Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Moja beemka to E36 325i benzyna + LPG

 

Chciałbym się dowiedzieć jak przepływa paliwo z baku, aż do silnika, tzn przez jakie elementy przechodzi zanim dojdzie do silnika, gdyż poszukuje czegoś co mogło by się zepsuć w mojej beemce.

 

Pewnego razu po prostu nie chciała zapalić na benzynie, a na gazie od pala bez żadnego problemu.

 

Przy załączaniu stacyjki na ON, włączały sie zegary itd itp oraz od strony silnika, z przodu samochodu słyszałem dziwny odgłos, jakby jakieś stukanie ciągłe i systematyczne, lecz nie przejmowałem się tym przez długi okres czasu i później już tak cały czas było. Po kilku sekundach samo ustawało. Gdy odpaliłem BMW na benzynie jeszcze wtrakcie tego stukania było wszystko ok, przestało stukać. Zawsze tak się działo przed startem silnika. Domyślam się, że to stukanie miało związek z podawaniem paliwa do silnika, gdyż ma tak zaprogramowane w komputerze by podawało paliwo. Gdy skończyło podawać dostateczna ilość paliwa by uruchomić silnik, przestawało stukać, to moja taka teoria... może słuszna...

 

Teraz przestało stukać, lecz w ogóle nie zapale samochodu na benzynie.

 

Co się mogło zepsuć ? Ile to może kosztować nowe/używane ? oraz czy mogę to sam wymienić...

 

Domyślam się, że to mogła paść pompa paliwa, lecz nie jestem pewny. Z tego ci wiem, to pompa paliwa znajduje się w baku, lecz stuki słyszę od silnika. Żadne fachowe oko jeszcze tam nie spojrzało.

 

Proszę o pomoc, każda uwaga się przyda.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Ja bym sprawdził na samym początku pompę paliwa. Kolega miał to samo, tylko nie miał gazu... postawił samochód u mnie pod blokiem, za godzinę wyszedł i lipa... nie chce zapalić, tak jakby nie dostawał paliwa, zaczął od pompy i trafnie. Pewnie ciągle jeździsz na gazie?? A w baku rezerwa... od tego często siadają pompy. To samo miałem w 730. Pozdro

Będziesz Miał Wydatki... Ale Się Opłaca:)))


Było: E21-320, E21-316, E32-730i, 2x E36 - 328i, Może kiedyś 850i (mam nadzieje)

Opublikowano

Zazwyczaj mam ponad 15 L benzyny , startowałem zawsze na benzynie, lecz pewnego razu po prostu nie od palił.

 

Czyżby to pompa paliwa przy baku ? Z tego co wiem, to mam 3 pompy.

 

1. Właśnie przy baku

2. Poma niskiego ciśnienia pod siedzeniem kierowcy

3. Pompa wysokiego ciśnienia w komorze silnika

 

A jak wyjaśnić to stukanie przed startem silnika ? Co wydawało taki odglos ? może padła właśnie tak pompa wysokiego ciśnienia w silniku...

 

Na gazie startuje normalnie

Opublikowano

z tego co sie dowiedzialem od pewnej osoby, pompa paliwa ma jakis bezpiecznik zabezpieczajacy, jezeli jest taki w bmw to gdzie on sie znajduje ?

 

prosze o pomoc

Opublikowano
z tego co ja wiem to jak sie jezdzi na gazie a nie ma sie wiecej niz polowe baku pelnego to mozna sie spodziewc ze pompa paliwowa sie przegrzeje bo przy jezdzie na gaz i tak caly czas pracuje a nie majac na tyle paliwa by byla cala w benzynie przegrzewaja sie szczotki w niej mozesz otworzyc oslone pod siedzieniem z tylu i postukac po niej jak zacznie znow chodzic to wiadomo ze sie zacina i czas ja wymienic :) az jest jeszcze pod maska silnika taki otworek gdzie jak sie nacisnie to powinna pryskac benzyna jak nie pryska to pompa nie podaje tez tak mozna sprawdzic z tego co wiem z moja przygoda z bmw
Opublikowano
Zazwyczaj mam ponad 15 L benzyny , startowałem zawsze na benzynie, lecz pewnego razu po prostu nie od palił.

 

Czyżby to pompa paliwa przy baku ? Z tego co wiem, to mam 3 pompy.

 

1. Właśnie przy baku

2. Poma niskiego ciśnienia pod siedzeniem kierowcy

3. Pompa wysokiego ciśnienia w komorze silnika

 

A jak wyjaśnić to stukanie przed startem silnika ? Co wydawało taki odglos ? może padła właśnie tak pompa wysokiego ciśnienia w silniku...

 

Na gazie startuje normalnie

kolego nie wiem co to za model BMW który ma trzy pompy paliwa

o ile się orientuję to pompa jest tylko jedna w prawej komorze zbiornika

pod maską masz bezpiecznik i przekażnik od pompy pompę można łatwo sprawdzić wyjmując przekażnik i zwierając dwa styki

pod siedzeniem kierowcy znajduje się filtr paliwa

Opublikowano

aby sprawdzić pompę należy wyjąć przekażnik i połączyć przewodem

zaciski 30 i 87b

jeżeli pompa paliwa zacznie pracować tzn że uszkodzony jest przekażnik

Opublikowano
z tego co ja wiem to jak sie jezdzi na gazie a nie ma sie wiecej niz polowe baku pelnego to mozna sie spodziewc ze pompa paliwowa sie przegrzeje bo przy jezdzie na gaz i tak caly czas pracuje a nie majac na tyle paliwa by byla cala w benzynie przegrzewaja sie szczotki w niej mozesz otworzyc oslone pod siedzieniem z tylu i postukac po niej jak zacznie znow chodzic to wiadomo ze sie zacina i czas ja wymienic :) az jest jeszcze pod maska silnika taki otworek gdzie jak sie nacisnie to powinna pryskac benzyna jak nie pryska to pompa nie podaje tez tak mozna sprawdzic z tego co wiem z moja przygoda z bmw

 

Kolego bez przesady-nie ponad pół baku aż :D ale też nie ostatnie dwa litry w baku :)

Opublikowano
z tego co ja wiem to jak sie jezdzi na gazie a nie ma sie wiecej niz polowe baku pelnego to mozna sie spodziewc ze pompa paliwowa sie przegrzeje bo przy jezdzie na gaz i tak caly czas pracuje a nie majac na tyle paliwa by byla cala w benzynie przegrzewaja sie szczotki w niej mozesz otworzyc oslone pod siedzieniem z tylu i postukac po niej jak zacznie znow chodzic to wiadomo ze sie zacina i czas ja wymienic :) az jest jeszcze pod maska silnika taki otworek gdzie jak sie nacisnie to powinna pryskac benzyna jak nie pryska to pompa nie podaje tez tak mozna sprawdzic z tego co wiem z moja przygoda z bmw

 

Kolego bez przesady-nie ponad pół baku aż :D ale też nie ostatnie dwa litry w baku :)

 

minimum polowa baku jak sie jezdzi na gazie i nie bedzie problemu ze za jakis czas znow wysiadzie pompa niestety wiekszosc mlodych ludzi jezdzi na oparach i potem jest jak jest:P sam tak jezdzilem az mnie ktos uswiadomil dokladnie co sie dzieje na gazie z pompa

Opublikowano
Droga z baku do wtryskiwaczy jest mniej więcej taka: bak-pompa paliwa w pływaku- filtr paliwa-...- listwa wtrysków. W razie jakbyś czegoś potrzebował, to większość tych części mam :) listwa wtrysków.
Części używane do E36 i E38 !!! TANIO
Opublikowano

jest mozliwosc, ze pompa paliwa jest sprawna, a problem tkiw w wezykach ktore doprowadzaja paliwo do kolektora ssacego, lub wlasnie ten kolektor sie zepsul ? czy jakos tak

 

a co do wezykow z listwy wtryskow oraz od kolektora ssacego (nie wiem czy dobrze rozumuje to, co od czego i gdzie jest) to widze ze mokro tam jest pod samochodem wookol tych wezykow, zdecydowanie sie roznia od innych suchych, jak probuje odpalic na benzynie to nie opala i troche czuc paliwo...

 

Zrobie jutro zdjecia i wysle, bo juz sam nie wiem, mysle ze to wina tych wezykow...

 

 

Jak wczesniej startowalem beemke to slyszalem spod maski odglos stukania , czyli cos pracowalo, chyba kolektor tak ? zasysal paliwo do silnika by miec z czego odpalic tak ? nie mysle sie ? jezeli nie to dobrze

 

bo teraz jak wlaczam kluczyk na ON to slysze tylko jakies syczenie, chyba z kolektora, jesli to o czym mysle i widzialem to kolektor to wlasnie z niego slysze ten odglos syczenia... czyli mozliwe ze to kolektor padl ? i czy w ogole taki odglos stukania jest normalny ?

 

pozdrawiam i czekam na odpowiedz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.