) przy bardzo powolnym przyspieszaniu na 3, 4, 5 i 6 biegu).

 

W moim przypadku samochod nie ciagnie przed 4000 tysiacami i po tak samo nie. Maksymalnie udalo mi sie rozchulac do 80tki! Tak jak pisalem juz wyzej dzieje sie to niekiedy gdy samochug postoi przez noc w niskiej temperaturze. i Tez nie zawsze... Nie mam garazu, wiec auto stoi na dworze!

Piszesz takze o dodatkowych objawach tej awarji. U mnie takie cos nie wystepuje. Chyba samemu nic nie zwojuje... Macie jeszcze jakies pomysly. Posiadam DIS-a do pomocy.

Opublikowano

chodziło mi, że praktycznie nie da się przekroczyć 4000 obrotów... auto zdycha. mój przypadek to tylko trop. szukaj, jak wspomnieli koledzy, ale u mnie wymiana filtrów paliwa nic nie dała.

 

sprawdź czy problem ustępuje od razu po wyłączeniu silnika, czy faktycznie musisz odczekiwać. jeżeli od razu to to raczej usterka, a nie paliwko i filtry.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

witajcie ponownie,

wiec dostalem sie do filtra paliwa! Z tego co widze znajduje sie przy nim podgrzewacz paliwa. (zaraz kolo filtra paliwa) Z tego co wyczytalem wlacza sie on ponizej 6sciu stopni azeby podrzac paliwo przy niskich temperaturach!

 

Jak by ten oto u mnie nie dzialal wytlumaczylo by to, dlaczego mam taki spadek mocy przy niskich temperaturach! I takze wytlumaczylo by to dlaczego pozniej wszystko jest w pozadku, kiedy rozgrzeje samchod i zostawie na jakis czas!

Wychodze z zalozenia, ze gdy zostawie auto nagrzane na pare minut, wzrasta temperatura paliwa przez cieplo z rozgrzanego silnika.

 

Teraz pytanie do specow! Jak sprawdzic ten podgrzewacz czy dziala? Jaki bezpiecznik jest do tego odpowiedzialny? Posiadam DIS-a. Czy moge tym programem sprawdzic temperature paliwa? Moze da sie sprawdzic ten podgrzewacz jakos???

Opublikowano

Problem podgrzewacza jest wątpliwy bo wyższa temperatura paliwa nie jest potrzebna wcale a wcale żeby Twój silnik osiągał normalną moc.

Tak czy siak, w DIS, jest możliwośc recznego włączenia/wyłączenia ów podgrzewacza i odczytania parametrów jego pracy.

Opublikowano

Tak czy siak, w DIS, jest możliwośc recznego włączenia/wyłączenia ów podgrzewacza i odczytania parametrów jego pracy.

 

 

 

a kakretnie to gdzie tego szukac kolego pimposh???

znalazlem temperature wody, cisnienie turba, cisnienie atmosferyczne, napiecie, in inne parametry ale gdzie kakretnie znajde parametry dla tego podgrzewacza ???

 

No i odpalajac DIS-a ukazaly sie nastepne dwa bledy...

 

Abgasrückführung Regelung (Luftmasse zu niedrig) Häufigkeit 4

To znaczy chyba ze cos nawala mi miernik przeplywu powietrza! Wystapilo 4 razy. Ostatni raz jakies 200 Km temu...

 

A o to drugi blad:

Ladedrucksteller Ansteuerung Unterbrechung

Häufigkeit 7

No i tutaj chyba pada mi turbo...

 

Z tego co czytalem to te turba sterowane sa jakos elektrycznie. No i wymiana tylko tego modulu do sterowania nie jest mozliwa. Moze to byc ze przy tym bledzie wymieniaja cale turbo ?

 

Tak jak pisalem, bledy wyskakuja co iles tam kilometrow, i w danym momecie jest wszystko o.k. Skasowalem i zobacze kiedy sie znowu pojawia...

 

Pytanie jeszcze jedno... Czy blad zepsutego miernika powietrza potrafi wywolac blad w turbinie??? Moze przez jakies frajerskie parametry ktory podaje zepsuty miernik powietrza, szwankuje jakos turbo???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.