Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Na forum juz wiele jest napisane o nierównych obrotach, braku mocy auta... itd. jak w tytule.

Słuchajcie męcze sie juz ze swoim autem 2 miesiace i żadnej poprawy.

 

Napisze od początku. Moje BMW 330 ci rok 2000, kupiłem wszystko chodzi idealnie. Pewnego dnia jade sobie patrze mało paliwa, zatankowalem standardowo 98. Zapłacilem i jade, a tu po 5 km zapala się CHECK ENGINE. No dobra sobie mysle (choc cisnienie juz mi wzrosło) jade do chaty, umowie sie na komputerowe badanie i zobaczymy. Wstaje rano, wsiadam w samochod i jade. Normalnie odpalil, obroty, itd. wszystko dzialalo. Tylko palil sie CHECK ENGINE. 3 km przed warsztatem, obroty zaczeły szaleć, auto zgasło i juz nie odpaliło.

Po wjechaniu do warsztatu, okazało sie, że pompka paliwowa. Wymieniono mi pompkę paliwa i autem odjechałem. Po tygodniu zdarzyło się to samo, auto zgasło i nic. Samochód na lawete i do domu. Wsiadam do auta po 2 godzinach i odpaliło normalnie. Jedyne co zauważyłem to, ze obroty zaczynają skakać jak zwalniam autem i po zatrzymaniu auto ma 550-600 obrotów.

No to znowu serwis, komputer itd. Sondy lambda do wymiany. Wymienilem i dalej to samo, obroty i gasnie.

 

I TAK DO DZISIAJ SPRAWDZONE ZOSTAŁO: silnik krokowy, przepływomierz powietrza, czujniki położenia wałka rozrządu i wału korbowego, sondy lambda, ponownie pompka paliwowa.

WYMIENIONE: przepływomierz, czujniki położenia wałka rozrządu i wału, sondy lambda.

 

KOMPUTER NIC NIE POKAZUJE a samochód nie trzyma obrotów i trzęsie nim. Jak odłącze przepływomierz chodzi równiej ale na wyższych obrotach i wtedy da sie jeździć. Przy chamowaniu autem ponizej 50 km/h obroty i tak skaczą. Od czasu do czasu zapala sie CHECK ENGINE.

 

JUŻ NIE WIEM CO ROBIĆ BO WSZYSTKO CHODZIŁO IDEALNIE DO TEGO FELERNEGO ZATANKOWANIA.

Wymieniałem wszystko na oryginalne części.

 

MACIE JAKIŚ POMYSŁ LUDZIE POZA SERWISEM.

Opublikowano
Jeszcze sie do świec nie dotykałem, wymienialem ok. 20 tys. km temu. Wydaje mi się to tylko troche dziwne, ze samochód potrafi sie ustawic (różnie po 5, 10 km lub wiecej) i chodzić normalnie przez kilka, kilkanascie kilometrów. A potem znowu powrót do wariacji. Dlatego nie zagladalem do świec i kabli. Ale sprawdze.
Opublikowano

Poza tym w 3 litrowym silniku troche to inaczej wyglada. Nie ma standardowo wkreconej swiecy i kabla nalozonego na swiece.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BN51&mospid=47620&btnr=12_1051&hg=12&fg=05

 

tak to wygląda, i dopiero do tego aparatu podłączona jest kostka. Taki system daje podobno według bmw, wiekszą moc. Niz standardowe okablowanie i zwykle swiece

Opublikowano
Może to głupie ale zapytam kiedy wymieniałeś świece i przewody?

 

 

Jakie przewody??? Jesli koledze chodzi o przewody wysokiego napięcia - to może kolega w M54 wymieniać je do bólu a i tak to nic nie da :cry2:

 

 

Pzdr,

Opublikowano

Autem trzesie, do tego za niskie obroty, pewnie nie chodzi na wszystkie cylindry. Po zakupie E46 tez zapaliło mi sie Check Engine, czasami miałem wrazenie ze autem na wolnych obrotach delikatnie częsie, trafna diagnoza zaufanego mechanika - świece... Kupiłem platynowe ngk, wymieniłem i od tego czasu, czyli juz ponad miesiac Check Engina nie widziałem a jezdze dosc duzo, auto odzyskało troche mocy i chodzi idealnie równo.

Zajrzyj do instrukcji co jest tam napisane odnosnie znaczenia kontrolki check enigne (chyba ze nie masz instrukcji - to napisze: "zły skład spalin" - co może być spowodowane własnie tym ze swiece sa do zmiany)

Dodam, że miałem identyczna przygode jak Ty zanim pojawił sie Check Engine, komputer pokazywał do tankowania 90km czyli było lekko na rezerwie benzyny i auto na srodku skrzyzowania zaczeło szarpac, spadały obroty az zgasło, bez szans na odpalenie. Dolałem benzyny i udało sie uruchomic ale swiecił sie ten nieszczesny Check...

Tak jak kolega napisał wyzej, ja napisze to samo - zajrzyj do swiec w jakim sa stanie i ewentualnie je wymień.

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

Opublikowano
witam nie wiem czy to wazne ale powiem u mnioe jak kupilem dzialo sie cos takiego ze wlasnie wywalalo check mowili sodna przeplywka itp..co sie okazalo jakis kretym zle zamontowal tzw mieszek z rezonatorem pod filtrem powietrza ocieral on o pasek i wydrapalo w nim dziure tam lapal lewe powietrze..po zatkaniu dziury wszystko wrocilo do normy..ale tak ja mialem w 318 ci ps..ja zaczalem od swiec ale niepomoglo ;)
Opublikowano
ja bym proponowal sprawdzic wtryski mogly kleknac sam piszesz ze to po tankowaniu paliwa tak sie zaczelo dziac a ta czesc jest najbardziej czula na wszelkie paliwa paliwo paliwu jest nie rowne
jedynakk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.