Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam co myslicie o chipach za 300zł do td?
było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
Opublikowano

chip jak chip, czy za 300 czy za 1000zł.. poprawa mocy bedzie odczuwalna.

 

Tylko że z tego co widze to ty masz 524 a z tego co wiem, tam chyba nie ma komputera sterujacego i nie wmontujesz chipa.

Jest sposób żeby w zwykłym td podnieść moc o kilkanaście koni - (zasada działania taka sama co chiptuning) ale to opisze jak bedziesz zainteresowany bo teraz mi sie nie chce :8)

pozdro

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Opublikowano

no to powiedz

tylko metoda nastawnikiem odpada :) wiec słucham:)?

było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
Opublikowano
no to powiedz

tylko metoda nastawnikiem odpada :) wiec słucham:)?

 

metoda o której pisze jest opracowana dla prostych turbodiesli z mechanicznym sterowaniem doładowania... czyli nie ma komputera sterującego silnikiem ,a pompa nie ma nastawnika tylko linke od gazu ;P

 

Super bazą pod taki tuning jest Lancia Thema / Fiat Croma 2.5 TD, najszybszy turbodiesel bez komputera ;)

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Opublikowano (edytowane)
masz racje ale bmw miało inne rozwiązanie ha:) pompa elektroniczna :] Edytowane przez oizo_pl
było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
Opublikowano
to jest bmw a nie jakis kibel fiat chyba fiu t :P
było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
Opublikowano
to jest bmw a nie jakis kibel fiat chyba fiu t :P

hehe, tyle że w tym kiblu nie strzelają tak głowice jak w 524... już nie wspominając o osiągach bo to twoje mulaste 524 to może tylko spaliny wąchać :P

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Opublikowano

Jakoś 524 td więcej teraz jeździ, niż fiatów croma 2.5td wystarczy spojrzeć na allegro, pewnie już od dawna są przerobione na żyletki.

P.S Dziś właśnie jeździłem takim kiblem co ma przebiegu 1,1 mln km.

Opublikowano
metoda o której pisze jest opracowana dla prostych turbodiesli z mechanicznym sterowaniem doładowania... czyli nie ma komputera sterującego silnikiem ,a pompa nie ma nastawnika tylko linke od gazu ;P

Tak dla zaspokojenia ciekawości mojej i pewnie tez innych użytkowników forum, może byś zdradził tą metodę tiuningu...

Opublikowano
metoda o której pisze jest opracowana dla prostych turbodiesli z mechanicznym sterowaniem doładowania... czyli nie ma komputera sterującego silnikiem ,a pompa nie ma nastawnika tylko linke od gazu ;P

Tak dla zaspokojenia ciekawości mojej i pewnie tez innych użytkowników forum, może byś zdradził tą metodę tiuningu...

 

ok. ogólna zasada jest taka sama jak przy chiptuningu.

 

W turbo dieslach sterowanych elektronicznie na ECU zapisane są informacje o ilości paliwa i ciśnieniu doładowania względem oporności potencjometra przepustnicy (położenia pedału gazu). Wciskamy gaz, pompa zwiększa dawkę paliwa, zawór wastegate turbiny przymyka się i auta przyśpiesza ;)

 

Po chiptuningu do ECU wprowadzone zostają nowe dane - pompa ma podawać więcej paliwa a sterownik zaworu wastegate utrzymywać większe ciśnienie w dolocie. W skrócie całość wygląda mniej więcej tak że pompa i turbina tłoczą więcej mieszanki do komory spalania i auto ma więcej mocy.

 

W przypadku TD bez ECU sprawa wygląda o tyle lepiej że zawór wastegate turbiny i pompa paliwa sterowanie są mechanicznie.

Praktycznie za darmo można spokojnie podnieść moc o jakieś 20-30%.

 

1. Trzeba wyposażyć sie w manometr, i podłączyć do układu turbo - jedziemy sobie na jazde próbna i obserujemy ciśnienie - w prostych TD zawór wastegate zazwyczaj upuszcza ciśnienie z turbiny przy 0.5 - 0.8 bara. Warto też zaobserwować przy ilu RPM auto puszcza czarnego dymka bo to się przyda przy regulacjach pompy.

 

2. Następnie odnajdujemy cięgno zaworu wastegate turbiny i zmieniamy śruba regulacyjną jego długość. Tak żeby zawór trzymał wyższe ciśnienie w dolocie. Jeżeli ktoś nie może sobie dać rady z regulacją cięgna może kupić MBC zainstalować do układu turbo i na nim wyregulować żądane ciśnienie.

 

3 Potem znowu jazda próbna i obserwujemy zmiany ciśnienia - trzeba regulować cięgnem do skutku, tak żeby ustawić ciśnienie turbiny na 0.9 - 1.2 bara (w zależności od wytrzymałości silnika)

 

4. Kiedy mamy już podniesione ciśnienie doładowania wystarczy teraz podnieść dawkę paliwa. Dawkę ustawiamy na "krzywą dymienia" :8) to znaczy tak żeby auto puściło czarnego dymka przy trochę niższych obrotach niż przed modyfikacją - około 3000 RPM . Co do zwiększania dawki to każda mechaniczna pompa ma taką śrubę regulacyjną ale jak ktoś sie nie zna w temacie można podjechać do pompiarza i dać mu 20zł za 10 minut pracy.

 

Przed modyfikacjami warto wymienić filtr powierza na stożek zainstalowany przed samą turbiną, katalizator zamienić na kawałek nierdzewki, wymienić końcówki wtrysków, filtr paliwa i zaślepić ERG.

Efekt końcowy jest taki że Thema 2.5 TD konkretnie wymiatała Lagune 2.0 16V z 1999r - a według katalogu laguna idzie do 100 w mniej niż 10s ;)

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Opublikowano

wiesz co ty mozesz wiedziec masz smieszne e36 18 i piszesz ze mam lulaste td zasada prosta zmieniam ustawienia nastawnika i mam 30km:]

a co do mojego mulastego td to zebys sie niezdziwil

było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
Opublikowano
wiesz co ty mozesz wiedziec masz smieszne e36 18 i piszesz ze mam lulaste td zasada prosta zmieniam ustawienia nastawnika i mam 30km:]

a co do mojego mulastego td to zebys sie niezdziwil

 

 

Po podkreceniu nastawnika w życiu nie będziesz miał nawet 10ciu koni bo na samym paliwie bez tlenu nie pojedzie ;P

a poza tym jakbyś w 524 podniósł moc o 30KM to by ci głowica strzeliła zanim byś sie dobrze zdążył nacieszyć ;) już na seryjnych parametrach przy ostrej eksploatacji te silniki mają problemy.

Wcześniej miałem 525 TDSa kombi i o moją wiedzę się nie przejmuj :cool2: a 318 i tak dynamiczniejsze niż 524 ;)

Do fiata się czepiasz a prawda taka że przy Themie 2.5 TD BMW 524TD czy 525 TD to muuuuuły.

http://www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/?marka=786&model=113&typ=6691

http://www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/?marka=762&model=1048&typ=27866

I warto wspomnieć że fiatowski silnik seryjnie chodzi na niższym ciśnieniu doładowania wiec wiecej można z niego wykręcić.

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Opublikowano
hahahahahhahahahah wez idz stąd :mad2:
było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
Opublikowano
hahahahahhahahahah wez idz stąd :mad2:

wyluzuj bo zaczynasz sie dziwnie zachowywać ;)

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Opublikowano
a bo :D ostanio zalogowalem sie na forum tipo end tempra i jechałem tych pajaców hahah :) mój kumpel ma tipo 1 6 gaznik rospad jak h uj haha
było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
Opublikowano
a bo :D ostanio zalogowalem sie na forum tipo end tempra i jechałem tych pajaców hahah :) mój kumpel ma tipo 1 6 gaznik rospad jak h uj haha

 

 

chłopie troszkę więcej kultury w wypowiedziach proszę, to nie forum dresiarzy tylko miłośników marki, a przy moim kompie są niepełnoletni użytkownicy, którzy też czasem sobie czytają to forum.

Opublikowano

Wracając do tematu... przy pomocy MBC możesz podnieść ciśnienie na każdej turbinie, tez na takiej sterowanej elektronicznie jak w BMW.

Tylko nie zabieraj się do podnoszenia ciśnienia bez manometru bo przesadzisz z ciśnieniem i zniszczysz silnik (na MBC i manometr wydasz jakieś 100zł)

Można podnieść ciśnienie na turbinie nawet o jakieś 50% i więcej ale nie zalecałbym ustawiać więcej jak 1bar.

Dopiero potem podkręcaj nastawnik/pompe. W Boshu za podnoszenie dawki na nastawniku biorą 500zł ale jak masz kogoś znajomego w temacie to warto się pobawić bo w połączeniu z podniesieniem ciśnienia na turbinie wzrost mocy będzie konkretny ;)

 

Jeżeli zdecydujesz się na modyfikacje swojego TD to polecam zacząć od:

1 Zaślepienie zaworu ERG.

2 Zamiana katalizatora na kawałek rury.

3 Instalacja filtra stożkowego (zaraz przy turbinie) - skutkiem ubocznym jest głośny świst przy przyśpieszaniu :)

 

Wyraźnie zmniejszy się turbo dziura i auto będzie lepiej iść od 2000 RPM.

Ale jeżeli nie masz katalizatora to nie montuj stożka. Odblokowaniu dolotu musi towarzyszyć odblokowanie wydechu - efekty z samego stożka są marne/zerowe.

 

pozdro :8)

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

KrzychuKrzys możesz mi wskazać na tym linku

http://bmwfans.info/original/E34/Lim/525tds-M51/ECE/L/A/1993/02/mg-11/ill-11_1554/

gdzie znajduję sie zawór na turbinie, o którym pisałeś.

 

Moja bunia raz śmiga lepiej raz gorzej, może wystarczy oczyścić i nasmarować cięgno od tego zaworu.

003.jpg
Opublikowano
KrzychuKrzys możesz mi wskazać na tym linku

http://bmwfans.info/original/E34/Lim/525tds-M51/ECE/L/A/1993/02/mg-11/ill-11_1554/

gdzie znajduję sie zawór na turbinie, o którym pisałeś.

 

Moja bunia raz śmiga lepiej raz gorzej, może wystarczy oczyścić i nasmarować cięgno od tego zaworu.

 

zawór z cięgnem zaznaczyłem ci na czerwono

http://img242.imageshack.us/img242/9893/wastegateqs2.th.jpg

z tym że problem może być nie z samym zaworem wastegate ale z jego sterownikiem - usterka bardzo trudna do zlokalizowania

 

masz czasem tak że np. jedziesz sobie 80 na 5tce, chcesz wyprzedzać, dajesz gaz a auto prawie wogóle nie reaguje?

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
masz czasem tak że np. jedziesz sobie 80 na 5tce, chcesz wyprzedzać, dajesz gaz a auto prawie wogóle nie reaguje?

 

Mam automat i czasem jest tak że, idzie jak szalony, a czasami ma muła.

Muła ma jak jest gorąco, latem.

Zimą ma muła, jak go dobrze przegonie i złapie troszke wyższą temperaturę silnika.

A co do wyprzedzania, to czasami mi nie zredukuje jak potrzeba i słabo ciągnie (skrzynia napewno jest ok).

Czasem zostawiam za sobą czarną chmurę jak przycisnę.

 

edit: może te cięgło od turbiny, przy wyższej temperaturze zaciera się (chodzi mi o zorszerzalność materiałową), bo czasami po wciśnięciu pedału gazu nic, nic i nagle idzie.

003.jpg
Opublikowano
no ok to co pokazane na zdjeciu to wystarczy maksymalnie wyciągnąc to cięgno:) ale to daje to ze przy wysokich obrotach turba cisnie dalej ale słyszałem ze w turbinie jest jakas srobka która sie reguluje cisnienie ?
było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
  • Członkowie klubu
Opublikowano
no ok to co pokazane na zdjeciu to wystarczy maksymalnie wyciągnąc to cięgno:) ale to daje to ze przy wysokich obrotach turba cisnie dalej ale słyszałem ze w turbinie jest jakas srobka która sie reguluje cisnienie ?

 

piszesz swoje posty w taki sposób, że cięzko Cie zrozumieć

003.jpg
Opublikowano
no ok to co pokazane na zdjeciu to wystarczy maksymalnie wyciągnąc to cięgno:) ale to daje to ze przy wysokich obrotach turba cisnie dalej ale słyszałem ze w turbinie jest jakas srobka która sie reguluje cisnienie ?

:duh: Bzdury jakieś piszesz i niepotrzebnie wprowadzasz ludzi w błąd.

 

Nie ma żadnej innej śrubki w turbinie do regulacji ciśnienia.

W układach turbo jest za to odpowiedzialny tzw zawór wastegate który "pilnuje" żeby ciśnienie doładowania nie przekroczyło ustawionej wartości.

Jest jedna śruba - od regulacji cięgna zaworu wastegate. To nią ustawiasz ciśnienie jakie zawór ma w turbinie utrzymywać. ( w nowszych turbodieslach nie ma takiej regulacji i trzeba sobie założyć mbc)

 

Ten kto ci powiedział że efekt wyciągnięcia cięgna jest taki że turbina dalej pompuje przy wysokich obrotach nie ma pojęcia jak to wszystko funkcjonuje.

 

Polecam poczytać forum VW Golfa tak znajdziesz dużo kompetentnych informacji o tuningu turbodiesli a nie jakieś fanaberie zasłyszane na podwórku.

pozdro

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.